Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 19261 til 19280 af 109300
-
Hej, fatter minus af denne her opgave :(
ForumindlægFind toppuktet for parablen f(x)= x^2-x-2 1) Så finder jeg d ikke? Men jeg har jo ikke noget b, så tænkte at man kunne finde b ved at sige: solve(-b*4*1*-2=0,b) og det giver så B=0 Så men b = 0, så giver D altså (-0*4*1*-2) = 0 Og begge toppunkter giver 0 :( Så jeg gøre jo noget helt galt.. ... -
HJÆLP
Forumindlæge) Angiv a-værdien for linje 2: y = x - 4 f) Angiv b-værdien for linje 2: y = x - 4 g) Angiv a-værdien for linje 2: y = 0,5x - 1,5 h) Angiv b-værdien for linje 2: y = 0,5x - 1,5 Hvis jeg skal bruge Y = ax + b det kan jeg da ikke ved minus linjerne hvordan regnes det? -
løsning af regnestykke
ForumindlægHvilken formel anvender man til at løse følgende regnestykke: Butik A sælger i år (2008) 400.000 enheder. Butik B sælger i år (2008) 200.000 enheder. For Butik A falder salget med 10 procent hvert år (2009, 2010 osv),mens Butik B fortsat vil sælge 200.000 enheder hvert år. Bestem hvor mange ... -
MAT - bevis af projektion
ForumindlægOpgaven lyder som følgende: Bevis, at længden |a| (længden af vektor a) af projektionen a1 (vektor a1) af vektor a på vektor b er givet ved: Vektor a1=(den numeriske værdi af vektor a prik vektor b)/længden af vektor b. Håber der er nogen derude der kan hjælpe. Mangler ligesom et hint til at komm... -
haster
Forumindlæghej jeg læser op til mundligt matematik. den ene af spørgsmålene som jeg er gået i stå. vil hører om en der vil hjælpe mig. Udled løsningsformlen for lineære 1. ordens differentialligninger, altså differentialligninger af typen y’ + a(x ) y = b(x), hvor a(x) og b(x) er kontinuerte fu... -
andengrads ligninger
Forumindlægjeg ved ikke hvordan skal finde "b"et. er der nogen der kan hjælpe mig?? på forhånd takk. parablens formel: x^2+2x+2 linjens: -x+b og b b er fælles punkt for parabel og ret linje... -
Ville du være sød at hjælpe mig:(
ForumindlægHej er der nogle der ville hjælpe mig med at oversætte nogle sætninger til engelsk, jeg lave en aflevering til imorgen. Og er self. igang, men har svært ved at oversætte.Ingen af min forældre kan Engelsk så kan ikke få hjælp af dem. Men tak på forhånd -
har brug for hjælp i trekants beregniner?
Forumindlæghej. der er nogle som jeg ikke helt forstår og det er dé opgaver som jeg ikke kan finde ud af. når i skal besvare dem, skal det være BEREGNINGER tak. her kommer opgaverne: 1) beregn de manglende sider og vinkler i ? ABC, hvor b = c = 16,04 og vinkel-C = 34,28 grader. 2) i ? ABC er a = 4cmm vinkel... -
Hjælp til dansk aflevering
ForumindlægHej, jeg har skrevet en klage, der skal overbevise et firma, at deres kunde - jeg - har haft en dårlig service, og kræver erstatning. Opgaven er en 10. klasse b. prøve - Modtagerrettet kommunikation. Jeg ønsker, at der i dette opslag vil komme kommentarer og holdninger til min stil. -
Beregn en sidde i en trekant
ForumindlægHej allesammen. Sidder med en skole opgave der volder mig problemer. Jeg ville være glad hvis nogle kunne hjælpe. Opgaven lyder: En lagerbygning ser ud som på figur 1, hvor v = 28o. Da tagbelægningen skal skiftes ud, er det nødvendigt at kende tagets areal. Bestem dette areal i m2 med én decima... -
vindmølle
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe med opgave b, c og d? -
Matematik - vektorer
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Efter en lang sommerferie synes al vektor-regning at være forsvundet fra mit lille hovede.. :O)Så hvis der er nogen der vil hjælpe mig med at fiske det frem igen... så ville jeg blive meget glad...Om to vektorer vektor-a og ... -
Pc-spil til de kedelige timer
ForumindlægHej:-) Jeg har det "problem" at jeg keder mig nogle gange i timerne. Så er det jo heldigt at man har en computer foran sig hele tiden, men jeg ved ikke hvad jeg skal spille. Det skal være et spil som ikke er alt for omfattende, og man godt lige kan se væk fra et par sekunder. Jeg har li... -
Hjælp til beregninger
ForumindlægHej, har haft problemer med disse opgaver i virkelig lang tid - og kommer ingen vegne desværre. Håber nogle vil yde lidt hjælp a^(-n)*b^(-m)*b^(-m+1)/(2*a)^(-n) a^n*b^(-m+1)*a/b^(-m) -
indsæt reducer
ForumindlægHej SP Jeg bliver bedt om at indsætte (-b / 2a) i f(x (funktionen for en andengradspolynumioum) og reducere mest muligt. f(-b / 2a) = a(-b / 2a)2 + b(-b / 2a) + c hvordan reducerer jeg dette mest muligt? -
Fortegn i andengradspolynomier
ForumindlægHej Når man har et andetgradspolynomium (altså ax^2+bx+c), hvordan finder man ud af hvilke fortegn a,b,c og d har? Jeg ved at når a er positiv vender funktionen 'benene opad' og at d bestemmer antal skæringspunkter med x-aksen... Men hvordan bestemmer man b og c? På forhånd tak -
Ligning
Forumindlæg(a+b)(a-b) håber jeg kan få hjælp til den. Tak på forhånd. -
Reducering
ForumindlægHej. Hvordan kan dette lade sig gøre? (a-b) / 2 = 1/2(a-b) På forhånd tak. -
Matematik
ForumindlægHej hvordan beregner jeg følgende? a^n*b^(-m+1)*a/b^(-m) = a^n*b^m*a/b^(m+1) and a^n*b^m*a/b^(m+1) = a^n*b^(m+1)/(b^m*a) -
Lille engelskoversættelse
ForumindlægJeg har oversat denne danske tekst: \n\nDa det var ved at blive mørkt, kørte vi videre mod “Bloody Omaha”, hvor over 2000 amerikanske soldater mistede livet. Vi skulle blandt andet se den stejle klippe Pointe-du-Hoc, hvor angrebet begyndte. Luftvåbnet havde i flere dage bombarderet de tyske kanon...
