Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18781 til 18800 af 95434
-
klage over SRP-karakter, det haster
ForumindlægJeg har fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej - (4) Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen der vil læse den igennem og se om det faktisk var retfæ... -
Fysikopgave
ForumindlægHej sidder med en fysik opgave og der er 2 spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af:) Så ville være taknemmelig hvis nogen her kunne hjælpe mig:) De 2 spørgsmål er: En lysbølge, som sendes gennem luften, har frekvensen 6,52 •1014 Hz. Hvilken bølgelængde har den? Hvilken farve vil du se, hvis ... -
fra Kelvin til celsius
Forumindlæghej er i gang med en matematik/fysik aflevering og har besvær ved en af problemerne. Det er opgave 5 (har vedhæftet den) Temperaturen mellem hoved og ankle har jeg udregnet til 5 kelvin. Dog har min lærer skrevet "Wrong layout for the unit" er ikke sikker på hvad det vil sige. skal f... -
Bestem massen af den dannede isotop :)
ForumindlægHejsa :) sidder her med en opgave fra fysik a eksamen fra sidste år. Den lyder: 285 Fl henfalder ved alfa-henfald til 281 Cn, der har atommassen 281.16929 u. Alfa-henfaldet har Q-værdien 1.762 pJ. selve spørgsmålet: Bestem massen af den dannede 285 Fl-isotop ud fra alfa-henfaldets Q-værdi. (F... -
Idéer/forslag til studieportalen og brugerne!
ForumindlægJeg har lige et par idéer/forslag...1: Jeg synes det er en go' idé med emner som "Er DK det næste mål?", så man kan diskuttere lidt inde på dette forum. Derfor vil jeg opfordre folk til at skrive noget, hvis de har noget kontroversielt de gerne vil diskutere eller vide noget mere om... -
Omskrivning af udsagn med negationer
ForumindlægHej SP :) Hvordan er det man omskriver et udsagn, der har en negation til ikke at have en negation? Hvad er det jeg skal kigge på, og gøre? Jeg forstår det ikke. -
Første ordens differentialligning
ForumindlægHej, Et par (formulerings)spørgsmål fra lærebogen: 1) Når man løser en differetialligning, skelner man forskel mellem en fuldstændig og en partikulær løsning. Der står: "we shall develop methods that will give general solutions uniquely (perhaps except for notation). Hence we shall say t... -
HTX eller STX
ForumindlægHej jeg bor i Taastrup og der er faktisk ikke fint gymnasium her, høje taastrup gymnasium(STX). Men musik betyder utrolig meget for mig så jeg synes at det ville være værd at tage til Sant Annæ i København. Men problemet er at det er et STX og har fag som Historie som jeg virkelig ikke finder i... -
Joules lov
ForumindlægHej alle Jeg har lige en fysikopgave, som jeg er i tvivl om, så ville høre, om der var en, der kunne hjælpe :) Opgaven lyder: I et forsøg med joules lov opvarmes 50 g vand i et lille bæger af en modstand med en betragtelig strømstyrke. I et bestemt forsøg er strømstyrken 3A. Vandet opvarmes i ... -
Rettelse af denne engelske historie?
ForumindlægJa, skulle lave en historie om denne proverb: Do not count the chicken before it is hatched. - Man skal ikke sætte alt på et bræt. I skal bare rette den, så vil jeg være rigtig taknemmelig, siden jeg tit oversær nogle grammatiske fejl, selvom jeg allerede har kigget igennem den og rettet. Desuden... -
Oversættelse bedes ses igennem for åbenlyse fejl.
ForumindlægHej.. Sidder her med en oversættelse, det ville være skønt hvis der var én, som gad at rette den igennem for fejl. Fokus er på ubestemte pronomier, relative pronomier og demonstrative pronomier. Men bare ret hvad der er at rette. :) Tak for hjælpen. America The United States stretch 4500 kilomet... -
Tangens (problemer)
ForumindlægHej og godaften :) Denne delopgave har voldt mig en del problemer siden jeg ikke er helt sikker på, om der skal bruges tangens og solve, her er den: To skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinje l. A sejler i afstanden 1200 meter fra l, mens B sejler i afstanden 1000 ... -
lignings løsning
ForumindlægHej det er meget længe siden jeg har lavet sådan noget.Er der nogen der kan hjælpe mig (X-A/x)*100 = c Hvad er X = ????? -
andengradsligning
ForumindlægBestem c så ligningen x^2+4+c=0 har netop én løsning. Nogen? -
Trekant
ForumindlægHej jeg har en opgave der lyder sådan. i en trekant ABC gælder BC=2*AB AC=5/2*AB a) bestem cos (C) b)bestem arealet af ABC udtrykt ved c jeg ved godt jeg skal bruge cos (C) formlen til den første opgave men kan ikke rigtig se hvordan jeg skal sætte det ind i formlen. -
Løs differential ligning
ForumindlægHvordan løser man denne C'(t)=2,5*c(t)=1 -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
asymptote til logaritmen blabla
Forumindlægy = -log(0,001025-0,100x)/0,031 + x) bestem den lodrette asymptote for funktionen... hvordan!? - hjælp ! -
den fuldstændige løsning
Forumindlæghejsa :) Nogle der vil tjekke om min opgave er lavet korrekt? :) -
Vis
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave som lyder; Funktionen f er givet ved forskriften f(x) = x^2+c hvor c er et reelt tal. Vis at c = -1 Hvordan gør jeg det?
