Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18701 til 18720 af 152921
-
differentiabilitet 2
ForumindlægJeg prøver igen, for jeg formulerede mit spørgsmål dårligt sidste gang. Definitionen på differentiabilitet: Dersom grænseovergangen lim(x->a)[(f(x)-f(a))/(x-a)] eksisterer er f differentiabel i a. Jeg forstår bare ikke helt det her "eksisterer". Lad os antage, at f(a) ligger som ... -
at finde vinkel C
Forumindlæghvis man ved at siden a=7 og siden b=5 og vinkel A=68,71 og vinkel B=41,72 hvordan finder man så vinkel C ?? -
trigonometri, cos sin tan
Forumindlæger der nogen der kan svare mig hvordan følgende hænger sammen -1/2 g•(x/(z•cos(a) ))^2= -g(1+tan^2(a) )/(2z^2 ) x^2 jeg forstår ikke hvordan cos^2(a)^-1 bliver til tan^2(a). Jeg har lidt styr på sammenhængenen mellem de trigonometriske funktioner, bla. cos^2(x)+sin^2(x) = 1 og sin(x... -
vinklen mellem 2 vektorer
Forumindlægeksamensopgaver i matematik opg. 3.056 jeg har prøvet at regne den ud men er gået helt i sort og håber derfor at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigst muligt, skal afleveres i morgen mandag d. 18 oktober.. om 2 vektorer a og b gælder, at|vektor a|=2|vektor b|=3vinklen(vektor a, vektor b)=60Ber... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
Humanbiologi
ForumindlægHej kære med-biologere og andre studerende indenfor det naturvidenskabelige og sundhedsvidenskabelige område :) Jeg går på Biologi studiet på KU, og jeg har fået en stor interesse for molekylær biologi, immunologi osv., da jeg synes, at disse fag er meget spændnde. Derfor vil jeg rigtig g... -
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt? -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
ang. årskarakter og eksamenskarakter
ForumindlægHej. Tæller både årskarakter og eksamenskarakter med i ens gennemsnit ? altså hvis jeg nu får 7 i Samf C i årskarakter og jeg har får 7 til eksamen, tæller så begge mine karakter med i mit gennemsnit ? Mia -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
engelsk
ForumindlægHej..bare et enkelt spørgsmål...hvad vil det sige at skrive "a commentary of a text"??på forhånd tak!! -
HJÆP TIL AT REDUCÉR UDTRYKKET!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at reducérer udtrykket: (a+2b)(a-2b)-(a+b)^2+5b(b-3a) -
Vektorer: Beregn gradtal uden koordinaterne
ForumindlægHej, Jeg har en opgave som lyder: Om to vektorer gælder det at: |a|=1 og |b|=3 (jeg har altså LÆNGDERNE og ikke koordinaterne!) og vinklen (a,b)=150 grader. Jeg skal: -beregne gradtallet for vinklen mellem vektorerne a+b og a-b -beregne arealet af parallelogrammet der udspændes af vektorerne a... -
?? reducering ??
Forumindlæg2: ab+b^2-2:a^2-ab+4:a^2-b^2 ??? -
Algebra?
ForumindlægHej alle, Hvis man skal finde gennemsnittet af x, y, x, y og a, b, c, a hvad gør man så? -
HJÆÆÆÆLP
Forumindlæg-2a(-a-b)-(a-b)(2a-2b) hvordan løser man denne med mellemregninger? -
Potenser og rødder
ForumindlægHej allesammen. spørgsmålene lyder: - Definer hvad man forstår ved den n'te potens af et tal og ved den n'te rod af et tal. - Gør rede for nogle af regnereglerne for potenser og rødder. (Er den vigtigste ikke bare x = -b +-kvadratroden af d/2*a, eller bør jeg også nævne toppunktsforml... -
4-cifret talpalindrom
ForumindlægJeg fik tilsendt et spørgsmål om og hvorfor 4-cifrede tal-palindromer (dvs. tal som er ens forfra og bagfra, f.eks. 5445) alle går op i 11. Jeg gav nedenstående svar og ville høre om nogen af jer har et nemmere og smukkere svar på spørgsmålet. Kasper ---------------------------------- Lad a væ... -
reducering og forkortelse
ForumindlægHej jeg vil gerne høre om i lige kunne hjælpe mig med disse 3 opgaver: forkort brøken: x^2+2x/4x+8 jeg har fået det til at være x/4.. er det rigtigt?? reducer: 8a^3*b*a^-2/(2b)^2 jeg har fået den til at være 8a/b^2+b.. er det rigtigt?? forkort brøken: a^2-6a+9/a^2-9 Jeg har fået den til...
