Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 19141 til 19160 af 109300
-
Bio & His - HIV i Afrika
ForumindlægJeg tænkt på om nogen kan hjælpe med at finde finde de relevante informationer om emnet "HIV i Afrika", eller giver mig nogle overblik over, hvad jeg kan kommer ind på i forbindelse med disse problemstillinger: Med udgangspunkt i Sydafrika ønskes der en analyse af et repræsentativt s... -
Uddannelsesskift
ForumindlægHej Folkens! Som i nok er bekendte med er der igen i år udsprunget nye studerende, og jeg er en af dem. Nu er næste step jo at søge videre, problemet er bare at jeg ikke har fået det gennemsnit jeg skulle bruge til drømme studiet (Odontologi). Mit snit er på 8,5 inkl. 1,08-reglen og jeg har... -
Snart prøve - derfor energimad, men hvad?
ForumindlægHej. Som oevrskriften viser, at jeg snart skal til prøve, og sidde stille i flere timer - derfor vil jeg spørge jer, hvad for noget mad og drikke jeg skal tage med, gerne noget mad og drikke, så energiet ikke går ned hurtigt, hvad vil i sige?Tak på forhånd! -
Sproglige billeder
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med en analyse, men jeg er i tvivl om, hvilke underkategorier disse sproglige billeder hører til. Med underkategorier mener jeg metafor, talemåde, besjæling og personicering/personifikation. Jeg håber, nogen vil hjælpe med at få dem placeret. Hans hjerte smeltede - på kl... -
medicin i england
Forumindlægjeg kom ikke ind på medicin i dk i år :-( nu vil jeg studere medicin i england næste år tror jeg... hvad vil det koste og er det nemt at komme ind? hvilket som helst uni i england. kan i anbefale andre lande, hvor dr ikke er store problemer med at komme ind? -
Spejlbilledisomeri
ForumindlægHej til folket, Jeg sidder med en opgave, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til! Jeg er blevet bedt om at angive de asymmetriske C-atomer i nogle molekyler, og derefter at navngive molekylerne. Jeg har umiddelbart fået angivet de asymmetriske C-atomer, men det kniber med at få selve molekyle... -
matemamtik
Forumindlægplease hjælp mig med så mange som muligt, har lagt fil ind sidder til eksamen lige nu pls -
Matematik.
ForumindlægHeej alle sammen er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave : Beregn de manglende sider og vinkler i ?ABC, hvor b=c= 16,04 og ≤C = 34. 28°' tak på forhånd =) -
hvilken formel skal jeg bruge
Forumindlægjeg har en retvinklet trekant med siderne c = 37 b = 35 og a = 12 hvilken formel skal jeg bruge for at kunne finde de andre vinkler vinkel c = 90 grader. -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave for hvor jeg skal regne forskellige kvadratsætninger ud. Jeg er kommet til en som lyder (a+b+2)^2 hvordan regner man dem ud når de står sådan? -
Hjælp
ForumindlægHeY.. Jeg er en pige der gå i 2.g og har brug for lektiehjælp til fysik (b-niveau). Jeg bor i nærheden af Aabenrå. Er du interesseret eller ved du hvordan jeg kan finde hjælp, så skriv venligst til mig tak. -
brøken og reducer hjælp
ForumindlægBrøken: x^+2x ------ 4x+8 Reducer: 8a*b*a-^ -------- (2b)^ Ved godt det nok ikke er stillet så godt op, håber i fostår det, men i reduceringen står 8a i tredje. på forhånd tak -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
Bevis exp
ForumindlægHej! JEg har læst og forstået følgende... Bevis for at exp(a + b) = exp(a) exp(b) Ifølge vores definition er exp(x) = y sfremt ln(y) = x. Det vil sige at exp(a + b) er lsningen til ln(x) = a + b. exp(a) exp(b) er også løsning til denne ligning i og med ln(exp(a)) ln(exp(b)) = a + b. Da der kun er... -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
Andengradsligning - bevis.
ForumindlægJeg er ikke den skarpeste til beviser og kan se i mine noter at jeg mangler noget til andengradsligninger. Mine noter hopper fra: 4a^2x^2 + 4abx + b^2 = b^2-4ac til: (2ax+b)^2 = d Det jeg ikke forstår er hvor 4abx forsvinder hen? :-/ På forhånd tak! -
Problemer med reducering
ForumindlægJeg kunne meget godt tænke at høre om nogen ved hvordan man reducerer disse tal: A. a^(kvadratrod(5))*a^2-(kvadratrod(5)) B. a^(kvadratrod(6)-)(2))*(ab)^(-kvadratrod(6))*b^(kvadratrod(6)) C. (a^(kvadratrod(2))^(kvadratrod(8))-(b^kvadratrod(2))^-(kvadratrod(2)) på forhånd tak :) -
matrix og egenværdi
ForumindlægHej, Jeg har en (2x2) matrix, kaldt A hvortil jeg har bestemt dens karakteristiske polynomium ved at beregne determinanten af A. I et spørgsmål har jeg så en (2x2) matrix, kaldt B, hvor jeg bliver spurgt om at bruge den karakteristiske polynomium for A til at vise at b er den eneste egenværdi f... -
find vektorer
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der ved hvordan jeg finder vektor(a) og vektor(b) når jeg ved at: |vektor(a)|=5 og |vektor(b)|=2 og vektor(a)*vektor(b)=7,5??? Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig :D -
AC-kreds med spole
ForumindlægHej derude Jeg er lige påbegyndt et selvstudie i vekselstrøm og er her stød på en opgave som jeg ikke rigtig kan komme videre med (Bemærk vedhæftede): Den del jeg har særlig svært ved at b) hvor jeg skal bestemme , simpelthen fordi jeg ikke aner hvordan jeg griber den an. Har i nogle forslag?
