Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19221 til 19240 af 70434
-
projektion
ForumindlægL: 2x+7x+13best. projektionen P1 af punktet P(10,12) på linjener det ikke noget med at finde parameterfremstillingen og indsætte denne i L´s ligning? -
HJælp søges....
ForumindlægHej... Er der nogle der kan finde ud af denne?? For jeg fatter ikke en skid af den...Lyder sådan her:4,82 g natriumchlorid opløses i vand, og der fortyndes til 500 mL.a) Hvad er koncentrationen af NaCl???b) Angiv koncentrationen (Na+) og (Cl-)Skal aflevere det imorgen, så jeg håber på et positiv ... -
Naturfag...PLEASE
ForumindlægHej alle sammen...Er der ikke nogle der vil være en sveske og hjælpe mig med denne opgave på forhånd tak???Lyder sådan her:Indeholdet af eddikesyre CH3COOH i et afkalkningsmiddel bestemmes ved en titrering med natriumhydroxid NAOH.En prøve på 10,0 g afkalkningsmidlet opløses i vand i en kolbe, og... -
Dobbeltlogaritmer
ForumindlægNår man i et dobbelt log. system ved at:f(x)=b * x^2 detter er:f(x)= 3,8 * 6,6^2Hvordan tegner man det ind i et dobbelt log. sys. ? -
Elektronstød
ForumindlægRøret på figuren indeholder en stærkt fortyndet gas. Fra metalpladen K frigøres elektroner ved opvarmning ved hjælp af glødetråden. Et spændingsfald accelererer de frigjorte elektroner fra K til A. Når spændingsfaldet er stort nok, udsender gassen lys. Hvis spændingsfaldet er 3,15 V, har en del a... -
3-methyl 1-butanol
ForumindlægHej jeg vil bare lige høre om det er rigtig at formlen for 3-methyl 1-butanol er: C5H12O - og i så fald hvad er det så hvis ikke det er det? TAK:) ps. det er til eksamen, så hjælp:) -
Fremlæggelse
ForumindlægSkal fremlægge om de elementære regneregler, og har fået til opgave at fortælle om hvordan du ganger ind i parantes. Hvilke stykker syntes i jeg skal bruge? Husk på det er grundforløbet jeg går på:D -
trekant beregninger
ForumindlægFunktionen f(x)=kvadratrodden af 2x+3jeg fandt tangentens ligning i røringspunkt p 3 y=0,33x+2røringspunkt p, tangentens skærings punkt Q med førsteaksen samt punkt r(3,0) danner en trekant ..beregn sider og vinkler i trekant PQR.?beregn trekantens areal.....jeg kan virkelig ikke finde ud af det ... -
NMR-spektrum
ForumindlægHej, Jeg har fået udleveret et NMR-spektrum (1H og 13C) for en ukendt alkohol-forbindelse, som jeg skal prøve at identificere. Teorien omkring NMR er stadig lidt ny for mig og jeg har lidt svært ved at gribe opgaven an.. Mit bedste bud er CH3CH2CH2CH2CH2OH (pentan-1-ol), men når jeg tjekker eft... -
saltsyre koncentration
ForumindlægEn opløsning har koncentrationen 0.30 mol/L.\n\nOpløsningen fylder 2.0 L. Opløsningen fortyndes nu med 10.0 L rent vand, så opløsningen i alt fylder 12.0 L.\n\nBeregn pH for denne opløsning.\n\n2 L / 12 L = 0.17 mol.\n\nSå har jeg koncentrationen...\nSå er det pH-værdien:\n\n-log [0.17] = 0.78\n\... -
Integrering
Forumindlæghvordan skal jeg integrere 2 * S sqrt((1+(360/812^2)^2*x^2))? Jeg tror det er partielt, men jeg kan slet ikke finde hverken hovede eller hale i det -
MAT 3g
ForumindlægHar lige et spørgsmål til en opgave:Når en bestemt patient får tilført glykose til blodet er koncentrationen af glykose i blodet (målt i mg or 100 ml) en funktion g af tiden t (målt i min). Det oplyses at g(0)=60 og at g er løsningen til differentialligningen:dy/dt=20-0,22yBestem en forskrift for... -
andengrads ligning
ForumindlægEr der nogle, som på en forståelig og nem måde, vil prøve at lære mig hvordan man regner andengrads ligninger? -
Spørgsmål om funktionsharmonik i musik
ForumindlægEr der noget som kan fortælle mig hvad en tonika variant er? -
strømstyrke
Forumindlæghey.. har lidt problemer med at regne en opgave ud..- på 20 min strømmer 2,50*10^23 elektroner gennem en elektromotor?a. hvor stor er ladningsmængden i coulomb er strømmer gennem motoren?b. hvor stor har strømstyrken været?håber nogle kan hjælpe.. -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne opgave. skal opskrive reagenser til dannelsen af 2-brom-1,3-dimethylbenzen ud fra 2,5 dimethylbenzenamin tror jeg den hedder, men er ikke sikker. -
MATEMATIK - 1. grads ligning - HJÆLP
ForumindlægGør rede for løsning af førstegrads ligning.. hvordan ville i forklarer det? -
Trigonometri opg. (Hjælp)
ForumindlægDen hedder således: To skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinie I. A sejler i afstanden 1200m fra I, mens B sejler 1000m fra I. Klokken 12:00 er vinklen V mellem sejlretningen for A og sigtelinien fra A til et fyrtårn F lig med 40grader, mens det for B gælder, at den... -
Varmeledning
ForumindlægEn elektrisk pære afgiver energi med effekten 43w. Pæren er tændt i 40minutter. Hvor meget energi afgiver pæren i dette tidsrum? Jeg har svaret 1,0E5j. Pæren er anbragt i en isolerende kasse. Jeg har en graf i bogen som viser temperaturen i kassen som funktion af tiden fra det øjeblik, hvor pæ... -
Navngivning af oxoforbindelser?
ForumindlægHej allesammen. Da jeg skal til kemi B eksamen om lidt over en uge, sidder jeg og repeterer pensummet for året. Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan man navngiver oxoforbindelser med hensyn til strukturformler. Og i spørgsmålene som jeg har modtaget fra min lærer står der at man både ...
