Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18781 til 18800 af 152759
-
eksponentiel aftagende funktion
Forumindlægjeg har lige brug for lidt hjælp til at komme i gang med en opgave der lyder således: en eksponentiel aftagende funktion er givet ved f(t)=100*e^-0,2*t -bestem halveringskonstanten man skal vel bruge formlen t½= log(0,5)/ log (a) sad og kiggede mine noter igennem, kan det passe at e altid er ... -
Bestem forskrift for andengradspolynomium
ForumindlægOpgaven lyder: Bestem forskriften for et andengradspolynomium der har rødderne 3 og -1 og som går gennem punktet (0,2) Det jeg har gjort ind til videre (ved ikke om det er korrekt) er dette: a=4/((0-3)(0-(-1)))=-4/3. Hvis det er rigtigt det jeg har gjort, så mangler jeg kun at finde b. Hvordan g... -
Eksponential funktion
ForumindlægHej. Håber I kan hjælpe mig med en lille opgave: En funktion "f" med regneforskrift f(x)=ba^x er bestemt ved f(2)=81 og f(6)=1 Beregn tallene a og b. Beregn halveringskonstanten. Løs ligningen f(x)=6561. ______________________ Jeg forstår ikke helt hvordan jeg ud fra de to lign... -
Potenssammenhæng
Forumindlæg3.006 B Grafen for en funktion er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i f(x) punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem en forskrift for . f(x) Er det muligt da Dm(log(x)) = R+ Mvh. Kan i give et hint? -
omskriv cirkelligning
ForumindlægHej jeg har en cirkel ligning jeg skal omskrive men er løbet ind i et problem: ligningen jeg har ser sådan her ud: x^2+y^2-2x-6y=15 jeg vil gerne have den til at se sådan har ud: (x−a)^2+(y−b)^2= jeg er kommet frem til: x(x+2)+(y-3)^2=6 men kan ikke bruge den til at aflæse cent... -
2. gradsligning.
ForumindlægEn retvinklet trekant med kateterne a og a+3 har arealet 14. Bestem a. -
Hvorfor opsuger basiske sukkersaft næsten af sig selv CO2?
ForumindlægHeej folkens! :) Jeg sidder og er ved af afslutte mit srp om sukker i Kemi A / Historie A som jeg har arbejdet på de sidste 10-12 dage. Men jeg har et problem! :/ - Jeg kan nemlig ikke finde ud af at svar på et spørgsmål som er i det forsøg jeg har lavet: "1. Forklar hvorfor den bas... -
Brintion koncentrationen. HJÆLP!!!!
ForumindlægHej, har virkelig brug for hjælp så hurtigt som muligt! Der er givet dette spørgsmål: "I kemi har man begrebet pH - værdi til at beskrive om et stof er en syre eller en base. Hvis vi har at gøre med en syre, så kan vi abstrakt betegne den med symbolet HA, hvor A står for syreresten. Hvis m... -
Ansøgning ergoterapeut. Spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil gerne uddanne mig som ergoterapeut og regner snart med at lave en ansøgning, dog har jeg et par spørgsmål om min uddannelse jeg fuldførte i sommers. Jeg blev færdig med en Fuld HF i sommers, dog ikke en almindelig en på 2 år, men på 3 år dvs, enkeltfag, men samlet en fuld HF.. S... -
Mængdeberegning og molekylformel
ForumindlægEt fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat (III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekylformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kvantitative analyser med det formål at bestemme x og y. Analyse 1 0,1471 g af sto... -
HJÆLP!!
ForumindlægKemi-opgave! Der ønskes fremstillet 30,0mL af en opløsning, hvori den akuelle konc. af Mg+ skal være 0,100M a) beregn massen af den mængde MgCl2.6H2O, der skal anvendes. Til halvdelen af den fremstillede opløsning tilsættes NaOH(s) indtil der udfældes Mg(OH)2(s). b) beregn pH for opløsningen på... -
Hvis ikke medicin - hvad så?
ForumindlægHej. Jeg har siden barnsben villet arbejde med medicin, enten som læge eller som forsker. Jeg ser nu at mit gennemsnit er for lavt og chancerne for at få det op er relativt små. Jeg går i 3.g og giver den virkelig 150% i timerne. Jeg kom skævt fra start, jeg havde besvær med at følge med og... -
Hjælp til SRP - paracetamol
ForumindlægEr lige nu igang med SRP-forberedelse. Jeg har valgt Kemi A(som hovedfag) og Dansk A(som bifag). Emnet jeg har valgt er så smertestillende lægemidler i form af paracetamol. Udover det vil jeg i dansk delen lave en 'formidling' i form af en artikel omkring paracetamol. Det jeg så har lidt ... -
Problemstillinger og videreberegning på differentialligning?
ForumindlægHej alle brugere af studieportalen Så kom den længe ventede dag på min skole - udleveringen af SRP-formuleringerne. Som område har jeg "Alkohol" i Kemi A og Matematik A. I matematikdelen er jeg blevet stillet følgende opgave: "Opstil en differentialligningsmodel for nedbrydning a... -
Spørgsmål angående medicin-studiet (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. også AAU og KU). Hej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spø... -
Hjælp til kogepunkt
ForumindlægHejsa :) Jeg er gået i stå med den sidste opgave i kemi spm. ser således ud: Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution Svar : &Delt... -
Vant hoff
ForumindlægHej :) Jeg er gået i stå med den sidste opgave i kemi spm. ser således ud: Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution Svar : Δ... -
SRP - glemt fodnoter (overhovedet ingen)
ForumindlægHej derude. Jeg går på STX og har fornylig lige afleveret SRP. Det slår mig her pludselig at jeg harvde glemt fodnoter og citater. Jeg har skrevet i Kemi A og Matematik A, og var så fokuseret på at skrive en indholdsmæssig solid opgave, at jeg tænkte, at formler ikke skulle have nogen fodnoter, ... -
Reducering af udtryk
ForumindlægEr dette udtryk reduceret ved hjælp af kvadratsætningen? (a-b)2 + 2a·(a+b) -b2 = (a-b)2 -b2 + 2a·(a+b) = (a - b +b)·(a -b -b) + 2a·(a+b) = a·... -
Hjælp til Potensudvikling
ForumindlægJeg har lidt problemer med hvilken betydning a og b har i ligningen y=B*Xa kan du hjælpe?? :)
