Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18861 til 18880 af 21415
-
Integrale hjælp
ForumindlægHejsa folkens Jeg står med følgende opgave som jeg har prøvet prøvet og integrere men det giver slet ikke mening for mig, er der nogen som kan hjælpe? -
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
BILLEDKUNST EKSAMEN!
ForumindlægHej! Jeg skal op i billedkunst om en uges tid, og er virkelig nervøs. Jeg har ikke haft billedkunst i starten af skole året og er derfor (mega) bagud med de første tre emner som klassen har gennemgået. /: De lyder således: Perspektiv og Henning Larsen, Barokken, og Samtidskunst. Jeg har søgt så m... -
Biologi - Metode, empiri og teori
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i morgen i historie og biologi. Historiedelen har jeg ret godt styr på, men hvad angår biologi med hensyn til metode, empiri og teori, bliver jeg nødt til at spørge om lidt hjælp :) Mit emne er koleraepidemien i København i 1853. Jeg startede med at opstille en ... -
VIGTIIG EKSAMEN HASTER
ForumindlægJeeg skaal op til engeeelsk eksamen her i morgen .. Jeg skal bl.a. op til Bend it like Beckam.. Nogle der kan hjææælpee miig med at svare på spørgsmålet: Explain the title --> Bend it like Beckam .. Pleeasee.. DET HASTER På forhånd taakkk :) -
Politik og ideologi i opbrud EKSAMEN PLS
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og laver et synopsis ud fra emnet: politik og ideologi i opbrud. Jeg vil bare lige vide om jeg er på den rette vej? og meget meget, gerne nogle ideer til underspørgsmål. Problemformulering: Hvad er baggrunden for, at partierne mister deres traditionelle vælgere, som de... -
Pencilin
Forumindlæger pencilin det samme som antibiotika eller er det bare smertestillende -
sfærisk geometri
ForumindlægNogen der kon hjælpe mig med denne opgave, kan ikke lige se hvordan den skal løses. (Se vedhæftet fil ) -
En guitar, grundtone, bølgelængde mv. Vejen til Fysik C, Opgave 11, Side 111, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 11. På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. a) Hvilken bølgelængde har grundtonens lydbølger ? Jeg går ud fra lydens hastighed (Som angives i bogen side 87) v = 340 m/s Frekvensen er f = 82,4 Hz f = v / λ 82,4 Hz = 340 m/s /λ λ &... -
Programmering for fysiker?
ForumindlægHej alle, Som fysiker skal man kunne programmerer da det er en vigtig del af en fysikers arbejde. På første år af fysikstudiet på ku bliver man introduceret til rigtig mange programmer, specielt blev vi introduceret til vpython, matlab, gnuplot og maple. Mit spørgsmål lyder nu: Hvilke programmer ... -
Boganmeldelse
ForumindlægJeg har lavet en boganmeldelse om Vandrende Sjæle og jeg kunne vildt godt tænke mig at nogen læste den! Hvis man ikke kender til boegn eller filmen(The Host) må man gerne læse den og skrive om man forstår den. Hvis man kender den så må i gerne skirve om der er noget der mangler eller skal r... -
Syrer og Baser
Forumindlæghej jeg skal bruge 2 forsøg om syrer og 2 forsøg om baser. de må gerne være nemme, og det kunne være dejligt hvis der var en forklaring med. jeg har søgt på forum men har ikke fundet noget jeg kunne bruge. jeg skal bruge dem til FSA, så de skal helst være på 9. klasses niveau. -
Minus karakter til uddannelse
ForumindlægHej! Hvis jeg får et gennemsnit på 6,0 eller 7,0 ligger det en del under det man skal have for medicin-uddannelsen. Kan man stadig blive optaget? -
AT-fremlæggelse
ForumindlægHej derude. Jeg skal til AT-årsprøve på mandag. Er lidt i tvivl om hvordan fremlæggelsen skal forløbe. I min disposition over talepapir står der følgende: 1. en kort indledning med afsæt i synopsen. 2. de fagligt vigtigste og mest selvstændige resultater af undersøgelsen – dem, du i synop... -
Haster: bevis for (f/g)(x)'=(f'(x0)*g(x0)-f(xo)*g'(x0))/(g(x0)^2
ForumindlægDifferentialregning: hvordan beviser jeg : (f/g)(x)'=(f'(x0)*g(x0)-f(xo)*g'(x0))/(g(x0)^2 ?????? -
Gymnasielærer
ForumindlægHej folkens Gymnasielærere undviser jo i mindst 2 fag. hvis man tager den 5-årige uddannelse til biolog kan man hvis man også tager et pædagogikum på 1 år få kompetance til at undervise på gymnasier. men Gymnasier ser jo helst at kan undervise i mindst 2 fag så vil det være nødvendigt at tage en... -
Ringe til KU
ForumindlægHej Hvis jeg gerne vil være fuldstændig sikker på at KU har modtaget min ansøgning (med post) kan jeg så ringe til dem, og spørge? Eller kan de ikke oplyse det :s ? mvh BrainySarah -
Mangler formel
ForumindlægJeg mangler en formel på en udregning, som jeg ellers ville opstille således, og regne det hele ud: 6000 + 6000 + (6000 x 40%) + 6000 + (6000 x 40%) + (6000 x 40% x 40%) + 6000 + (6000 x 40%) + (6000 x 40% x 40%) + (6000 x 40% x 40% x40%) + osv .... Indtil jeg har 30 linjer derned ad. Håber noge... -
bedre til matematik A - hjælp
ForumindlægHej alle. Efter sommerferien skal jeg op i 3.g og jeg mener at jeg har en del huller i matematikken. Jeg har matematik på A niveau. Jeg vil høre jeres forslag om hvordan man kan blive bedre til matematik, da jeg gerne vil have en nogenlunde god karakter i 3.g ,s ? Fortsat god sommerferie og tak ... -
Kommende 1.g'er (STX)
ForumindlægHej med jer derude, Hvad skal man specielt lægge mærke til i 1.g og hvad skal man gøre for at blive god i klassen? og hvad kommer jeg til at støde ind på i 1.g? jeg fik at vide, at det bliver en repetition af 9. klasse?
