Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19261 til 19280 af 111527
-
Reducer udtrykket mest muligt
ForumindlægHej alle sammen kan i hjælpe med udregningerne til dem her?? kan ikke se hvor jeg skal starte og slutte. Reducer udtrykket mest muligt: (a-b)2-a(a-2b) b(a-b)-(a2-b2) (a+b)2-a(a+b) a(a+b)+(b-a)(a+b) håber der er nogen der kan hjælpe?? -
Reducering
ForumindlægHar jeg reduceret rigtigt?(3ab+b)(3a-b)-(3a+b^2)+6ab =9a^2-3ab+3ab-b^2-9a^2+b^2+2*3ab+6ab =12abPå forhånd tak... -
Harmonisk svingning
ForumindlægHey.Skal beregne frekvensen b. f(x)=2* sin(b*x+0,5PI)+1 , x € [0;PI]f har periode p = PIMen hvordan skal jeg finde frekvensen? er på bar bund, der er jo to ubekendt både b og x... -
Bevis af endelig decimaltal
ForumindlægHej Jeg skal bevise at en brøk kan skrives som en endelig decimaltal, hvis nævneren indeholder primfaktor opløsningen 2 eller 5. Sådan står der i bogen: Antag at n=2^a * 5^b Vi vil først vise at at brøken kan forlænges, så den får en tier potens i nævneren. Men det er klart at man v... -
rettelse af 3 sætninger
ForumindlægHej :) Jeg håber der er nogen, som vil rette 3 sætninger for mig. Each person has a place in the world, even though it might be difficult for some people to find. Some people are so lucky so that they do not need to search for their place, because they already know, where they belong, but t... -
DiplomIngeniør
ForumindlægHej, jeg overvejer at søge ind som diplomingeniør i kemi og bioteknologi til december på DTU. Er der nogen der ved om der er nogen forskelle på at starte til vinter i forhold til at starte til sommer. Om alderen på de studerende er højere til vinter eller andre ting. -
Partiel orden
ForumindlægHejsa, Jeg sidder men opgave jeg ikke helt forstår: Hvad er mængden { (x,y) ∈ A χ A I x ≤ y } som definere relationen "≤" ? Jeg ved det rigtige svar er: (a,a) , (b,a) , (b,b) , (c,a) , (c,c) , (d,a) , (d,b) , (d,d) , (e,a) , (e,... -
reducering
ForumindlægHvad bliver (a^3-a^2b)/(a^2-2ab+b^2) til når det er reduceret? Jeg ved godt at jeg skal bruge mine kvadratsærninger men jeg syntes ikke helt det virker :) Ville blive meget glad for ogå at se udregninger -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHar et problem med den her: Betragt den eksponentiel udvikling y = b*a^x vokser med 40% pr. enhed. bestem grundtallet a. Hvor mange procent vokser y når x vokser med 3? -
Har brug for hjælp.
Forumindlæg11.Hvad er en ligning? 5 Forklar med almindeligt sprog, hvilken sammenhæng formlerne beskriver. 5.a1 Areal=pi*r*r 5.a2 a/b+c/b=(a+c)/b 5.b a/b+c/d=(a*d+c*b)/b*d 5.b2 a*b/c=(a*b)/c 5.c a/b*c/d=(a*c)/(b*d) 5.c2 a:b/c=a*c/b 5.d a+a=2a 5.d2 a*a=a^2 5.e a+b=b+a 5.e2 a*b=b*a 5.f a(b+c)... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Stofmængder og koncentrationer
ForumindlægHej allesammen jeg har brug for jeres hjælp til en opgave i kemi B, og vil meget gerne have mellemregninger og resultatet med i besvarelsen. Håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd. Venlig hilsen Opgave 1) Der afvejes 2,85 g fast jern(+3)nitrat-vand(1/9). Stoffet opløses i demineraliseret vand ... -
Redoxreaktioner: HJÆÆÆÆÆÆLP:s
ForumindlægUndskyld overskriften. Det er ikke redoxreaktioner men reaktionsskemaer Jeg er elendig til kemi, men jeg elsker faget, og har desværre faget på samme tid både på c- og b-niveau, hvilket gør alt mere kompliceret. Men et emne, jeg har meget svært ved, er reaktionsskemaer: Har problemer med f... -
Engelsk stil
ForumindlægHejsa alle sammenEr der nogle som lige vil give responce på mit essay?This Is My Living Room(Tom Mcafee)Violence has become a new problem in the world today – especially in America, where nearly 1100 people die a year caused by violence - mostly involving guns. In the USA almost every citizen own... -
Rettelse af Engelsk
ForumindlægHejsa er der ikke nogen der lige kigger det nedenstående oversættelse igennem, og rette mine småfejl.På forhånd tak :-) Engelsk oversættelse:Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud?I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, at det, man får brug f... -
Rettelse
ForumindlægThe two texts has the same main team but to different genre, “The Grasmere Journals (1802)”(Text one) is a short essay from Dorothy Wordsworth and is about the observation of the nature. We here a clear description how beautiful the daffodils is. “I wandered lonely as a cloud&rd... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Reducér
ForumindlægJeg har prøvet at reducére udtrykket men jeg er slet ikke sikker hvis i lige ville hjælpe mig med den. (a-b)^2+2*b(a-b) a^2+b^2-2*ab+2*ab-2*b^2 a^2+b^2-2*b^2 a^2-b^2 -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
kan det virkelig passe?
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål. a(a-b)+b(a+b) det har jeg fået til = 0 Kan det passe ??
