Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19221 til 19240 af 117955
-
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
En stokastisk variabel X er binomialfordelt
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. En stokastisk variabel X er binomialfordelt med antalsparameter 20 og sandsynlighedsparameter 1/4. a) Bestem middelværdien for X. b) Afgør om spredningen for X er større end 4. Denne opgave SKAL udregnes i hånden. Jeg har også brug for ... -
Humanbiologi
ForumindlægHej kære med-biologere og andre studerende indenfor det naturvidenskabelige og sundhedsvidenskabelige område :) Jeg går på Biologi studiet på KU, og jeg har fået en stor interesse for molekylær biologi, immunologi osv., da jeg synes, at disse fag er meget spændnde. Derfor vil jeg rigtig g... -
Matematik
ForumindlægOpgaven: (Uden hjælpemidler) En ret linje går gennem punkterne A(3,7) og B(9,25). Bestem en ligning for linjen. Vedhæfter billede med besvarelser. Er gået lidt i stå, du kan se på billedet hvor jeg går i stå. -
Sociologi(KU)
ForumindlægJeg har et afklaringsspørgsmål angående om muligheden for at blive optaget på Sociologi-studiet på KU(her til september) http://studier.ku.dk/adgangskrav/sociologi/ Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie ... -
Kan man blive læge selvom man mangler en arm.
ForumindlægAyham Njeeb Altaleb 8B Kastrupgårdsskolen <[email protected]by.dk> 22.46 (for 1 minut siden) til ku ... -
Det gyldne snit
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til mundtlig eksamen i morgen i matematik. Jeg for forklare, hvad det gyldne snit er fra et matematisk synspunt?? og så skal jeg lave nogle udregninger omkring det gyndlesnit?? Håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Gør rede for ligefrem propornationalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable.
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen og jeg har brug for lidt hjælp. Jeg vil gerne have lidt uddybende svar, men hvis ikke så bare kom med det du har. Håber at der er nogen der vil hjælpe mig. Variabelsammenhænge Gør rede for ligefrem proportionalitet og for lineær sammenhæng mellem de to variable. Omta... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Nem reducering (kan Ti-83 hjælpe?)
ForumindlægI forbindelse med at jeg prøver at lære at differentiere, skulle jeg differtiere f(x)*g(x), og jeg brugte da "produktregelen".Og i det konkrete tilfælde endte jeg med følgende:(12x^4-24x^3+60x^2x^2+4x-10)+(4x^4-8x^3-2x^2-4x+x-2)Mit problem er her at jeg ikke kan finde i nogle af mine ma... -
Brug af ordbog
ForumindlægNår I skriver stil i fransk og tysk (spansk og italiensk også, men vil helst tage udgangspunkt i fortsættersprog), hvor ofte bruger I så ordbogen? Cirka. Jeg taler ikke om oversættelser o.l., men tekster I selv har formuleret.Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg virkelig har voldbrugt ordbog... -
hmmm.?
ForumindlægHej.Findes der en måde hvor man kan blive god til matematik på? -
Guldalder og romantik!!!Hjælp!!
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk. Og skal analysere Den grimme ælling af H.C.Andersen. Hvilket tids periode har han skrevet i??? Hvis det var i 1843, han skrev. Er det så guldalder (1800-1850) eller Romantik som er også fra 1800 tallet???? -
Ligninger
ForumindlægJeg er ved at øve flere ting indenfor c- niveau også. Ligningen i den vedhæftet fil har jeg virkelig brug for hjælp til at forstå ? Nogle herinde der vil hjælpe? Det haster ikke, men vil gerne have et svar på det . Hvorfor siger man :3x-x=X-1-x? Betyder det at det som står på begge steder af ligh... -
Matematik A- netadgang
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil spørge om der er andre der har været op i matematik med netadgang i dag? hvis der er nogen, så vil jeg gerne høre hvad I har fået, for jeg synes den var virekelig svær, og mest den udenhjælpmidler På forhånd tak -
Idrætseksamen
ForumindlægHvordan foregår den mundtlige teoretiske del af en idræts eksamen? Tid, spørgsmålstype, osv. ? -
AT Iscenesættelse - hvad kunne man ellers have gjort?
ForumindlægJeg sidder og tænker over hvad jeg til eksamen kan sige også kunne være spændende at have gjort... Jeg beskæftigede mig med hvordan virkeligheden afspejlede sig i Paradise Hotel. Om hvordan producenterne iscenesætter deltagerne og hvordan iscenesætter deltagerne sig selv. Og hvorfor vi ser progra... -
Hjælp til lineær funktion
ForumindlægHejsaJeg skal lave opg. 2 i dette opgavesæt...:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/HF2003-8-2.pdfFor lige at forstå opgaven ret, så skal jeg finde f(x)=ax+b ikke??For at finde a så er det noget med:a = y2-y1 / x2-x1 Men hvordan er det nu lige man gør det hele..Håber I kan hjæ... -
Fedtstoffer, upolær, polær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opskr... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken...
