Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 18761 til 18780 af 144397
  • eksponentiel funktion - muligt med exp(x)?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er i gang med en matematikopgave om afgifter. I opgaven står der, at vi ud fra et bilag, skal vise at afgiften på en bil med god tilnærmelse afhænger eksponentielt af benzinforbruget målt i km/l. Jeg har vedhæftet en fil med x og y værdierne + min funktion, som hedder f(x)=1097,7e-...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Afrund til helt antal 5457612 mio ... = 5 mio Afrund til helt antal 3225689000 mia ..= 3 mia Er det korrekt?
  • Find definitionsmængde

    Forumindlæg
    Hej, har brug for en forklaring for hvordan man finder definitionsmængden for en funktion. Jeg forstår at definitionsmængden er de mulige x-værdier for funktionen. Men når der er flere x-værdier, hvad skal man så vælge og hvorfor?
  • København

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde ud af hvem fortælleren og hvilken type fortæller det er i sangteksten København af Ulige numre, men dsv kan jeg ikke finde ud af hvilken typer fortæller det er. Nogle som kan hjælpe? "Du har danset med mig i 20 år du har lært mig de trin jeg...
  • renter - beregninger.

    Forumindlæg
    jeg er lige gået i stå igen ved nogle opgaver jeg ikke helt forstår som jeg håber i kan hjælpe mig med :) 1) Beregn renten af 5600 kr. til 9% p.a. i 90 dage 2) Hvor mange procent udgør 130 kr. af 2600 kr? 3) 6500 lire til kurs 0,65 koster _____ kr. tak på forhånd (:
  • integralregning, (k eller c) konstantleddet, hvad kan man sige om det?

    Forumindlæg
    integralregning, (k også skrevet som c) konstantleddet, hvad kan man sige om det?
  • Konstruktion af trekant

    Forumindlæg
    Hejsa. Er i gang med en matematik opgave, som jeg håber jeg har løst korrekt. Nogen som vil se den igennem. På forhånd mange tak :-) Dette er opgaveformuleringen:
  • Bølger - formel

    Forumindlæg
    Hej alle fysik eksperter! Jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg ikke lige kan finde logikken i. Indenfor emnet bølger findes formlen f=1/T Men hvorfor lige 1/T? Jeg ved godt at T er periode. Håber der er nogle der kan hjælpe! - På forhånd tak :D
  • m eller m?

    Forumindlæg
    I fysik bruger man m i betydning af masse, også er der m i betydning af meter. Er der nogen andre symboler for disse, for at kunne skelne nemt igennem dem?
  • funktion og hummer i en? Kan man lige hjælpe en gut i nød :D

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg ved ik omkring den her opgave er der nogen der kan hjælpe mig med hvorfor og hvordan? Tak på forhånd.
  • Notation i forbindelse med vektorer og normer

    Forumindlæg
    Lad X være en n-dimensional vector så Hvordan skal man forstå følgende notationer? Jeg vil meget gerne have svaret i form af vektor kompnenterne: x_1, x_2 ... x_n.
  • Kan man transformerer lille strømstyrke og høj spænding

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at lave et projekt om piezokrystallen. I mit projekt vil jeg ligge piezokrystaller under gulvet, på f.eks. gangen på skolen. Jeg har hørt, at piezokrystaller kan producerer ca. nanoamperer til microamperer, og op til 100 volt. Kan man transformerer disse mocroamperer og nan...
  • Betydende cifre

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan hjælpe lidt med disse
  • Sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Hvordan vil man løse vedhæftet opgave i Maple?
  • Hjælp til Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Forklar hvordan man kan undersøge om "noget "udvikler sig eksponentielt og hvordan man i så fald kan bestemme en regneforskrift for den eksponentielle funktion der beskriver udviklingen.? Nogle der kan hjælpe med denne opgave, kan ikke rigtig forstå meningen med det hele.
  • 2.018 mat-A

    Forumindlæg
    Ohøj. Har et problem med opg. 2.018 mat-A.dist(P,l)= |cos(t)-2sin(t)+7/2|/(5/4)Hvor punktet er p(3+2cos(t),4+2sin(t)) og linien l er (1/2)x-y+6=0.Jeg skal så finde t, så afstanden fra P til l er mindst mulig. Jeg har fundet dist(P,l) (se oven for). Hvordan kan t findes?
  • hvad skal man her??

    Forumindlæg
    Jeg har uploadet et billede af opgaven - jeg kan ikke forstå, hvad man skal?
  • Cosinus og Sinus

    Forumindlæg
    Opgaven lyder:I en trekant ABC er vinkel A=40grader og IABI=3. Vinkelhalveringslinjen til A har længden 4, og den skærer BC i punktet D.Bestem IBDI og vinkel B.Bestem IBCI.Jeg har prøvet at tegne trekanten, men udover det har jeg ikke nogen anelse om, hvad jeg skal gøre. Lidt hjælp ville være til...
  • Simpelt AC kredsløb

    Forumindlæg
    Håber at i kan hjælpe med denne opgave :-( På skibet findes flere enkeltstående kredsløb. Nedenfor er der vist en ohmsk modstand i serie med en impedans. Impedansen (Z) er på 900 Ω med en vinkel på 41,41°.Den ohmske modstand er på 125Ω. Hele kredsen er til sluttet en spænding...
  • Øvre grænse

    Forumindlæg
    Hvordan kan man finde den øvre grænse for en logistisk differentialligning (ikke aflæsning)