Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 18681 til 18700 af 22496
-
Halvveringstid
ForumindlægHej, jeg skal til fysik-eksamen på tirsdag. Jeg sidder lidt fast i radioaktivitet og underemnet halvveringstid. Håber i kan hjælpe lidt ;) Tak på forhån -
Hvor stor en del af Danmarks energiforbrug dækkes af atomkraft?
ForumindlægHvor stor en del af Danmarks energiforbrug dækkes af atomkraft?. -
hvordan virker en Microbølgeovn og Elektromotor
ForumindlægNogen som kunne forklare det? -
Oversættelse af "Gud er min dommer"
ForumindlægHej. Jeg skal have oversat "Gud er min dommer" til latin. Jeg har rodet lidt med det og ´fundet disse løsninger: "Deus mihi iudex" "Deus est meus iudex" "Deus iudex" Er alle korekte oversat? Hvilken ville i vælge, eller har i et 4. forslag? Mv... -
Omregningsproblem..
ForumindlægHej! Jeg har den her simple opgave: Bente er 3 timer og 40 minutter om at køre en strækning på 300 km. Hvad er hendes gennemsnitshastighed, idet resultatet angives i m/s? 300 km = 3000 m Nu, jeg ville tro jeg omregnede følgende på følgende måde: 3 timer og 40 minutter: (3*60*60)+(40*60)=... -
voksende, aftagende, maksimum og minimum
Forumindlæghvornår er en funktion voksende, aftagende osv.? er den ikke voksende når f ' (x) > 0 ? -
Eksamen - Billedkunst C stx.
ForumindlægHvordan foregår eksamen i billedkunst, på c-niveau? All i know, er bare, at vi skal præsentere vores eksamensprojekt, men der skulle vist også være noget yderligere. Hvordan forgår det? På forhånd, tak! (: -
find egenrum
Forumindlæghar vedhæftet filen med opg. (opg. 1 spm 5) men ellers er spm er flg: Bestem egenværdierne og egenrummene for matricen A(0): A(0) = en 3 x 3 matrice med nul i alle 0,1,0 i diagonalen og resten er også 0. egenværdierne er 1 og 0, mne nu skal jeg finde egenrummet: er lidt i tvivl, er det ikke sådan... -
Thermodynamik
ForumindlægHej derude. Vi har 100g vand udover det vedhæftede billede med opgavebeskrivelsen. Jeg har det problem at uanset hvordan jeg griber problemet an, så får jeg et helt forkert resultat. Jeg ved at fællestemperaturen skal være mindre end 90 grader, jeg får dog 360 hvilket jo ikke giver mening. Je... -
FSA fysik/kemi - tiden?
ForumindlægHeiiza =) Jeg ved at fysik eksamen varer 2 timer, og at vi er inde 4 ad gangen. - Mit spørgsmål er så: Lærer og censor går jo rundt til hver elev, men hvor lang tid får man cirka til at fremlægge i samlet? Er det ikke meget 2 timer eller går tiden derinde hurtigt? Generelt er jeg bare temmelig ne... -
Oktetreglen
ForumindlægHej allesammen! Jeg er indforstået med at alle grundstoffer gerne vil have 8 elektroner i yderste skal. Men siger man ikke at i 3. skal må der højest være 18 elektroner, og i 4. skal 32 elektroner? Så er der jo mange flere end 8 elektroner? I min bog står der: "Der er højest 8 elektroner i y... -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Fejl i engelske sætninger
ForumindlægJa jeg skal finde fejlen (der kan godt være flere) i nogle engelske sætninger. Hvad er der af fejl i: Honestly, is this the concert you been looking so much forward to? Og i: There is a time when parents realises that their babies has grown up? Er fejlene ikke realises og has. Så skal sætni... -
Omar Khayyams bevis
ForumindlægHej, er der nogen der ved i Omar Khayyams bevis om løsninger til tredjegradsløsninger med ligningen x^3+cx=d, hvordan halvcirklen har ligningen (x-d/2c)^2 + y^2 eller x(d/x-x)=y^2 -
DNA og mitose
ForumindlægHej :) Er der ikke en venlig sjæl, der kan forklare mig, hvad der sker med DNA i forbindelse med en celledelingscyklus (mitose)? -
En let ligning
ForumindlægHey everybody Der er en let ligning, som jeg ikke kan finde ud af, jeg får forkert resultater. Håber at I kan løse den! 4x-2/3=1/2(x+3) -
Statskundskab eller Politik og Administration?
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her til juli. Jeg har i det forgangne år prøvet mig ad med jura, men efter 1. semester fandt jeg ud af, at det ikke lige var mig. Det var simpelthen for ensporet og uinteressant. Jeg er nu nået frem til, at jeg ge... -
søger piger ind som ingeniør?
Forumindlæger der nogle piger herinde der søger ind som ingeniør Bygning og anlæg? eller ved nogle om det er normalt at piger søger ind der? -
Kollegier
Forumindlæghej alle sammen Jeg skal til at finde et kollegieværelse til både mig selv og min veninde. Nu skal jeg selv søge et tæt på Århus Universitet og min veninde søger et tæt på Odense og Aalborg Universitet. Hun søger begge steder, fordi hun ved ikke hvor hun bliver optaget henne. Hverken jeg eller ... -
Hvor ligger grænsen?
ForumindlægHej alle sammen (igen) :) Er der noget der hedder umulighed i matematikken? f.eks. i sandsynlighedsberegning eksistere der noget der hedder teoretisk muligt og praktisk umuligt? når sandsynlighed er så lille, at der betragtes som umulighed rent praktisk? tusind tak på forhånd :)
