Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 18521 til 18540 af 101533
-
bachelor i USA, kandidat i DK?
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne studere psykologi. Men det kræver et højt gennemsnit. Jeg kan dog relativt nemt studere det i USA, da jeg har pengepungen i orden :) Kan jeg, hvis mit gennemsnit ikke er højt nok, studere min bachelor i USA med Psykologi som major, og så fortsætte på kandidat psykolog... -
Hvilket fag går teorierne ind under i AT?
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive AT og skal lave en opgaven om nogle reklamefilm hvor jeg skal bruge perceptionspsykologien og farveteorien. Derfor skal jeg vide hvilket fag de 2 områder går ind under. Er det Psykologi som naturvidenskabeligt fag, Psykologi som human- videnskabeligt fag eller Psykol... -
hvordan udtales..
ForumindlægHej hvornår skal c udtales som k og s? -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Gode råd mod eksamensangst
ForumindlægSocialrådgiver og psykoterapeut Marie Gjerum giver her en liste over gode råd mod eksamensangst, som hun bruger i sin praksis. Før eksamen: - Tegn dit fag for at få overblik over faget og få det allervigtigste frem. Du vil typisk kunne huske din egen tegning og hvis du går i sort, vil du kunne f... -
HF fag og fag på erhvervsuddannelse
ForumindlægJeg har taget erhvervsuddannelse som pau, jeg er i gang med en fuld HF, efter de nye regler, der trådte i kraft i 2019. Jeg har tidligere fået af vide af en HF vejleder fra VUC at, samfundsfag c fra Pau, kunne omsættes til samfundsfag c på gymanasieniveau. Mit spørgsmål er kan samfundsfa... -
Analytisk Geometri
Forumindlægi en trekant ABC er a=7,8, b=8,5 og c=6,9beregn længden af vinkelhalveringslinjen til A (V-A) -
hjæælp
Forumindlægtegn strukturformel for: a. 2-methylhexan b. 3-ethyl-2-methylheptan c. 4-ethyl-2,3,4- trimethyloctan d.5-ethylecan e. 5-butyl-2,4-dimethylnonan f. 3,3-diethylpentan -
Beregning af forskydning
ForumindlægHar lidt problemer med denne opgave:Vi betragter en beholder, der indeholder N2O4 og NO2 ved 20 grader C. Ligevægtskonstanten er anført til højre for reaktionsskemaet: N2O4 <--> 2NO2 Kc = 0,0032M ligevægt : 0,100M 0,0179M lige eftervolumenhalv. : 0,200M 0... -
?
ForumindlægIf he had not taken the wrong turn he would have get home a lot earlier. Nogen der kan se fejlen i ovenstående sætning ??? -
funktion matematik
ForumindlægI en model kan den gennemsnitlige årlige CO2 -udledning pr. person som funktion af tiden beskrives ved: C(t)=900000⋅1,031 : t+38 hvor C(t) måles i kg, og tiden t betegner antal år efter 1950. a) Bestem C ′(72) , og gør rede for, hvad dette tal fortæller om udviklingen i den genn... -
mængder
ForumindlægJeg har brug for hjælp til den sidste opgave. Kan I hjælpe? Skriv på listeform følgende mængder: C = {x indgår N - x < 3} D = {x indgår Z - x indgår ikke N} E = {x indgår Z - x < 3} C foreningsmængde D C fællesmængde D Mine resultater er som følger: C = {1, 2} D = {... -2, -1, 0} E = {... -... -
kunsten at kunne matematik
Forumindlæghej jeg skal til matematik eksamen her på mandag, og jeg har siddet hele julen med nogle spørgsmål, hvor jeg på mandag trækker et af spørgsmålene. jeg har bare ikke kunne følge med her på det sidste, da min lærer har undervist på et lidt højere niveau, end min sproglige hjerne kunne følge med i..... -
Differentialligning ?
Forumindlægpå våres eksamen i mattematik A fik vi denne oppgave som omtrent ingen fant løsningen til. Se vedlagde oppgave og kommenter ... hmm .. ser ikke ud som den vil vedlegge billede.. men oppgaven heder sådan. dM/dt = - 0.2M^(2/3) vi skal finne forskrift for M som er løsning, og det er givet nogle... -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg har to vektorer. jeg vil hører hvordan man svarer på følgende spørgsmål: a) undersøg om de to vektorer er ortogonale når t=3 b) Vis at de to vektorer er parallele når t=1 c) der findes endnu en t værdi der gør de to vektorer parallele.Bestem denne værdi. -
Ret for felj : -
ForumindlægHej ., hvis der er lige nogen som vil rette den for felj : My opinion. I would like to write my opinion about capital punishment. After my opinion I think that capital punishment is bad thing, because nobody shall play God and judge other people how long they should live. Both sometimes the ca... -
dipolmoment
ForumindlægHejsa, Håber nogen vil hjælpe mig. Jeg læser til eksamen i kemi på universitetet, og har altså ikke helt forstået hvornår et molekyle har et dipolmoment, er der nogen der kan forklare mig det? På forhånd tak ;-) -
areal af trekant
Forumindlæghvordan beregnes arealet af trekanten ABC i opgave 2 http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/2004-8-2V-MED.pdf ? har prøvet med flere formler men får ikke det rigtige resultat -
Trekantsopgave
ForumindlægHej hvordan løses 8b i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx -
Bøvl med kausalanalyse
ForumindlægJeg sidder og river mig i håret over en kausalanalyse, der ikke rigtig synes at give mig det resultat, jeg forventer (se vedhæftet for bud på løsning). Synes jeg plejer at kunne lave en trappe, hvor hver variabel bliver beskrevet på hver sit trin. Har glemt at beskrive de enkelte variabler i ve...
