Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 19121 til 19140 af 23138
-
engelsk
ForumindlægKan i tjekke mine sætninger om jeg har sat apostrof korrekt -
Sandsynlighedsregning m. Lotto
ForumindlægGodaften! Jeg sidder her med noget sandsynlighedsregning jeg ikke kan komme videre med - opgaverne lyder således: Der er 36 kugler. Du skal udtrække en tilfældig kugle. Udover vindertallene trækkes der også tre tillægstal. Hvad er sandsynligheden for at: - første vindertal bliver 1? (1/36?) ... -
Den omvendte funktion
Forumindlægf (x) = b · a x . Gør rede for at f(x) har en omvendt funktion f-1 (x) og angiv regneforskrift, definitionsmængde og værdimængde. Hvad er den omvendte funktion i dette tilfælde? -
Brøkerudtryk
Forumindlægjeg skal løse opgave 1, som er vedlagt i filen nedenunder, fik det selv til at give 36/5, hvad fik i den til, bare til hjælp. tak på forhånd -
Pseudo 1.ordens kinetik
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet her https://imgur.com/a/gD3lj1A Det drejer sig om spørgsmål f, som jeg ikke forstår, hvorfor jeg får et forkert svar af. Anvender fgl. formel: ln k1/2=-Ea/R*(1/T2-1/T1) Jeg skriver: 5.6*10-2 *exp-10464 J/8,3145 JK^1mol^1*(1/328,15-1/298-15) Så får jeg 0,092373 Sv... -
Andengradsligning BEVIS
ForumindlægFolkens hjælpppp. Har prøvet at lave beviset for 2 gradsligning. Er gået i stå når jeg skal omskrive det resterende til kvadratsætning. En der kan forklare mig specifikt hvad vedkommende gøre. Har vedhæftet et billede. -
Bevis: vektorer i rummet.
ForumindlægHej, Hvordan vil I bevise, at vektor a er ortogonal med krydsprodukt af vektor a og vektor b? Jeg tænker, at man skal kigge på de to vektorers prikprodukt, som giver 0. Altså starte med at skrive vektoren for a x b og vektoren a og så prikke dem samme? Men jeg ved ikke hvordan jeg skriver det ... -
Bestem f'(x)
ForumindlægFunktionen f er givet ved f(x)=x^3*sin(x) Bestem f'(x) -
Hjælp til at beskrive opbygning af en nervecelle
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at beskrive opbygning af en nervecelle og hvordan kommunikation sker mellem nerveceller på en pædagogisk og forståelig måde? Jeg ved godt at kommunikationen mellem nerveceller sker via aktionspotentialer og synaptisk transmission, men jeg mangler en simpel forklar... -
Bestem førstekoordinaten
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^3-5x^3+7.5x-2 a) Skitser grafen for f, og bestem en ligning for tangenten t til grafen for f i punktet A(1,f(1)) Tangenten t skærer grafen for f i et andet punnkt B, og afgrænser sammen med grafen for f i et område M, der har et areal. b) Bestem førstekoord... -
Enthalpy
ForumindlægHej, jeg sidder og prøver at løse denne her opgave men kan slet ikke regne det ud. Jeg har haft de her opgaver og kan aldrig regne ud hvordan jeg gør det. Noget med at gange de forskellige reaktioner men kan ikke få det til at passe. Håber nogen gider hjælpe. -
Entropically favourable at standard conditions
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvad det vil sige at noget er "entropically favourable at standard conditions"? Jeg har flere opgaver der går ud på at jeg skal sige om en given reaktion er favourable men kan ikke regne ud hvad det indebære. Håber nogen kan hjælpe -
Bevis y´ = ky
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at forstå beviset for, at y´ = ky har den fuldstændige løsning y = C * e^kx hvor C er et tal. Jeg har forstået alt ved beviset undtaget det der sker efter integrationen af 1/ydy og kdx: ln(y) + c_1 = xk + c_2 ln(y) = xk + c_3 Hvorfor skal der være en konstant ved s... -
Sildig Opvaagen af Blicher
ForumindlægJeg har siddet og skrevet en litterær artikel om Sildig Opvaagen af Sten Steensen Blicher, og så kunne det være virkelig rart, hvis der var nogle af jer herinde, der kunne have lyst til at kigge den igennem og komme med ris og ros. Jeg har meget brug for nogle andre holdninger :D Sten Steense... -
!!!!!Matematik hjælp!!!!!!
ForumindlægHej. En funktion f er bestemt1-e^-x for x større end eller lig med 0 og for x mindre end eller lig med ln(2)oge^-x for x større end ln(2).Jeg skal så beregne integralet fra 0 til 1. Jeg bliver jo så nødt til at have to integraler. Men hvilken fælles værdi kan jeg bruge. Det er jo kun den en... -
Wolframglødetråd
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport om wolframglødetråd og forstår ikke et spørgsmål. Håber nogen kan hjælpe? Se vedhæftet dokument -
MÆGA SKÅD KARAKTÆR
ForumindlægJeg har fået fucking -3 i min SRP!!! Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? overvejer seriøst at klage mvh. Martin Johansson -
Danmark - neutralitet - haster
ForumindlægHejHar været på ferie i USA i efterårsferien og har fuldstændigt svedt ud at jeg skal aflevere emne til SSO på fredag. Jeg vil skrive i historie og det eneste jeg lige kunne finde på der lyder interessant er noget med om det var fornuftigt at DK overgav sig til tyskerne i 1940 så vi undgik minima... -
Help
ForumindlægHejsa alle sammen...!Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt i biologi:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdfJeg er særlig intersseret i opgaverne: 3,4 og 6.Håber, at høre fra nogen:-)På forhånd tak Line -
SSO
ForumindlægHej søde folkDer er lige noget jeg ikke fatte, når man skal lave analyse og fortolkning af sprog og stil i en roman omfatter det så også analyse og fortolkning i det hel taget.Altså miljø sted osv.På forhånd tak:)
