Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18921 til 18940 af 95434
-
trekanter
Forumindlæghvordan kan man Beregner længden siden c i trekant ABC, hvor vinkel C er ret, a = 3 og b = 4 -
Beregn vinkler
ForumindlægBeregn vinklerne i ΔABCΔ , når siderne opgives til a= 12, b= 17 og c= 22 a= 2,3,b = 4,6 og c = 5,9 a = 46,23, b = 31,60?og c = 57,61 b) ΔABCΔ er C=79 grader og B=13 grader og a = 5. Find A, b og c. c) Beregn de ubekendte stykker i ΔABCΔ , når ... -
Almendannelse i gymnasiet
ForumindlægHvad synes i er mest medvirkende til at man bliver alment dannet af at gå i gymnasiet. Her tænker jeg mest på det faglige, men også lidt på det sociale) -
hvad skal en essay indeholde???
Forumindlæghvad skal man skrive, når man får at vide, at man skal lave en "essay"(på engelsk!!) af en novelle... hvad skal den indeholde?? bestemmer man selv eller hvordan...? -
theogonien, perspektivering til ?
ForumindlægHvad kan man perspektivere skabelsesmyten, Theogonien med? Af pensum har vi haft: Odysseen, Bacchanterne(Dionysos, vin guden), Kong kroisos(herodot) og Platon: Staten. Skal op i morgen, så hurtige svar ville være rigtig dejligt, på forhånd tak :) -
Tips til skriftligt dansk
ForumindlægJeg kunne godt bruge nogle tips til hvordan man bliver bedre til at formulere sig i skriftligt dansk.. så man kan få lidt højere karakter i dansk stil.. Jeg mangler lidt de der ord, vendinger og formulering som får teksten til at flyde.. Hvordan kan man øve sig i det.. -
Ingen kommentare :(
ForumindlægHej Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden. Er det generelt, eller? -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
Hvordan finder jeg monotomiforholdenen? haster
ForumindlægJeg er stuck i opagev b, så kan nogle vise mig hvordan de vil æøse det resterende? Det er i maple og jeg er totalt blank og ved ikke havd jeg skal gøre efter at have fundet det værdier, hvor tangenten er lige f(x)=0.. -
Ubekendte vektorer??
ForumindlægHej Sidder med en vektoropgave fra en gammel eksamensopgave maj 1995. Kan henvise til opgaven her, http://img57830.pictiger.com/images/13725057/ Har selvfølgelig løst den opgave a, ved at bruge prikproduktet og vinklen mellem vektorer. Opgave b, har jeg flot udtrykt c=2a+b. Er det ikke korre... -
multiplikaotren og induktionsbevis
ForumindlægHej :) Jeg sidder og har netop fået min SRP opgave. Dertil er jeg blevet bedt om ved hjælp af et induktionsbevis, at vise: se vedhæftede word dokument :) Dernæst er jeg blevet bedt om at vise, at for nomerisk q<1 gælder det, at Se ligeledes samme vedhæftede dokument (... -
Vand og fordampning
ForumindlægHvis jeg lader en dråbe vand ligge på et bord natten over, vil dråben være fordampet om morgenen - men hvordan kan det være, når man tænker på, at vand først fordamper ved 100 grader C? -
Hjælp.. - Haster!
ForumindlægOpgaven lyder: Angiv ligninger på formen y = ax^2 + bx + c, for de parabler der går gennem : (-1,2), (3,2) og (1,-1) -
trigonometri
ForumindlægHej jeg har fået en opgave ,i trigonometri i trekant ABC er A=32grader, a=8,c=10 og C er stump bestem de resterende stykker i trekanten, hvordan gøres dette ? -
Latin styrer.... LÆS
Forumindlæg...hm... eller gør det nu også det..? Ihvertfald ikke i mit tilfælde...Ville bare høre fra nogle af jer sproglige som har været oppe i latin, hvordan det har været, hvad der giver/ikke giver point etc. Skal selv op på tors, og jeg er ret lost i det fag, så hvis nogle skulle have nogle rigtig gode... -
termisk ligevægt
Forumindlæg2 ens lodder (lige store og af samme materiale) med temperaturerne 20 °C og 82 °C bringes i termisk kontakt. Beregn den fælles temperatur, når der er termisk ligevægt. -
nogle fejl
Forumindlægevt fejl eller en bedre måde at formulere på i denne lille tekst:After we have talked about what it is, that makes this fairytale interesting, moving and funny. We figured out, that a very important part in this fairytale is, that this fairytale is very short. It’s not a big and boring fairytale ... -
Hærværk - engelsk oversættelse
ForumindlægJeg skal aflevere en oversættelse i engelsk, og ville bare lige hører om i evt. kan finde nogen fejl, og forklare hvorfor det er en fejl i den her oversættelse: Vandalism Vandalism has become a much bigger problem now, than it was for only 10 years ago. You did not hear much about broken w... -
Engelsk oversættelse-rettelse:-)
ForumindlægJeg vil meget gene have tips til at få denne oversættelse korrekt. På forhånd tak!Den sørgelige nyhed bredte sig hurtigt i lejren, og ved daggry holdt de møde for at drøfte hvad der skulle gøres. For det første blev de enige om, at de ville bære Livingstones lig og alle hans personlige ejendele d... -
Rettelser
ForumindlægEn der kan finde fejl og evt. hjælpe mig med at rette dem tak! ville være dejligt!! 4) At my opinion, the 3rd verse sets the tone for the whole poem. Using a strong word like kill has made the poem formidable. But as I have mentioned earlier, the erotic mood of the speaker is evident, which som...
