Søgning på: fysikabbogen 2. Resultater: 18561 til 18580 af 176327
  • kassens overfladeareal udtrykt ved breden

    Forumindlæg
    Hej alle herinde. Er der nogen der kan give mig et hint til at komme igang med denne opgave.? I en bestemt type lukket kasse skal længden være 2 gange bredden, og højden skal være 0,4 gange bredden. Bestem kassens overfladeareal udtrykt ved bredden. På forhånd tak
  • Fremstilling af chloroform (CHCl3)

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er ved at skrive AT-opgave om chloroform og har meget brug for hjælp til at finde reaktionsligningen for fremstilling af chloroform vha blegepulver, Ca(ClO)2, og propan-2-on. Nogle der kan hjælpe? Mvh. Ellen
  • Punktmængde M HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Jeg har en graf f(x)=4-x^2 som sammen med førsteaksen afgrænser en punktmængde M som jeg skal finde arealet af. Skal finde grænserne, men hvis jeg sætter f(x) = 0, får jeg at x=0?? hvad skal jeg så gøre i stedet??
  • Differentialregning , et lille problem

    Forumindlæg
    Hej Alle! jeg skal høre jer hvorfor denne ligning: 4/x + 8ln(x) bliver til: -4/x^2 + 8/x ? den sidste del giver selvfølgelig mening, men forstår ikke hvordan 4/x kan blive til hvad den bliver til? Nogle der kan forklare det ganske hurtigt?
  • Asymptoter

    Forumindlæg
    Håber, jeg kan få hjælp. Opstil et eksempel på en regneforskrift for en funktion, hvis graf har asymptoterne: a) x = 3 og y = 5 b) x = -2 og y = 3 På forhånd tak.
  • samlede kraft

    Forumindlæg
    hejsa, Jeg skal beregne størrelsen af den samlede kraft på stolen med pigerne, umiddelbart efter at stolen blev sluppet. Som info ved jeg at... startaccelerationen er 47m/s^2 og at stolen med pigerne tilsammen vejer 140 kg
  • Opdgradering matematik c til b-niveau

    Forumindlæg
    Hvis min studieretning har matematik på C-niveau, kan jeg få matematik på et højere niveau ved at vælge det som valgfag. Betyder det så at man først afslutter matematik i 2 år med eksamener, hvis jeg vælger det på B-niveau?
  • Bange for ikke at komme ind på studie :(

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg vil rigtig gerne læse HA mat på CBS. I år blev kvotienten 8.4. Jeg fik 11.1 i gennemsnit på STX. Hvor stor tror I, at chancen er for at komme ind? Bør jeg søge kvote 2?
  • u-substitution?

    Forumindlæg
    Jeg skal integrere 16x / 9 + 4x^2Jeg har sat u=9+4x^2 og er gået i stå ved 1/4S16/u du Er min teknik korrekt, og i såfælde, hvordan kommer jeg videre?
  • lineær

    Forumindlæg
    en lineær funktion kan fremstilles på følgende form: f(x)= ax+3 bestem hældningskoefficienten a, således at f/-2)=6 hvordan gør man det, gerne med udberegninger det ville være dejligt har siddet med den et stykke tid nu her kan ikke helt finde ud af den??
  • En cirkel går gennem punktet..

    Forumindlæg
    Hej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P.
  • Logaritme

    Forumindlæg
    Jep, har fået den her opgave: a= log(2)+log(5) Den ser vildt let og tilgængelig ud, men mit problem er, at jeg ikke lige kan gennemskue, hvordan jeg skal regne den ud, uden brug af lommeregner. Nogle der kan hjælpe?
  • Differential regning

    Forumindlæg
    Håber jeg kan få hjælp.. Du har givet f(x) = x3 + x2 -5x + 2 a) Du skal bestemme en forskrift for f, når den kun indeholder x-led. b) Du skal bestemme koordinaterne til evt. lokale maksimums- og minimumspunkter.
  • Hjælp! Reducér udtrykket.

    Forumindlæg
    (S-T)(S+T)-(S+T)^2+ST
  • Meget let spørgsmål ang. ioner

    Forumindlæg
    Hvorfor går Mg sammen med Cl2? Hvor kommet 2 tallet fra? Og hvorfor bliver det til MgCl2?...........................
  • Hvordan isoleres x, når x både står i tæller og nævner

    Forumindlæg
    Hvordan isoleres x i nedenstående ligning? y = 1-x/x+2
  • Skæringspunkter mellem parabler

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal finde skæringspunkter mellem 2 parabler: f(x) = x^2-6x+5 og g(x) = -x^2+8x-7. Jeg ved at de skal sættes lig hinanden, men hvad gør jeg for at fjerne -x^2 eller x^2?
  • Hvordan regner jeg en ligning ud når x er i tælleren?

    Forumindlæg
    x/2(x over 2)+8=0 Hvordan regner jeg denne ligning ud, når x er i tælleren?
  • dy/dx

    Forumindlæg
    Jeg har fået givet en kurve i (x, y)-planen gennem punktet (1, 2) ved ligningen: Hvor jeg skal finde et udtryk for dy/dx. Og vis at dy/dx = -2, når x = 1 og y = 2. Nogen der ved hvad man skal gøre, når jeg differentiere den får jeg: Og når jeg sætter x og y ind fås: 12 og ikke -2. ???
  • funktion

    Forumindlæg
    Funktionen f(x) = b·x^a opfylder at f(2) = 2 og f(4) = 16 Bestem tallene a og b . Nogen der kan hjælpe med denne opgave ?