Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18581 til 18600 af 21415
-
Nogen der kan komme med en forklaring på flg.
ForumindlægHej Mit spg. er i PDF-filen På forhånd tak for hjælpen :) -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Økonomi (polit) eller Aktuar
ForumindlægJeg er blevet optaget på økonomi studiet i år, men er meget i tvivl om det er det rigtige, tænker om jeg hellere skulle have taget aktuar studiet. En aktuar får en del mere i løn. Men har jeg spildt et år, tænkt at skifte om et år, jeg har jo så læst økonomi og har haft matematik her, er det ikke... -
Elektrokemi/fysik potentialforskel
Forumindlæg1) Hvad er forskellen på begreberne potentialforskel og spændingsforskel? I vores bog har vi en graf, der viser polspændingen for en elektrokemisk celle som funktion af strømstyrken. Når den elektrokemiske celle ikke leverer strøm kan vi aflæse hvilkespændingen for cellen på grafens andenakse... -
Elipse ligning
ForumindlægHjæææl jeg er et gevaldigt problem med og lave denne ligning, er der nogen der kan hjælpe. 2x^2-20x+y^2+4y+44=0 Den skulle gerne blive til en ellipse. Claus -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
Hjælp til grænsen af funktionerne
ForumindlægJeg skal undersøge funktionerne Jeg har prøvet at skrive de forskellige led ud, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med . Kan nogen hjælpe mig? -
Karen Blixens
ForumindlægHejEr der nogen der ved noget om forfatteren Karen Blixen?På forhånd mange tak for info. :) -
Statskundskab / Politik og Adm.
ForumindlægJeg interesserer mig en del for politik og samfundsmæssige forhold og overvejer derfor enten at læse politik og adm. på AAU eller statskundskab på enten AU eller i Odense. Jeg har imidlertid svært ved at gennemskue hvad forskellen på de 2 uddannelser er. Jeg er klar over at den væsentligste f... -
Baserækkefølge
ForumindlægHej alle (: er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål ud fra den vedlagte fil: "angiv baserækkefølgen i den ukendte DNA-sekvens ud fra resultatet af DNA-sekvensanalysen." På forhånd tak! -
svindel
ForumindlægHvad vil man gøre ved tråden "Hjælp med afleveringen? Eller vil heller bruge tiden på noget andet? Så skriv til mig!" -under dansk??? -
{JF} - Ligning i planen og trigonometri
ForumindlægJeg tænkte, at I har brug for noget ordentligt hjernegymnastisk. Jeg lægger min løsning ud efter ca. en halv uges tid. Kategorierne er enten NEM, MELLEM eller SVÆR. Kategorien for denne opgave er NEM. a) Lad a,b∈{1,2,...,6}, hvor y = (x-a)(x-b) + 1. Bestem sandsynligheden for at y ikke... -
Et problem
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg søger nogen der hjæpsomme der kan hjælpe mig.. Jeg vil blive så meget glad. -
Om Medier
ForumindlægHej Kiggede lige forbi denne her side. Det er første gang jeg opretter en tråd, men ville I være venlige at hjælpe lille mig med noget Samfundsfag. 1. Hvad dækker udtrykket "medierne"? Ved I det ? Jeg ville være så glad, hvis I havde tid til det. Med Venlig Hilsen Champiii -
ligning
ForumindlægHvordan løser man denne ligning? 6x-2=4x+10 -
Drop OD
ForumindlægTjek denne hjemmeside ud og smid noget respons... www.dropod.dk Man kan da kun elske KU? -
Beregn integralet
ForumindlægBeregn integralet: ∫ ( 2x/(√x2+4) +5/(x+4)) dx Her har jeg valgt først at finde den indre funktion t. Her siger jeg så at t= x2 + 4 dvs at dt/dx= = 2X og at dx = 1/(2x) dt Her er det så det går galt for mig jeg ved at jeg nu skal skrive t der hvor min t værdi står. Men hvordan kommer j... -
Hjælp til fysik!
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp med denne lille fysik opgave. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe den an, håber i kan hjælpe! Jeg har forresten vedhæftet opgaven her. -
Hjælp til at analysere?
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe med at analysere salmen " At sige verden ret farvel"?? - Det for første gang jeg skal prøve en mundtlig prøve....:s Så ved ikke, hvordan jeg gør det her... Håber nogen vil hjælpe!
