Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18861 til 18880 af 39386
-
Økonomi
ForumindlægJeg går og leger lidt med tanken om at skifte studie, eftersom jeg nu går på et humanistisk studie, hvor jeg ikke rigtig får tilfredsstillet min matematiske tilgang til livet og jeg skal på mange måder går på kompromis med det, jeg godt kan lide. Jeg har altid brændt for samfundsfag og er af ma... -
Valgfag
ForumindlægHvilket valgfag vil I anbefale? Jeg har studieretningen (HHX naturligvis) global studies; International Økonomi A - Afsætning A - Kulturforståelse B Jeg kan vælge imellem valgfagene: Psykologi C, Idræt C, Filosofi C, Markedskommunikation C, Design, IT C, Tysk C, Matematik B, Samfundsfag B, Spa... -
Hjæææælp til valg! Rådgivning søges akut!
ForumindlægHej alle. Jeg læser i øjeblikket jura, men jeg kunne godt tænke mig at forhøre mig om mulighederne for at finde job som revisor i fremtiden. Jeg har en del spørgsmål og jeg virkelig ville blive glad hvis I vil svare på dem :) Hvordan er Ha.jur i forhold til det almindelige jura-studium? Jeg er v... -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
Klage over karakter
ForumindlægHej folkens!Jeg vil lige høre om der er nogen af jer derude, der har erfaring med at klage over en karakter.I mit tilfælde drejer det sig om en årsprøvekarakter, et fag, der afsluttes, og så overføres til mit eksamensbevis. Karakteren finder jeg utilsigtet for mit vedkommende, og jeg vil høre om ... -
Lærerens bedømmelse af dansk stil
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil vide hvordan en lærer skal bedømme danske stile i gymnasiet. Skal han/hun se det i betragtning til klassen, så hvis ham der får 11 virkelig skriver utroligt flot, så kan ingen andre nogensinde nå derop, selvom deres stile i parallelklassen ville give 11, ... -
Forslag til ændring
ForumindlægJeg synes, at for mange opgaver herinde på studieportalen har en alt for høj karakter i forhold til niveauet. Der er mange gange, hvor man må tage sig til hovedet og tænke: "Det her er bare ikke rigtigt".\nJeg ved ikke, hvor mange opgaver der bliver tilføjet langs af sted, men hvis det ... -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Bog: Spillet om karakterne
ForumindlægHej folkens! Jeg overvejer at købe bogen "Spillet om karakterne" men jeg ville først høre jeres mening om bogen. Har i fået bedre karakter, da i havde læst den færdig, fik i noget ud af den? Kan den helt klart anbefales? Kom med jeres meninger om den. -
Gymnasie - job
ForumindlægHejsa, Jeg ville undrer mig over, om man kan få gode karakter samt have et fritidsjob ved siden af. Jeg vil gerne læse medicin, hvilket kræver et gennemsnit på over 10.5 (Med Bonus). Hvis ja, har i nogle forslag til, hvor det er godt at arbejde. Jeg har tænkt meget på Bilka, Føtex eller Plantor... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Gå 2.g om? Lige dumpet mat b mundtlig
ForumindlægHej folkens. Jeg har været oppe til matematik b mundtlig i dag og desværre dumpede jeg med et -03, så det er jeg ret nede over lige nu. Jeg gik fuldstændig i sort ved tavlen, jeg ved ikke helt hvad der skete. Mit gennemsnit ligger på 6,1. Burde jeg gå om, og i så fald er det muligt? Nogen der... -
Cand.polyt eller cand.scient.techn.
ForumindlægSkal have sendt min ansøgning i dag og er stadig lidt i tvivl. Vil helst til Århus og læse da jeg har kollegieværelse, kæreste og en masse kammerater der, men synes mest om uddannelsen til civilingeniør i matematik og teknologi der udbydes på DTU. Jeg har så set at man med en bachelor i matematik... -
Om at isolere en variabel B niveau
ForumindlægHej Jeg har i år matematik på B niveau. Jeg føler som om jeg slet ikke har haft matematik på C niveau, selvom det gik helt perfekt. Vi er i gang med at isolere variabler i formler. Jeg er helt lost. Jeg kan slet ikke se noget logik i hvad jeg skal gøre i de forskellige formler. Det irritere... -
Medicin og teknologi
ForumindlægHej derude, Jeg står og skal vælge uddannelse meget snart, men synes stadig at jeg har alt for mange ting jeg gerne vil! Luksus-problem, jeg ved det ;) Mit spørgsmål drejer sig om medicin og teknologi. Jeg var til DTU åbent hus og hørte en masse om det, men synes ikke rigtig jeg blev så ... -
Læse i USA eller Canada
ForumindlægHej folkens, Jeg skal starte i 2.g her til august, men har siden jeg gik i 8. klasse gerne ville jeg læse en bachlor grad (og måske en master degree) i (forensics) chemistry i enten USA eller Canada. Til dette har jeg et par spørgsmål. 1. Er det 'bare' karakterer universiteterne bedømmer ... -
GSK og adgangskrav til studie
ForumindlægHej. Jeg ville høre om man kan søge ind på en videregående uddannelse i kvote 1, hvis man b.l.a opfylder adgangskravene ved at have gennemført et GSK kursus? Jeg har for noget tid siden gennemført matematik på b niveau på et GSK hold, eftersom at jeg ikke bestod faget i gymnasiet. Matematik b e... -
Jura, Statskundskab og Økonomi i udlandet?
ForumindlægHej. Jeg vil rigtig gerne læse et af de overstående fag, men har lige et par spørgsmål. 1) Jeg vil utrolig gerne have muligheden for at bruge min uddannelse i udlandet. (Helst USA) Er det muligt? 2) Er lidt i tvivl om hvad man kan bruge statskundskab. Virker som om den er meget skræddersyet til ... -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor... -
2pi eller pi
ForumindlægJeg læste en artikel fra en forsker i usa. Han skrev at man bør definere tau som er 2pi fremfor pi fordi 2pi åbenbart er mere praktisk anvendeligt, men det kan jeg ikke se det er . 2pi er så enhedscirklens omkreds(tænk på radiner) men den "havle cirkel" er også relevant vil jeg mener....
