Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 19121 til 19140 af 76732
-
Asymtote
ForumindlægFind en skrå asymtote til grafenf(x) = 0,5x + 0,9^xhvordan finder jeg den? -
Differentialligninger.
ForumindlægHey, Nogen der meget kort kan forklare mig hvad forskellen på Partikulære og den fuldstændige løsning er?? -
ulighed > og <
ForumindlægEr der nogen af jer som kan hjælpe mig, ved at se om nedenstående er løst korrekt? Jeg kan forstå at der er mange fejl i facitlisten fra systime, og nu har jeg ikke det "rigtige" facit, og er i tvivl om hvorvidt det er mig eller facitlisten, der er galt på den...? Løs følgende uli... -
hjææælp til matematikopgaver omhandler Grænseværdi og kontunitet haster!!!!
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til nogle opgaver de vanskligheder jeg har omkring opgaverne er... 1) jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gøre det i maple skal man bruge lim? eller skal man lave graf for funktionen 2) jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal aflæse det, altså hvis man skal aflæse graf... -
Funktion
ForumindlægHvordan laves denne opgave? SE BILLAG !! -
Hjælp til integral (areal) opgave
ForumindlægHej folkens! Sidder tilbage med en enkel opgave som jeg fuldstændig er gået kold i, har prøvet lidt forskellige metoder men uden held. Derfor håbede jeg på nogen her kunne afklare/hjælpe mig med opgaven. Opgaven er vedhæftet og opgaven er med hjælpemidler. Mvh, Nichlas -
Meget hurtigt
ForumindlægJeg skal isolere k, men er lidt i tvivl. F(2)=23-(7*22)+30*2+k Bliver det bare: -k = .... ? -
Eksonentiel vækst
ForumindlægHej! Hvordan skal man lave opgave a) -
hjælp til areal mellem to funktioner
ForumindlægHej.. jeg har brug for noget hjælp til at beregne arealet mellem to funktioner fordi jeg er kommet lidt i tvivl.. Jeg har vedhæftet en fil, hvor man kan se de to funktioner tegnet en i grafen og med forskrift.. Håber i kan hjælpe mig :) -
Parabel
ForumindlægHvordan laver jeg opgave a,b og c? -
parabel
ForumindlægHejsa, jeg undrer mig over, hvordan man opstiller en funktionsskrift for en parabel når man kender tre af punkterne? -
exponential funktioner
ForumindlægTemperaturen i en bastu ökar exponentiellt. Kl 20.00 är det 80ºC i bastun, och kl 20.10 är det 100ºC. Hur dags satte man igång bastun, om det från början var 20ºC i den? jag tänkte: 100ºC=20.10 80ºC=20.00 60ºC=19.50 40ºC=19.40 20ºC=19.30 Men det känns för e... -
Tegn funktionen
ForumindlægHej :) - Jeg skal lave en opgave i matematik og jeg forstår den overhovedet ikke - opgaven lyder: Tegn funktionen y=3x hvor x>0 Hvad kaldes denne funktion: -
Lokal ekstrema
ForumindlægHej Alle, Hvis jeg skal finde lokal ekstrema for en differentiabel funktion, er det så kun x værdien jeg skal finde? -
Den naturlige logaritmefunktion
ForumindlægAllerførst bruger vi den oplysning vi har om den naturlige logaritmefunktion, nemlig at hældningen i x = 1 er 1. Det betyder, at funktionen ln(x) har tangenthældningen 1, når x=1. hm.. forstår jeg ikke helt? Hvis vi siger ln'(1) = så giver det 0? -
stykvis lineær funktion
Forumindlægskal indtegne en stykvis lineær funktion men har problemet at der står ax+5,5 normalt står der jo bare et tal og så x + et eller andet... hvad gør jeg -
SRP - X^2 uafhængighedstest
ForumindlægHej allesammen Jeg søger efter formlen for p-værdien i en chi i anden test og formlen for den kritiske mængde. Alle lærebøger osv. har bare vist hvordan det udregnes i CAS programmer såsom TI nSpire, men jeg vil gerne have formlen for udregningerne uden CAS værktøj. Er der evt. nogen som kan ... -
Opgave 628
ForumindlægGodaften Jeg sidder lidt fast i følgende: Det er velkendt, at lufttrykket aftager, jo højere man kommer op. I skemaet ses sammenhængende værdier mellem højde, målt i km, og lufttryk, målt i pascal. c. I hvilken højde er trykket 460 pascal? -
Monotoni gift stamfunktion
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe? (: -
rektangel PQRS
Forumindlæghej jeg er stødt ind på en svær opgave i min aflevering er der mulighed for hjælp? jeg sender et billede af opgaven tak på forhånd
