Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18541 til 18560 af 63755
-
antal år i decimal tal omskrevet.
Forumindlægyes, jeg er kommet i en ny klasse og jeg vil nu meget gerne imponere min matematik-lærer lidt..Vi har fået en matematik aflevering og en af opgaverne lød på at man skulle finde frem til en lineær funktion ud fra 2 koordinatsæt, så jeg har fundet a og b etc. etc. ret straightforward..y er middelle... -
Problemregning
ForumindlægHej, jeg har aldrig været særlig god til at få oversigt i problem opgaver og finde ud af hvad det er man skal gøre, så tror jeg har brug for hjælp til denne: TDC udbyder blandt andet tre typer mobil tlf. abonnementstyper MaxOne minimum 399,- og en minut pris på 0,59 kr Max 199 minimum 199,- og e... -
SU
ForumindlægHej Studieportalen :-) Jeg står til at få SU fra næste måned, og jeg har lige modtaget et brev fra SKAT. Heri står der, at jeg får omkring 3888kr., og det ligner, at de har trukket med en trækprocent på 37%. Jeg har regnet lidt på mine forrige indkomster, og jeg burde have "nok på mit friko... -
Udeboende SU
ForumindlægHej jeg håber der er en eller flere der kan hjælpe mig med et par spørgsmål. Jeg er 21 år og hjemmeboende. Jeg går på HF som er en SU berretiget uddannelse. Men jeg ønsker at flytte hjemmefra og sammen med min kæreste. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide: 1: Hvordan kan jeg rent pr... -
Matematik ugeopgave
Forumindlæghej jeg har fået en ugeopgave for og jeg kan ikke finde ud af det 1) konstruer en rhombe ABCD, hvori <a= 60 grader og AD= 6 cm find arealet hvilken forskel er der på en rhombe og et perallelogram hvilken lighed er der imellem dem jeg har konstrueret den men kan ikke finde ud af resten 2) jen... -
Optagelse på sommer- eller vinterstart - medicin KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg står i den situation at jeg efter 3.g. rigtig gerne vil læse videre med det samme. Jeg er dog meget bekymret for, at jeg bliver tilbudt en studieplads med vinterstart, da jeg først fylder 18 i november måned efter jeg er blevet student, da jeg er vokset op i udlandet og har v... -
Flytte hjemmefra - budget
ForumindlægHej, Har planer om at flytte til Århus for at studere efter ferien, for at være sikret et sted at bo meldte jeg mig til boliggaranti og er lige blevet tilbudt en bolig; huslejen ligger på 3300 om måneden incl el og varme, hvilket er en del højere end de kollegieboliger jeg egentligt var skrevet o... -
Likviditetsbudget - 1/3 eller 2/3 af et kvartals salg?
ForumindlægHej, jeg sidder og roder lidt med et likvideitsbudget for en nyopstartet virksomhed. Jeg har også fået en facit-liste med for opgaven jeg er i gang med. Med følgende oplysninger: Opgave 8.16 - Erhvervsøkonomi videregående uddannelser opgaver - Jørgen Waarst/ Knud Erik Bang 1. omsætnin... -
Klimaopgave
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået en naturgeografi rapport for, men der er nogen af opgaverne som jeg ikke forstår. Jeg har lavet størstedelen af det, men kan ikke finde ud af de her: Klassificer klima- og plantebælte for de 5 lokaliteter efter Vahls system.(Vi har fået 5 figurer med følgende bes... -
Lektiehjælp.
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 18 år. Jeg bor i Viborg og har nu gået på STX (Viborg Katedralskole) i 2,5 år (nuværende 3.g'er) og skal snart op til terminsprøver. Jeg har ikke fået super gode karakterer i løbet af 2.g og 2.g eksamener, så derfor vil jeg gøre alt for at ændre mine faglige kvaliteter... -
Hvorvidt mulighed er der for et studieretningskift?
ForumindlægHej alle brugere på SP Jeg skal starte i 1.G på HTX midtbyen(Århus), Mat-Fys klassen... Men men men, jeg har gået rundt og spekuleret om det var det rette valg med hensyn til studieretningen, da jeg ville uddannes som I(K)T-ingeniør, hvilket gør ikt-design linjen mere tilpasseligt til mig. Jeg h... -
For lidt SU
ForumindlægHej Sidste år i 1.g gik jeg på et andet gymnasium end nu. Da jeg for 10 dage siden skulle søge SU kom der frem at min STX-uddannelse var startet i august 2014. Hvilket betyder at, efter jeg har fået svar omkring det beløb jeg vil modtage, jeg får taksten for dem der er startet på ungdomsuddannel... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har følgende spørgsmål. 1. Ved et trafikuheld i et vejkryds. Antag at sandsynligheden for en ulykke indenfor et tidsrum af 1 minut er 0.00007, at der ikke sker 2 ulykker på en gang og at ulykker indtræffer uafhængigt af hinanden. 1.1) Hvad er det forventede antal ulykker indenfor en måned ... -
STX til HTX?
ForumindlægHej. Dette spørgsmål er mere rettet mod en anden person, hvor jeg var delvis nysgerrig over om man kan skifte fra en stx linje til en HF også vidre til en HTX linje? Personen her? Er på prøve inde på vores 2 HTX linje. Hvor personen har informeret os om, at de har desuden gået på en STX linje... -
angiv en ligning for tangent!! hjælp med det samme tak! :D
Forumindlægjeg har lidt problemer ved disse opgaver...... :s - Funktionen f er givet ved f(x) = 1/x - 4x + 5 , x må ikke være 0 Angiv en ligning for den tangent t1 til grafen for f ,, der har røringspunktet (3,f(3)). Bestem derefter en ligning for den anden tangent t2 til grafen for f, der har h... -
Matematik
ForumindlægHej Jeg sidder fast med denne opgaver. Håber i kan hjælpe :) Opgave 9: I nedenstående tabel ses bruttonationalproduktet pr. indbygger i USA og Kina for året 2003. Endvidere ses den årlige vækstrate i bruttonationalproduktet pr. indbygger for årene 1990-2003 i de to lande. Bruttonati... -
Regression
Forumindlægskal svare på en opgave under emnet regression og for at være ærlig aner jeg ik hvad det er, fordi jeg ik var i skole da læren forklarede det. Så hvis jeg kunne få en til at hjælpe mig med den her opgave ved at fortællle nøgagtig hvad man gør så ville det være fantastisk. Sammenhængen mellem ... -
problemer med at løse differentialligninger + opg. 4.068 opgave 1 f
Forumindlæghej. Håber virkelig at der er nogen derude som kan hjælpe mig for har bare virkelig et problem. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse differentialigninger ved "seperation af de variable". Jeg prøver og prøver men kan ikke på egen hånd. Jeg lærer meget huritgt når jeg får gennemgåe... -
Retvinklet trekant
ForumindlægSidder med denne opgave som jeg ikke kan finde ud af: På figuren ses trekant ABC , hvor AB =7 og højden 5 b h = . a) Bestem ∠A . Arealet af trekant ABC er 25. b) Bestem AC . Har beregnet dette i a men er ikke sikker på at det er rigtigt: b = sqrt(7^2-5^2); &qu... -
TDC's optimale målgruppe
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive SRP om TDC i dansk og afsætning, hvor jeg har et punkt på min problemformulering der lyder således: "Analysér TDC's optimale målgruppe og vurdér TDC's fremtidige promotion" Hvilke modeller ville være relevante at hive med her ??? Jeg er virkelig meg...
