Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18501 til 18520 af 20689
-
3 spørgesmål (((bare hurtigt:)))
ForumindlægHej jeg har lige tre spørgesmål som altid er hængende på mit hovedet, og ikke for svar af, håber i kan hjælpe 1 Hvordan kan man få sit gennemsnit hurtigt op, jeg ved godt at man skal række fingeren op, og lave lektier men hv... -
Hvad er spænding?
ForumindlægHej, nogle som kunne forklar hvad spænding er på en nem og forståelig måde? - Hvad er spænding? Hvad skyldes spænding? -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
er det hårdt
Forumindlæg... at gå på gymnasiet? -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
bestem vektorhastigheden
ForumindlægHej alle. Jeg har fået tildelt denne opgave, som jeg slet ikke forstår. Er der nogle der forstår den, og muligvis vil hjælpe? -
Efter 9.klasse?
ForumindlægTil sommer går jeg ud af 9.klasse og jeg ved virkelig ikke, hvad jeg vil bagefter. Jeg vil gerne have en god uddannelse, men har ved selv at finde ud af, hvad der er bedst. Hvad har I andre valgt og hvorfor? Hvad er bedst? -
Vækst
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan forklare og hjælpe mig med at sammenligne eksponentiel, lineær og potensvækst? Det er mest sammenligningen af de 3 jeg har svært ved.. -
gymnasiet..
Forumindlæghej jeg har valgt studiretningen der hedder engelsk A samfundsfag B mediefag B nogen der vil fortælle hvordan det er. hvad får man for..? hvor mange afleveringer? osv.. fortæl mig alt hvad i ved please.. skal starte i gymnasiet efter sommerferien derfor er jeg megeeeeet glad men vil også vide... -
energiomsætning ?
ForumindlægHvad er energi omsætning ? Er det samme som energidannelse ? -
er der brint i alle atomer?
Forumindlæger der brint i alle grundstoffer, der findes i naturen? kan godt se jeg har lavet et forkert overskrift :) -
Giv mig én god grund
ForumindlægJeg har været en slacker gennem gymnasiet, hvilket jeg må erkende at have fortrydt.. Jeg har fået to 7-taller og et 4-tal. Resten er enten -3, 00 , 10 eller 12. Det har gjort at min gennemsnit er fuck'd up! Jeg fik -3, -3 i tysk fortsætter, 00 i religion og 00 i mdt. engelsk. I matA regner j... -
differentialkvotienten
Forumindlægjeg har skrevet at den kan benyttes til at undersøge forløbet af en graf (monotoniforhold), give kandidater til forskellige ekstrema, så man kan undersøge grafen for global og lokal maks- og minimum er der andet jeg kan tiføje? -
Strømstyrke
ForumindlægHej med jer. Hvis jeg skal finde strømstyrken ud fra disse informationer: elekromotorisk kraft = 12V, indre modstand = 1 ohm, ydre modstand = 100 ohm. hvad skal jeg så sætte på R's plads i Ohms lov? -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Studenterhuer - hhx
ForumindlægHej jeg går på hhx lige afsluttet første år. Jeg kom til at tænke på hvilken farve hue og hvilken farve bånd man kan får på hhx uddannelsen, almindeligt er det jo hvid hue med mørkeblå bånd, men jeg har 6 fag på a-niveau: (Dansk, Engelsk, Spansk, Matematik, Afsætning og Virksomhedsøkonomi.) Og bl... -
findes kontinuertet i virkeligheden?
Forumindlæggiv et eksempel på et naturligt fænomen, der er kontinuert. Du tror nemlig, at alt i universet er diskret. -
Radioaktive henfald og eksponentielle funktioner
ForumindlægHvilken egenskab ved radioaktivt henfald ligger til grunde for den eksponentielle aftagende henfald vi ser i henfaldsloven? Henfaldsloven og absorptionsloven er begge eksponentielt aftagende – hvilke fysiske processor ligger til grund for dette? Håber der er nogle, der kan hjælpe.. -
Partikelstråling
ForumindlægHvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det.
