Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18621 til 18640 af 63755
-
MATe!!!
Forumindlægi rummet er planerne afla og beta samt linje m givet ved a: x+y-z=1 B:x-y+4z=1 m= (x,y,z)=(2,1,3)+t(1,1,3) undersøg om alfa , beta og m skærer hinanden i et punkt og angiv i givet fald koordinaterne til dette fællespunkt. er der nogen der vil hjælpe mig med beregne opgave?? tak ... -
syre/basetitrering
ForumindlægJeg sidder med følgende beregninger vedr. titrering af eddike med naoh. Eddiken skulle indeholde 4,8 % eddikesyre:\nJeg bruger 2 ml eddike.\n\nNH3+H2O -> NH4++OH-\n\nnatriumhydroxid:\nn=c*v => 0,100 mol/L * 0,0161L=0,00161 mol\n\nc=n/v => 0,00161 mol/0,002L = 0,805 M\n\nm=n/M => 0,805... -
Radioaktivitet - Alphapartikelhastighed
ForumindlægHej,\n\nHar brug for hjælp til flg. opgave:\n\nEn 204-Ra henfalder til 100-Rn under udsendelse af en alphapartikel\n\nAlphapartiklen udsendes med en kinetisk energi på 7 MeV.\n\n204-Ra ligger stille før processen.\n\nBeregn alphapartiklens hastighed.\n\nFind hastigheden af 200-Rn efter udsendelse... -
kugle i væske
ForumindlægHejsa \nJeg har et problem med denne opgave: \nI et glas med glycerol lader man en jernkugle der vejer 4,2g Denne kugle bliver påvirket af tyngdekraften, opdriften og gnidningsmodstand (gnidningsmodstanden som vokser med kuglens fart). Kuglen opnår hurtig en konstant fart ned igennem væsken. \n-... -
trekanter og vinkler
Forumindlæghar lidt problemer med en opgave hvor man skal finde en bestemt vinkel i et cykelstel...skriv til min mail så kan jeg sende den[email protected] -
Stamfunktion
ForumindlægHeysa! \nKa ik huske hvordan man finder stamfunktionen til f(x)=2/(x+1)\nEr der nogen der kan give et hint?? -
Cos, sin, tan - hjælp til trekant!
ForumindlægHej, jeg kan virkelig ikke finde ud af den opgave, har prøvet meget længe nu og får samme resultat som Larry (se opgave)... -træls Jeg håber inderligt at i kan hjælpe da opgaven skal afleveres denne aften! :-) -
kuglens ligning
ForumindlægHej har problemer med at starte på opgave 8. ved ikk om jeg skal lave en kvadratkomplettering eller bare indsætte punkterne i kuglens ligning og regne ud -
svær opgave
ForumindlægHej, jeg har svært ved denne ogpave: eg har fået opgaven: Fosforkoncentrationen (målt i μg fosfor pr. liter) i Kruså Sø faldt fra 230 i 1998 til 64 i 2005. i en model går man ud fra, at fosforkoncentrationen som funktion af tiden er eksponentielt aftagende. a) benyt modellen til at fremsætte e... -
Info om funktion.
Forumindlægf (t) = 20 + 150 ln (8t +1) Funktionen viser hvordan temperaturen stiger i takt med hvor længe en ovn er tændt. Jeg skal inddrage en fortolkning af f ' (2) og f ' (20). Hvordan gør man det? Skal jeg differentiere den? -
spektrofotometri
ForumindlægHey... Er den mon nogen der vil hjælpe mig med denne opg.:1) (SO3)2-(aq)+ O2(aq)+ H2O(l) --> (SO4)2- (aq) + H2O2(aq) 2) H2O2(aq)+ NADH(aq)+ H+(aq) --> 2 H2O(l)+ NAD+(aq) Til to 10 mL målekolber, 1 og 2 sættes 0,15 mL rødvin. Endvidere sættes NADH og NADH-peroxidase i samme mængde til de to... -
Integration
ForumindlægHvordan vil I integrere denne funktion?x^2(sqrt(x^3+3))Jeg vil omskrive den til sqrt((x^3+3)*x^4), som så bliver til sqrt(x^7+3x^4).Men hvad er stamfunktionen så? -
gør rede for....
Forumindlægopgaven lyder sådan:a)Gør rede for, at f er aftagende.funktionen hedder:f(x)= 1+(1/(x-1)) , x > 1jeg starter med at differentiere den:f'(x)= -(1/(x-1)^2)men hvordan skal jeg så sætte det lig 0...det kan jeg virkelig ikke forstå....håber i lige vil hjælpe...på forhånd tak:) -
banekurver
Forumindlægx=ln(t)y=t^2-3t+2Beregn koordinatsættet til hvert af de punkter på kurven, hvori den skærer en af koordinatakserne og til hvert af de punkter på kurven, hvori den har en tangent, der er parallel med en af koordinatakserne.mit bud:skærding med x-aksen: (0;0)skærling med y-aksen: (0;0) og (0,69;0) -
pH
ForumindlægHey...Skal løse følgende opg:en diprot syre (H2A) opløses i vand, og der tilsættes 50mL 0,1M NaOH. Hvis at pH = 4,56.Man får yderligere at vide: pKs(H2A)=4,21 og pKs(HA-)=8,51.Jeg har regnet ud:n(H2A)=0,007Da n(H2A)>n(NaOH) er det før føste ækvivalentpunkt. Jeg troede man kunne burge pufferlig... -
Miliampere og ampere
ForumindlægJeg føler mig lidt dum, når jeg spørger om dette, men jeg er i tvivl. hvordan omregner jeg fra miliampere [mA] til ampere [A] ???? -
Arveanlæg?
ForumindlægEr der nogen herinde som venligt kan forklare mig hvad et arveanlæg er? Det ville være dejligt, hvis I kunne forklare mig det i børne eller uformelt sprog! -
Monotoniforhold
ForumindlægHej...!Søger hjælp til følgende!Om en funktion f oplyses at f'(x)=(x-1)*(x-2) , xeRBestem monotoniforholdene for f.??? -
Vækst?
Forumindlægjeg har parkens entreindtægter fra 1996/97 = 6604 fra 1997/98 = 9912 fra 1998/99 = 11917 fra 1999/00 = 6950 og fra 2000/01 = 11468.Vis at stigningen i entreindtægterne i perioden 1996/97 til 2000/01 svarer til en vækst på mellem 14,5% og 15% pr år -
Differentialligning
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig videre i denne:y=20+150*ln(8x+1)x måles i minutter efter ovnen er tændty er temperaturen i ovnen målt i graderTil tidspunkt x=0 er temperaturen i ovnen 20 graderSpørgsmål:Beregn ovnens temperatur når den har været tændt i 5 minutter...
