Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18761 til 18780 af 152921
  • Mangel på spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er igang med at skrive spørgsmål til min naturfags mundtlig eksamen. Jeg har trukket "Den enkelte og samfundets udledning af stoffer" som overemne og min underemne er syreregn. jeg har indtil videre 9 spørgsmål (jeg skriver dem nedunder) men jeg mangler i hvert fald st...
  • Reducering

    Forumindlæg
    Hvordan reduceres? (a3-a2b)/(a2-2ab+b2) a3-a2b=a2(a-b) (a^2-2ab+b^2)=(a-b)^2 a2(a-b)/(a-b)^2 a2(a-b) Tak på forhånd, God jul til alle
  • Reducér følgende udtryk:

    Forumindlæg
    1) 2a(b-2)-b(2a-b)\n\n2) (3a-b)(a+b)-(a+b)i anden\n\ngerne med udregninger.
  • reducering

    Forumindlæg
    har brug for hjælp til forkortelse af a^2-6a+9 / a^2-9 Indtil videre er jeg kommet frem til: = -6a+9 / -9 Kan den forkortes mere? Mvh M-ria
  • 2a?????

    Forumindlæg
    jeg har en opgave får hvor der står en masse regne stykke og nogen fatter jeg bare ikke som fx 2a??? og a og et lille 2 tal på siden af *A* a2 please skal bruge hjælp !!!!!!!!!!!!!
  • Algebra

    Forumindlæg
    Halløj. Jeg sidder med et stykke jeg ikke har helt forstand på at regne..og håbede at nogle af jer derude kunne hjælpe: Reducer a(a+3b)-ab
  • hJÆÆLP mate

    Forumindlæg
    hej ka i hjælpe med dn spørgsmål, hvordan ska man regne dn ud bestem tallet a, så x=4 er løsning til ligningen a*√X=3x-2
  • hvilken

    Forumindlæg
    Jeg får oplyst at trekant ABC er retvinklet. Der oplyses også: sin(A)=3/5 , cos(A)=4/5 og BC = 7 hvordan beregner jeg så AB?
  • angående stx linje

    Forumindlæg
    Hej Er SAM A MAT A en god linje? Er den for svær?
  • andengradspolynomiet

    Forumindlæg
    afhænger en andengradspolynomiets toppunkt af a?
  • beregn værdien

    Forumindlæg
    Hvordan regner jeg a)
  • Tabel

    Forumindlæg
    hvordan bestemmer jeg A og B?
  • STX

    Forumindlæg
    Hvis man har 4 A niveauer hvad skal man gange det med ?
  • Hjælp!!!!

    Forumindlæg
    a) bestem en forskrift for
  • Hvad er den korrekte fremgangsmetode?

    Forumindlæg
    Hej Studieportal, Jeg har en matematik opgave som jeg har lavet, men jeg har lavet den på to måder, dermed vil jeg anmode om at en "ekspert" kan se mine fremgangsmetoder og orintere mig om den korrekte metode, mange tak. Opgave: Reducer (a+2b)2 - (a+2b)(a+b) Første metode: (a+2b)2 -...
  • Hurtig hjælp søges!!!

    Forumindlæg
    I et sandsynlighedsfelt er A og B hændelser.P(A) = 1/8.P(A omvendt-U B)= 1/4.Bestem P(B) når A og B er disjunkte hændelser.HJÆLP. det er til imorgens blækregning...tak
  • Vektorer hjælp

    Forumindlæg
    om to vektorer a og b gælder |a|=2 |b|=3 |a+b|=3 beregn gradtallet for vinklen mellem a og b
  • Regning med enheder

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne opave?? Regn enheden Ω tilbage til grundenheder (benyt, at Ω er V/A
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej har brug for en lille hjælpende hånd Hvordan løses følgende ligning 30,17= ln(0,5)/ln(a)
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. I potensfunktioner, hvad går man hen og op? Fx i lineær funktion gælder det, at man går 1 hen og a op, hvad gælder det så i potens?