Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 19101 til 19120 af 63056
-
Hjælp til biologi!!!!
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp til nogle noter, da mine noter uheldigvis ligger på skolen (der er lukket nu). Jeg har prøve i morgen i biologi (det basale) den første time, og jeg har derfor brug for nogle dyrebare noter og information. -
Stokastiske variable
ForumindlægJeg er i tvivl om, jeg bruger stokastiske variable rigtigt, og om jeg korrekt kan identificere definitions - og værdimængden for de stokastiske variable. Følgende er fra mine noter og dermed min forståelse for begrebet - hvad er forkert eller rigtigt?: Forsøg 1 - Kast med én terning Udfaldrum... -
Mundtlig MaB - Redegørelse. Søger hjælp!
ForumindlægSøger hjælp til at redegøre for disse spg. og evt finde bevis på dem. På forhånd tak! 6) Vektorer Gør rede for skalarprodukt og bestemmelse af vinklen mellem to vektorer. 7) Vektorer Gør rede for determinant og bestemmelse af arealet af en trekant udspændt af to vektorer. 8) Vektorer Gør re... -
Studenterhuer
ForumindlægHej Folkens Kan se at jeg jo absolut ikke er det første der opretter denne debat, men jeg synes ikke det er til at finde rundt i mere overhovedet! Jeg er rimelig meget på herrens marks lige pt.! I vores hueråd er der nogenlunde enighed om at det er huerne fra ABC-Gruppen vi bedst kan lide, men at... -
Isolere t
ForumindlægHejsa, Jeg har forsøgt at isolere ti hånden og så tjekke svaret med Nspire, men synes ikke det giver det rigtige svar. Udtrykket hvor i t skal isoleres er i følgende: y=y0+voy*t+0,5*ay*t^2 Er det tilladt at når jeg trækker voy over til den anden side, at tage voy sammen med t på en gang. Alts... -
Erfaring med ABC-gruppen eller C.L. Seifert?
ForumindlægHej derude! Nu sidder vi i elevrådet og skal beslutte hvilket firma vi vil arbejde med, når vi skal have studenterhuer. ABC-gruppen tilbyder huer af rigtig god kvalitet, mens C.L. Seifert tilbyder sikkerhed i leveringen. Er der nogen der har erfaring med nogen af de to? Vores problem er neml... -
Kombinatorik, Udtagelse af ordnede delmængde uden tilbagelægning, Eksempel 3, Side 20, ( E. Skovbjerg og Å. Sørensen)
ForumindlægEksempel 3 Vi betragter delmængdeudtagelsen i eksempel 2 som et eksperiment, og vi ser på opgaven: Find sandsynligheden for hændelse h: Det dannede tal er mindre end 500. Hvis tallet skal være mindre end 500, skal det første ciffer være 1, 2, 3 eller 4. Ved første t... -
Bestemme forskriften for f(x) i en graf.
ForumindlægJeg bliver stillet opgaven: Grafen for en linæer funktion f(x) går gennem punkterne P(-2,6) og Q(3,-9). Bestem forskriften for f(x) - uden brug af hjælpemidler. Her bruger jeg så følgende fremgangsmåde. f(x)=ax+b -2a+b=6 b=2a+6 f(x)=ax+b 3a+b=-9 Her indsættes b så for at finde a. 3a+2a+6=-9 5a=... -
rumgeometri
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg ikke kan få hul på. Linjen m har parameterfremstillingen [(x,y,z) = (2 + 2t , 10 - 3t , 4) .] Bestem koordinaterne til de to punkter A og B på m, der har afstanden 9 til(0,0, 0). Bestem en ligning for den plan [\alpha] , der indeholder såvel m som punktetC(2,... -
Besparelses-/indtjeningsforslag
ForumindlægHvad siger I til følgende 13 forslag? Er det en god måde at spare/hente penge på? 1. Højere skat på overskud fra Nordsøolien 2. Fjernelse af fradrag for pensionsindbetalinger 3. Besparelse på forsvaret (3/4 af udgifterne) 4. Arveafgiften sættes op 5. De multinationale selskaber skal betale mere ... -
Beregning af befolkningstæthed.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave der lyder. Hele Fredericia er 15km2. Og Fredericia Bykerne udgør ca. 9% af hele Fredericia. I Frederica bor der ca. 36700 mennesker. Ca. 5700 af dem bor i Frederica Bykerne. Befolkningstætheden i hele Fredericia kan beregnes til (36700:15)indb./km2 = 2450indb./km2. ... -
annuitetsopsparing hjælp!
Forumindlægopgaven lyder.en kapital på 15.000 kr. forentes med en fast årlig %-vis rente. efter 8 år står det 28.809,07 kr. på kontoen.a. hvor mange procent er den årlig rente? (denne opg.har jeg regnet)på en annuitetsopsparing med denne årlige %-vis rente indbetales hvert år et fast beløb.a. hor stort skal... -
Vandrette tangenter
ForumindlægJeg skal finde ligningerne for de vandrette tangenter for f(x) = x^3+0,5x^2 - 2x + 3Jeg har differeret funktionen til f(x)=3x^2+x-2 og sat f9;(x) i nul og har fået en andengradsligning ud af det.Her efter har jeg fundet x9;erne: -9 og 6Hvordan skal jeg finde y9;erne? jeg ved at en lignin... -
% regning 9;9;Haster9;9;
Forumindlægheej alle sammen, sidder med en opg. som jeg ikke lige helt ved hvordan man regner ud så vil sætte stor pris på vis jeg kan give mig svaret tak på forhånd her kommer opgaven. Hvis jeg sætter 2400kr ind i banken til 4,5% p.a (p.a. = pro anno = om året.) hvor mange penge kan jeg så hæve efter et ... -
Kemi opgaver om mol og masse
ForumindlægHej Jeg sidder lige med nogle kemi opgaver, og jeg har brug for lidt hjælp. Håber nogle kan hjælpe mig med dem :) Spørgsmålene lyder: 1) Bestem massen af natriumhydroxid, der skal til for at fremstille 25,3 mL 4,03 M natriumhydroxidopløsning. 2) Man ønsker at fremstille 2,0L 0,75 M alumini... -
Eksamen!!
ForumindlægHey allesammen!!Jeg har lige oprettet en bruger herinde, da jeg har hørt at det er et godt sted og få hjælp.Jeg går i 9.klasse, og har virkelig brug for HJÆLP.. Jeg skal til skriftilg matematik på tirsdag, og kunne virkelig godt bruge nogle råd!Selvom jeg elsker matematik får jeg kun 7, nogle gan... -
Hjælp skal aflevere i morgen
ForumindlægOpgave 1 En funktion er givet ved f(x)=2x¨3+6x¨2-4x+9 / x¨2+x-12 Bestem ligningerne for funktionen asymptoter Opgave 2 Tegn grafen for nedenstående funktion på grundlag af en funktionsundersøgelse, som omfatter samtlige punkter f(x)= x¨3 / x+2 Nogen som kan hjælpe mig med dissse to opg... -
opstilling af ligning
Forumindlæghejsaaa... nogle derude der kan hjælpe med en lille opgave :( den lyder sådan: Pernille og kæresten Jens beslutter sent på aftenen at mødes så hurtigst så muligt. de bor 7 km fra hinanden. Pernille cykler 21 km/h. Jens løber 9 km/h. a: hvor lang tid går der inden de mødes Tror godt jeg kan find... -
Kan i give en hånd?
ForumindlægHEJ ALLE :) JEG HAR DE HER DANSKE SÆTNINGER SOM JEG GERNE VILLE HAVE HJÆLP TIL AT OVERSÆTTE TIL FRANSK ? JEG ER EN KEGLE TIL FRANSK , OG DET VILLE VÆRE LÆKKERT MED EN HJÆLPENDE HÅND .. 1. Marie er på hospitalet ... 2. Jean er taget til De Forenede Stater ... 3. Har du ondt i hovedet? .... 4. Nej... -
Er dette her ikke også rigtigt?
ForumindlægEn fakkel tændes på Olympen i Rusland og ankommer til Italien d. 11 december 2005 9760 løbere bærer i løbet af 61 døgn faklen gennem Italien på dens vej til Torino. Hvor mange løbere har i gennemsnit båret faklen pr. døgn? Så skal jeg bare sige=9760/61 Ikke? Hvor mange minutter bærer hver løber...
