Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 19061 til 19080 af 158493
-
Hjæææælp til aflevering!!! haster
ForumindlægHej alle, jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i min matematik aflevering!! Håber i kan hjælpe. På forhånd tak! Jens densitet er d=7,87 g/cm3 a) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 1500 cm3 b) Beregn massen af en jerngenstand, hvis rumfang er 0,50 m3 c) Beren rumfang... -
Bevis hældningskoffetienten i en lineær funktion
ForumindlægHejsa er der nogle der kan forklare mig beviset for hældningskoffetienten i en lineær funktion er ikke skide god til matematik, så skal have skåret det ud pappå forhånd tak -
Hvad fik I i snit på afgangsbevisset
ForumindlægAf ren og skær nysgerrighed, ville det være sjovt at vide, hvad i har fået derude på studieportalen i snit på afgangsbevisset - Kan starte med at sige, at jeg fik et skuffende snit på 8,33 - så jeg faldt 1,7. Hvad med jer? (Vi snakker folkeskolensafgangsbevis) -
Reducering af udtryk med brøk
ForumindlægHej, Jeg er lige startet på et kursus i matematik fra B-A niveau efter jeg ikke har haft matematik i 3 år. Jeg har siddet med dette udtryk i en time nu, og jeg kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har prøvet med diverse regneregler uden held. Hvis det var en toleddet størrelse, ville jeg godt ... -
Længden på "b" og "c"
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant, og har fået følgende oplysninger: A= 72 grader B=18 grader C=90 grader a =10 meter Hvordan finder jeg længderne på b og c og hvilken formel skal jeg bruge? Håber der er nogen matematik genier der kan hjælpe. :) -
Chi i anden materiale
ForumindlægHej. Jeg står og skal til at skrive SRP i biologi A og matematik A om lungekræft. Jeg mangler derfor noget materiale i forhold til Chi i anden. Er der nogle der har eller kender navnet på en bog om Chi i anden? Det ville virkelig være en stor hjælp! -
vektor
Forumindlæghej alle sammen vil nogen af jer hjælp mig med dette matematik det haster. se vehæftet fil -
eksponentielfunktion
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave for i matematik, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg beregner a. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at løse den :-) Funktionen f er givet ved f(x) = b * a^x , Det oplyses, at grafen for f skærer i andenaksen i punktet p(0,4) og at f(2) = 36 Bestem tallene a og ... -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion... -
Eksponentiel udvikling (haster!)
ForumindlægHej En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 x 0,84x x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), y er amfetaminmængden i kroppen. Skal fortælle hvad tallene 15 og 0,84 er 0,84 fortæller den ikke at mængden af amfetamin falder 0,84 %? Hvad... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med at løse plus forklare denne opgave. Jeg har prøvet en masse ting, men kan stadig ikke finde ud af den. det er dette andengradspolynomium jeg skal beregne med f (x) = 2*x^2+ 2* x –12 Hvad er forskriften for f(x)angivet på toppunktsform? På forhånd tus... -
Periode for harmonisk svingning
ForumindlægJeg skal angive perioden for den harmoniske svingning, og jeg aner ikke hvordan. I opgaven har jeg fået funktionen: f(t)=7*cos(2*t+3)+5 Desuden står der, at pi skal indtastes som pi, så jeg tænker at pi indgår på en måde? Håber en kan hjælpe. -
projektion
ForumindlægHéeej jeg har brug for en forklaring omkring projektion. det er et nyt emne vi har i matematik og jeg forstår det ikke rigtigt. jeg har forstået at det er en vektor vinkelret på en linje. men hvordan er formlen for det og hvad skal jeg ellers bruge ? - vi bliver afhørt af vores lærer så jeg ha... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
RSA-kryptering
ForumindlægNu har jeg de sidste par dage forsøgt at enkryptere og dekrypterer en tekst, men kan slet ikke få dekryptering til at blive min klartekst. Jeg beregner den offentlig nøgle (n,e) på følgende måde: n=pq=89*97=8633 hvor e=17 dvs. den offentlige nøgle er (8633,17) me(mod n)=c 2017(mod 8633)=6479. ... -
Hjælp
ForumindlægÅr: 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 3,6 5,9 7,8 12,6 17,2 25,7 37,9 :Omsætning i mio. kr. a) Definer betydning af x og y i forhold til talmaterialet. b) Lav et xy-plot af talmaterialet i tabellen og tegn ... -
Hjælp Excel opsætning!
ForumindlægHejsa, jeg skal til terminsprøve snart i bl.a. Kemi A, og i den skriftlige eksamen af denne, får man tit nogle excelfiler med data man kan bruge til bl.a. programmer som LoggerPro. Der bliver ofte givet to filtyper, en med dansk skrive måde (hvor decimaltal er makeret med komma) og en med amerika... -
uddannelse
ForumindlægHej med jer:).. vi vil gerne spørge jer om i kendte nogle rigtig gode internetsider hvor man kan søge om forskellige uddannelser som giver også en god beskrivelse?? på forhånd mange tak... -
Eksamen - Franskbrød
ForumindlægNogen der har nogle ideer til hvad man kan lave af forsøg med franskbrød? Har selv tænkt at kigge på noget konservering, hævetid.. og ja...det er så de, ideer jeg har...!! Nogen der har andre?På forhånd tak!!
