Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18601 til 18620 af 19042
-
projektopgave i de naturfaglige fag, fysik og kemi, biologi og geografi
Forumindlæghej, min ven og jeg er igang med en projekt opgave, og kunne godt bruge en som havde erfaring med kraft. en som kunne besvare følgene spørsmål. - hvordan oprsår kraft - hvordan behandler man det hvis nogle af jer har lavet en fremlæggelse eller andet lign, så vil jeg spørge om i kan vedhæfte ... -
Tørklæde på en arbejdsplads
ForumindlægHVad synes i om folk med tørklæde bag en kasse i din superbrusen hvor du handler ind.. generer det dig? eller ? del din mening.. :) personligt synes jeg selv det er okay. Det generer mig overhovedet ikke, og måske en skønne dag kommer jeg selv til at gå med det lol ;) who knows :) -
Mat a, fysik b, kemi b
ForumindlægHej alle sammen Sidder og skal til at vælge min endelige studieretning jer om ikke særlig lang tid, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer stærkt linjen mé matematik A, fysik B, og kemi B. Men har hørt fra folk at dette v... -
Erik morsing
ForumindlægJa! - Nu er der så mange som der har oprettet indlæg om Erik Morsing, og havde lige lyst at gøre det samme :) - Velkommen, atter, atter, atter igen :p -
Homosekuelles ret til børn?
ForumindlægHej med jer. - håber i vil svare seriøst. :-) vi er 2 der har prjektopgave omkring værdier, og som underemne har vi valgt hvor vidt homosekuelle skal og må have ret til børn. Derfor har jeg blot 2 spørgsmål: - Hvad er din holdning? - Har du nogle forslag til ''udsmykning'' af ... -
Hvordan udregner jeg vinkelaccelerationen af en vægtstang?
ForumindlægJeg sidder lige og arbejder lidt med vægtstangsprincippet, og er kommet lidt i tvivl om hvordan vinkelaccelerationen (og egentlig også vinkelhastigheden) skal udregnes. Vinkelhastigheden og vinkelaccelerationen bør også være den samme, korrekt? Den idé er taget ud fra at når vinklen er f.eks. 0,... -
Behøver/behøves
ForumindlægJeg er studerende og sidder og retter en tekst, hvor der står: "Forældre behøves ikke at slå, hvis de vil straffe deres børn..." Er vi enige om, at det skal rettes til behøver? Men hvorfor? Jeg hitter ikke en regel, jeg kan bruge til noget... -
Fysik - elektricitet
ForumindlægHjææælp!!! - Peter har en subwoofer, hvis maksimaleffekt er 150 W. dens resistans er 8 OHM. Strømmen igennem subwooferen er en veksel strøm. Bestem strøm styrken igenne, subwooferen, når den spiller med maksimal effekt . Bestem derefter den effektive spændingsforskel over subwooferen ved maksima... -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
Forskel på epsilon-delta definition og en fra DTU e-noter
ForumindlægHej derude Sidder og læser lidt op på noget matematik inden jeg starter på DTU og har prøvet at lede efter en forklaring på engelsk af den definition de giver af kontinuitet i DTUs e-noter, men kan ikke finde nogen på google. http://01005.mat.dtu.dk/materialer/enoter/afsnit/NUID27-tn14/ På den... -
Det dobbelttydige tilfælde og enhedscirklen
ForumindlægHej jeg skal kunne redegøre for det dobbeltydig tilfælde. Jeg har forstået vha. enhedscirklen, at udregning af vinkler med sinus relationer kan være dobbelttydigt i og med der er to løsninger og sinus vil have samme værdi til et spejlvendt punkt i 2.kvadrant. Jeg er dog stødt på figuren (se v... -
Arvegang, genotype m.m.
ForumindlægFirkant = mand. Cirkel = kvinde Gul = syg. Grøn = rask. A = syg. a = rask. 1. Forklar arvegangen for egenskaben vist i figur 1 nedenfor. 2. Angiv genotyper for samtlige individer. http://img21.imageshack.us/img21/9991/pedigree.gif 3. Figur 2 viser en stamtavle fra en familie hvor der hos nogle in... -
At være gymnasielærer
ForumindlægAndre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f... -
Bestem f'(x) og g'(x)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg ved ikke hvordan den skal regnes På forhånd tak -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Sabbatår
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at tage et sabbatår? Jeg kunne godt tænke mig et sabbtår og tage ud at rejse, men jeg får tit at vide, at det ikke er en god idé. Hvad er jeres erfaring? -
Anden bachelorgrad
ForumindlægHvis man allerede har en bachelor+kandidatgrad fra udlandet men vil gerne læse noget helt tredje i Danmark, kan man så godt blive optaget? Hvordan kan dit uddannelsessted finde ud af, at du har en sådan eksamen. Jeg har tænkt mig ikke at opgive sådan en detalje, da jeg virkelig har brug for opt... -
respiration
Forumindlæglaver planter respiration både når det er mørk og når det er lyst? -
titrerkurve - aflæsning
ForumindlægVi har titreret phosphorsyre med NaOH .. ud af "x-aksen" har vi volumen af NaOH. Vi har følgende 3 reaktioner: H3PO4 + OH- ---> H2PO4- + H2O H2PO4- + OH- ---> HPO42- + H2O HPO42- + OH- ---> PO43- Hvilket stykke på titrerkurven svarer til det første reaktion... -
DC kreds
ForumindlægHar problemer med denne opgave, håber at i kan hjælpe. Bestem, når afbryder 1 er i åben stilling: 1.1. Ligninger til beregning af strømmene gennem R1, R2 og Rb.
