Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18961 til 18980 af 32350
-
Grænseværdi
ForumindlægJeg mangler endnu engang lidt hjælp til noget matematik. Jeg skal finde grænseværdien for en funktion, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/hf9881v.pdfDet er opgave 6 fra dette link.Jeg har lavet de foregående opgaver -
HJÆLP! skal op om 15 timer..
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik i morgen tidlig og mangler at besvare følgende spørgsmål. "Forklar, hvordan man undersøger, om der er en lineær sammenhæng mellem to størrelser og giv eksempler på to størrelser med en lineær sammenhæng" Ville blive meget taknemmelig for hurtige s... -
Find side c, når man kender b,a og <A
ForumindlægHej folk :) Håber i vil hjælpe mig. Jeg er meget dum til matematik. Jeg skal finde siden c. Vi kender allerede a,b og vinkel A. a = 9 b = 8 <A = 40 grader. Please hjælp mig, har virkelig brug for det!!! :) -
Eksamen
ForumindlægHej! Jeg har haft matematik b eksamen idag og ville høre om der var en sød person der kunne tænke sig at læse min besvarelse igennem. Skal op i mundtlig om et par dage, og det ville være rart at vide hvordan den skriftlig eksamen er gået inden. Mvh Maria :) -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ... -
Bestem sin v, cos v, og tan v
ForumindlægHej :-D Jeg er meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, jeg stinker til matematik... Her er et link med billedet af trekanten: http://peecee.dk/upload/view/354869 Altså hilke skal divideres? :-) sådan cos v = hos. katete/hypotn. Hvordan ville i gøre? -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
Max test måling hen over tid.
ForumindlægHej Jjeg vil egentlige bare spørge om, der er nogen som gider hjælpe mig med, at opstil målingerne en matematik model for udviklingen i styrke? Jeg skal vurdere målingerne osv. Send gerne en besked, så det bliver lettere at forklare. -
Eksamens spørgsmål!
ForumindlægHej! Jeg har matematik på A niveau. Jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: Gør rede for sin, cos og tan. Bevis desuden sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg undrer mig her over hvordan jeg skal hive c niveau stof op på et a niveau?? -
Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.
ForumindlægKære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella. -
Log_a (x) og ln(x) er proportional???
ForumindlægJeg skal vis, at log_a(x) er proportional med ln (x), men jeg ved ikke helt hvordan man gøre, er der nogle. der kan hjælp?? Niveau er ikke Universitet/Videregående, som der står, men Matematik på C niveau. -
Metode ved integrale
ForumindlægGoddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d... -
Andengradspolynomie, redegør for a,b og c
ForumindlægHej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:) -
Problemregning + Færdighedsregning
ForumindlægHej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger? -
Karakterer A-niveau STX
ForumindlægJeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3) -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa derude. Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en differentialligning. Altså det er både kemi og Matematik. Jeg vedhæfter 2 billeder. Jeg skal løse differentialligningerne og komme frem til funktionsudtrykket. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg skal bruge det til en SRP ... -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
Hvad er grundmængde?
ForumindlægHej (: Jeg er i gang med at læse op til mundtlig matematik eksamen, og så står der i mit pensum "gøre rede for begrebet grundmængde", og jeg aner simpelthen ikke, hvad det er.. Så tænkte om der var nogen som kunne komme med et godt svar på det? (: Tak.. -
Potens funktioner
ForumindlægHej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe...
