Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 19021 til 19040 af 23138
-
Stærk base?
ForumindlægHvis en stærk syre reagere fuldstændigt med vand og afgive sine hydron 100% hvorved koncentrationen af oxoniumioner er et udtryk for pH-værdien er det så også tilfældet for en stærk base? Reagere en stærk base som NaOH også fuldstændigt med vand? OH- koncentrationen er et udtryk for hvor ba... -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
Romantikken, Romantismen og Idealismen?
ForumindlægHejsa! Jeg er forvirret omkring, hvilken sammenhæng der er mellem romantikken, romantismen og idealismen. Nogle der kan ridse hovedforskellene op mellem periodernes temaer? Er romantisme og idealisme blot "sub-perioder" til romantikken? Efter hvad jeg har forstået er idealisme meget... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg skal bestemme en differentialligning - se vedhæftet (det er nemmere end jeg skal opskrive det) Spørgsmål 1 - kan det passe af den nye differentialligning bliver N'(t) = 0,015*N(t)? Skal de 80 katte ikke også med i funktionsudtrykket? -
Afstem reaktioner - Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Jeg skal afstemme nogle reaktioner og har brug for hjælp til at komme igang. Jeg er i tvivl om både løsningen, men også hvad de forskellige tegn betyder. Fx. hvad det betyder når der er et + opløftet eller 2+ opløftet. Vh Emma -
Lorentz-faktoren
ForumindlægHvilke beviser af flere udgaver vil I anbefalde? -
Kemi niv c - turbo- eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med kemi turbo på GSK. Jeg skal om en uge op i kemi c. Det er ikke mit stærke fag. Er der nogen, der ved hvor meget der skal til for at bestå med et 2 tal (6 efter gammel skala). :-) Min lære vil ikke svare på noget ang. eksamen. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst forsvar... -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
Impedans
ForumindlægHvordan finder jeg kredsens impedans set fra klemmerne A-B. Jeg ved også at på klemmerne A og B påtrykkes en vekselspænding på 230V, 50Hz. Når jeg prøver, får jeg: Z1 = R1 + jwL1 , Z2 = R2 + jwL2 , Z3 = R3 + 1/jwC og Z4 = R4... -
hjælp!
Forumindlægse billag har virkelig brug for hjælp!! -
integration ved substitution.
ForumindlægHej,. jeg bestemmer følgenede ubesteme integraler vha. integration ved substitution. (2x+3)^7 dx svaret bliver (2x+3)^8 /16 jeg kan se at jeg har løst opgaven rigtigt. spørgsmålet i bogen er så: Gør rede for, hvorfor ovenstående måde, at bestemme integraler på kaldes lineær substitution -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Restriktionsanalyse af pladsmider
ForumindlægHej! Jeg har en ogpave: www.gratisupload.dk/download/15683 Den første opgave, har jeg allerede svært ved. Det var et emne, vi gennemgik sidste år, men jeg har ingen bog mere, da den blev stjålet med min computer. Altså: Jeg forstår udmærket princippet i, at DNA-strengene bliver klippet over osv.... -
En der kan gøre mig klogere? :-)
ForumindlægSidder lige og undrer mig over dette, kan nemlig ikke helt forstå det: Hvis vi nu antager at vi har følgende sysytem i ligevægt: 3H2(g)+N2(g) (harpuner) 2NH3(g) Den indsættes i reaktionsbrøkken, hvorved jeg får at: [NH3]2 / ( [N2]·[H2]3) Hvis jeg nu tilsætter noget N2 bliver tælleren mindr... -
Engelsk Resume
ForumindlægHej ! Vil i rette en Engelsk resume jeg har skrevet, da jeg ikke er god til engelsk. Please hjælp og på forhånd tak =D -
Religion - oh no - Hjæææææælp
ForumindlægHej!! Jeg vil spørge om vide nogen, hvad var før islam kom, og hvad muslimerne troede før på??? -
Eksamensforberedelse 9. klasse
ForumindlægHej allesammen! :-) Kunne jeg få nogle tips til hvordan man på bedste vis kan forberede sig til sine mundtlige og skriftlige eksamener (9.klasse) ? - Hvad har virket bedst for jer? - Hvordan plejer i at gøre? - Har i nogle ips og tricks i plejer at bruge osv.. Jeg har 3 uger og 4 ... -
Trekant
ForumindlægHvordan beregner jeg BC -
Forståelse af ligning
ForumindlægJeg har svært ved at forstå 2 ting: 1) Denne ligning: -2 = 3-4/x-2 Facit er x = 2,5 2) Er denne forståelse rigtig - hvis nej, kunne du forklare hvorfor? "Det fortegn der står foran det pågældende tal angiver hvad tallet er (om det : +,-,*,/) . Tallene, faktorerne osv. deler ikke ... -
Beregn liter i tagrende
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp med et regnestykke. Jeg skal beregne hvormange liter vand der kan være i en tagrende hvor radius er 54, diameter er 108 og højden er 9,5, alle mål er i mm og tilsnittet er 250(10") vh. Malene
