Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 19181 til 19200 af 149177
-
Gym Matematik A , Kvalificeret hjlæp søges
ForumindlægEn funktion f er løsning til differentialligningen y'=2x+5-y, og linjen med ligningen y=1 er tangent for grafen f. a) Bestem en forskrift for f. -
løs ligninger
ForumindlægLøs (x-1)^2=9 løs x^2-4x=0 løs 2x^2+2x-4=0 løs 6x^2-5x+1=0 -
VEKTORREGNING! HJÆLP!
ForumindlægHar en opgave der lyder: I et koordinatsystem er givet to vektorer vektor v = (3 -1) og vektor u = (5 2) 1. Beregn arealet af det parallelogram der udspændes af vektor v og vektor u 2. Bestem tallet t, så vektoren v-tu (v er vektor v og u er vektor u) er vinkelret på vektor v. 3. Om de to ve... -
gennemsnitsfart
ForumindlægOpgaven jeg ikke kan løse. En person løber frem og tilbage 7 gange på 1 minut. Strækningen er 20 meter Hvad er personens gennemsnitsfart? På forhånd tak -
Toppunkt og parabler
Forumindlæg1. Hvordan man aflæse toppunktet ud fra en parables forskrift? 2. Kan man lave en generel regel for/ forskrift på parabler, hvor toppunktet kan aflæses direkte? tak på forhånd -
vektorer
ForumindlægHej! I en opgave ved jeg at |a|=4, |b|=3 og a*b=7 1. Hvordan udregner jeg vinklen mellem a og b? -
løs ligninger uden "solve"
Forumindlæga) 107x-1=22 b) log(2x) = 2.1 c) 3.5x2.13=25 d) e3x=77 f) 8*ln(3x+1) = 5.1 -
Vektorfunktioner
ForumindlægEr dette korrekt? Opgave 1 b. Skæringspunkterne med x-aksen er (0;-14,63324958),(0,4),(0:9,366750418). Skæringspunkterne med y-aksen er (0,2) og (0;-0,4). -
Opgave med Pythagoras
ForumindlægI 8. klasse har vi i øjeblikket om Pythagoras´ sætning: a^2 + b^2 =c^ Jeg har fået en opgave der lyder: Sine og Sten vil så græskar. Afstanden mellem rækkerne skal være 60 cm. Græskarrene skal sås mindst 1 m fra hinanden. Hvor tæt kan de stå i de enkelte rækker? -
Mitose - meiose
ForumindlægHej!!!Jeg vil gerne at I hjælper mig med de spørgsmål om mitose og meiose.1. hvorledes lægger kromosomerne sig i 1. metafase i forhold til metafasen i mitosen?2. hvorledes er mitosens 2.deling (2. fase ) i forhold til mitosedelingen?Jeg vil gerne et kort svar af de spørgsmål.Prøve at ... -
Løsning af ligning og redegørelse
ForumindlægHej. Jeg skal løse ligningen log(x)+log(x+3)=1. Jeg har ingen ide, men tænker jeg skal isolerer x? Desuden skal jeg redegøre for hvorfor en funktion, f(x)=x-e^x ikke har nogen nulpunkter. Jeg tænker det er noget med væksthastighed. -
Skyer og luft
ForumindlægHej Studi.dk...Først en stor applaus til dem der er herinde, som hjælpere til eleverne, det er flot.Jeg har lige nogle spørgsmål jeg, som jeg af interesse gerne vil have svar på.1. Hvorfor starter skyer lige præcis i cirka 1 kilometers højde?2. Hvorfor er skyers bund altid flad?Det er fordi vi li... -
3 Hurtige
ForumindlægHej nogen der lige gider tjekke de 3 sætninger her???1) Vi leverer varen til firmaet2) I midten af marts leverer firmaet varerne3) Vi beder Dem om et tilbud på vinglasSkulle oversættes til tysk1) Wir liefern die waren an die Firma2)Mitte März liefert die Firma die waren3) (nogen forslag) ?på f... -
Vækst & regneforskrifter
ForumindlægJeg har et problem med denne opgave som lyder 'tegn en graf, der over en tiårs periode viser kontoens saldo som funktionen af tiden, Hvis man den 1. januer I år indsætter 100 kr og renten er på 12%' Hvordan laver man Sådanne en funktionen? Ville gerne have at vide hvordan man kan skri... -
Manglende eventyr
ForumindlægHey allJeg sidder med den her dansk stil hvor der er tre muligheder at vælge imellem. Problemet er bare at det er eventyr og det fatter jeg bare ikk!!Så hvis i lige lå inde med et af dem her ville jeg være glad for om i ikke kunne sende dem til mig eller ligge dem ind på siden..1- "Eventyret... -
Karakterer, der tæller halvt? Hvordan?
ForumindlægHej hej.. Ville bare lige spørge om der er nogen, der ved hvordan en karakter kan tælle halvt(altså billedkunst, idræt og musik).. Jeg troede at det var fordi karakteren kun optrådte som årskarakter, men studievejleder sagde, at man så bare dividerer med 0,5 istedet for 1..men det kan da ikke p... -
Odysseen
ForumindlægHejsa alle sammen!!!nu håber jeg virkelig der er nogle der vil hjælpe mig for er rimmelig meget på skideren.. j skal til old eksamen og mangler resumer af sang 1 og 6 og 9 og 11 så hvis der er nogen der har noget til det vil jeg blive meget glad...også bare notater om problemstillingen i det hele... -
Grundplan
Forumindlæghej målene på en grundplan er de ligesom på en skitse de virkeligemål eller de mål som ganges med målestoksforholdet for at blive de virkeligemål ?? F.x målene på en kasse er i virkelighedden 5 m høj og 4 m bred... målestoksforholdet er 1;100 skal målene på grundplanen være 5 m og 3 m ell... -
mængdeberegning
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til disse to opgaver. Nogle som kan gennemskue hvordan jeg skal gøre, tænker at jeg skal bruge noget ideallov?? 1. Hvor meget natriumcarbonat skal man afveje og ophede, hvis man ønsker at fremstille 1,00 g natriumoxid? 2. Hvor meget fylder den mængde carbondioxidgas,... -
Maple problemer
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp :) Jeg har punkterne A(3,2,2), B(7,7,1), C(-2,8,-1) og D(0,3,0) som udspænder et parallelogram.. Men hvordan tegner man den i maple? Altså hvis jeg arbejder med vektorerne AB, BC, CD og DA? Jeg kan godt finde parameterfremstillingerne for vektorerne og hermed inds...
