Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 18861 til 18880 af 20599
-
Hvilke ideologier bygger partierne på?
ForumindlægJa, som overskriften siger; hvilke ideologier bygger partierne på? Er der en der hurtigt vil fortælle mig det, og hvorfor? - På forhånd tak! -
Ha(it), Ha(almen) eller Cand.oecon
ForumindlægHej derude. Jeg står og vil gerne i gang med at læse videre her efter sommerferien. Jeg blev student sidste år fra gym. Pt har jeg indsnævret mig til 3 uddannelser jeg synes er interessante: Ha(it), Ha(almen) og Cand.oecon. Alle sammen i Århus da jeg gerne vil læse der. Jeg kunne rigtig godt tænk... -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
Den seksuelle lavalder
ForumindlægI Danmark er den seksuelle lavalder 15 år, mens den er på 18 år i USA. Hvilke argumenter er der for at sætte den op eller ned? -
Pjojekt opgave idéer . Hjælp (:
ForumindlægHej ;D Håber i kan hjælpe mig med nogle idéer om hvad min projekt opgave kan handle om . Håber i lige vil skrive nogle idéer, for er virkelig blank (: -
Freud & Psykoanalysen - HJÆLP
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg er dog lidt bagefter, og er endnu ikke færdig ... -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Hvem skal jeg stemme på?
ForumindlægHvem bør jeg stemme på til folketingsvalgene? 1. Det er vigtigere at forbedre velfærden end at sætte skatten ned Enig 2. Vi har råd til både mere velfærd og skattelettelser Uenig 3. Skattestoppet fastholdes i den næste valgperiode Uenig 4. Statens overskud skal bruges på at hæve lønnen til de ... -
Er dette den komparative metode?
ForumindlægHej - jeg er i tvivl om, at jeg har brugt den komparative eller kvantiative metode. Jeg har to kurver over Europa's og USA's stålproduktion i løbet af årene. Her har jeg sammenlignet dem og set, at europa er førende på markedet indtil 1885. Er det den kvantiative eller komparative metode?... -
Statskundskab KU
ForumindlægEr der andre end mig, der også skal læse statskundskab til august? :-) -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
STX el. HF?
ForumindlægHej allesammen, er HF lettere end STX, altså får man mere lektier i STX? Hvilken er hårdest at gå på? -
Problemformulering på uni?
ForumindlægSkal til at skrive en problemformulering, men er lidt i tvivl om hvordan sådan en skrives bår man nu går på uni? SKrives den bare på samme måde som på gym? Altså tænker på formkrav og sådan? PS: ville være rart me devt. eksempler -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Partiernes placering
Forumindlægheejj Hvor ligger de enkelte partiers placerings såsom højrefløj, venstrefløj og midt ? 1. Enhedslisten. 2. Dansk Folkeparti 3. Radikale Venstre. 4. Venstre. 5. De Konservative. 6. Liberal Alliance. 7. Socialdemokraterne. 8. SF. 9. Kristendemokraterne. På forhånd 1000takk -
USA's historie frem til den 11. september! hjælp :s
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en opgave om USA’s historie frem til terrorangrebet den 11. september 2001. Men hvor langt tilbage skal jeg i USA’s historie synes i? Hvad ville være relevant at snakke om? Jeg tænkte på at starte med den kolde krig, og så måske noget om sovjetunionen. - m... -
HASTER - HJÆLP! REDEGØRELSE AF SPØRGESKEMAUNDERSØGELSE!!
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en redegørelse på baggrund af nogle spørgeskemaer, som jeg har uddelt omhandlende Euroen. Opgaven lyder: I skal redegøre kort for jeres resultater og efterfølgende analysere de svar, I har fået indsamlet. Derudover skal I gøre jer nogle metodiske overvejelser mht. jeres kv... -
Unge bandemedlemmer
ForumindlægVi er to piger, der er igang med projekt opgaven og vi har nogle spørgsmål vi håber i kan hjælpe os med. Vores delemne er unge bande medlemmer, og vores spørgsmål er sådan her: Hvilken baggrund har de unge som melder sig ind i bander? Hvilke konsekvenser har optagelsen for de unge medlemmer? ... -
Gå 1.g om, eller hvad?
ForumindlægHej. Jeg har haft et noget ringe 1.g år på STX. Mine folkeskolekarakterer er blevet halveret i løbet af året, og jeg har lidt problemer med at følge med. Dette (må jeg erkende), skyldes egen uoplagthed, men jeg ved at jeg vil gøre det bedre næste år, uanset hvad der skal ske. Hvad tror I ville gi... -
Haster - Sociologi
ForumindlægHej SP, jeg skal finde enten en artikel, film osv som skal handle om familietyper, socialarv, livsformer, kultur osv. Jeg håber at I kan hjælpe mig.
