Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19281 til 19300 af 21415
-
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHey.Er der nogen, der har lyst og tid til at rette min engelske stil? -
Mat.-hjælp
ForumindlægHejJeg håber på noget hjælp til følgende opgave:En funktion f er bestemt ved f(x)=1/(2kvrod(x))*lnx, x>0I første kvadrant afgrænser grafen for f, førsteaksen og linjen med ligningen x=e en punktmængde M, der har et areal.Beregn ved hjælp af stamfunktioner den eksakte værdi af arealet af M.(Vi... -
Chi-i-anden test
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig helt præcis, hvad p-værdien står for... Lad os sige at vi har en signifikansniveau på 5 %, og vi beregner vores p -værdi til 0,31 %. når p-værdien er mindre end signifikansniveauet så forkastes nul-hypotesen. Men hvad betyder det eneligt? -
tysk stil fra i dag
ForumindlægEr der en der lige vil kigge min stil igennem jeg har skrevet i dag, og sige om der er mange fejl og hvordan den er. Den skal ikke rettes bare kommenteres.Zwischen den Welten1. Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil von Berlin aufgewachsen ist. Er ist ... -
03
Forumindlæghey..please hhjælp mig.. jeg er så sur og har det af helvede til.. jeg har lige været op i geografi. Jeg fik 03 og det synes jeg er uacceptabelt.. jeg synes selv jeg gjorde det meget godt, jeg sagde meget.. og de nikkede hele tiden og sagde, at det var rigtigt det jeg sagde.jeg ved ik hvad jeg sk... -
Snit for medicin?
ForumindlægSidste år var gennemsnitet for at komme ind på medicin 9,6. Er der nogen der ved noget om, svenskernes krav er blevet skærpet, eller om de kommer ind på samme vilkår. Det kunne nemlig være nice, hvis gennemsnittet faldt! -
O-zone: Dragostea din tei
ForumindlægHejj..Jeg tænkte på om der egentlig er nogen, der ved, hvad "Dragostea din tei" betyder.Det kommer som bekendt fra O-zones sang af samme navn. Det er vist nok på rumænsk!Nogen der ved det?? -
Hvorfor stemmer folk, som de gør?
ForumindlægJeg har en tabel, der viser hvor mange % af de forskellige samfundsklasser, der stemmer på hvad. Med samfundsklasser menes flg stillingsbetegnelser: Højere funktionærer, lavere funktionærer, privat ansat funk, off. ansat funk, arbejdere, privat ansat arbejdere, off. ansat arbejdere, mænd og kvind... -
2 (for mig) sværre opgaver
ForumindlægEn funktion f er givet vedf(x)=x^2(1-x)^9, zE[0;1]Beregn størsteværdien for f:Funktionen f er givet ved { x ln x for x>0f(x)= { 2x for xgør rede for, at f er kontinuert.Har ingen anelse om hvordan de skal løses. :S. Den sidste kan man lave en graf med, men det ka... -
Julius Cæsar - hvem er morderne?
ForumindlægHej.. jeg har hermed en opgave som består af flere opgaver.. men en lille ting driller... jeg har søgt og læst alt mulige steder om ham man intet fandt om hans mordere.. kan i hjælpe eller vise mig et sted hvor der står om hans mord? på forhånd tak! -
rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægVil i være sød at se min oversættelse igennem, der er nogle grammatikfejl.En virkelig god ferieVi troede bestemt, at det ville blive en spændende ferie. Vi havde læst i avisen, at hotellet var smukt beliggende nær en dejlig sø. Og maden var usædvanlig lækker – ifølge annoncen. Men vi opdagede sna... -
AT - psykologi
ForumindlægFlere har allerede nævnt psykologi som et fag de gerne ville skrive i, så lad os samle ideerne her. Temaet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" ligger ikke ligefrem op til at anvende psykologi, men der må være måder hvor på det lader sig gøre. En mulighed kunne være at vin... -
Nedbrydning
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvorvidt min skrivelse svare til et A-fag og derfor ville det være rart, hvis nogen lige kunne fortælle mig, om det er 'for tyndt'. Alkoholoptagelse og nedbrydning Da alkohol er opløseligt med både fedt og vand, kan det nemt passere cellemembraner og nemt optages i... -
spredning/standardafvigele
ForumindlægHej allesammen. Jeg har stadigvæk ikke løst min opgave - da jeg ikke forstår helt og nogen har hjulpet men det gav et forkert resultat igen og igen.. Håber at i vil hjælpe. Tallene: 8,5 - 9,9 - 9,7 - 10,5 - 9,7 - 9,2 - 9,3 - 9,5 - 10,8 - 9,5 Beregn middelværdien: Jeg lægger alle målinger samme... -
Årsagen til finanskrisen
ForumindlægHej! Da jeg så valg i USA her for et par måneder siden nævne Sarah Palin flere gange dette: "... greed and curruption on Wall Street..." Jeg tænkte på, om der er en anden årsag til finanskrisen som vi ikke kender til? Kunne det tænkes at nogle kurrupte virksomhedsledere stak halen mel... -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
hvilken slags ingeniør job er den ''bedste'' og højeste løn?
ForumindlægJeg har stor interesse i matematik, fysik og andre naturvidenskabelige fag, og jeg klarer mig også godt i fagene i skolen/gym. Så det er da naturligt at uddannelser/job som læge og ingeniør har fanget mit interesse. Selvom jeg er meget ambitiøs i skolen, og har nogle gode karakterer, specielt... -
Hjælp til IQ og G-faktor
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved, om IQ og G-faktoren er det samme? -
Brev til min tidligere lærer
ForumindlægKære alle jer hjælpende hænder :) Jeg sad idag og fik den geniale ide, om at skrive til min tidligere gymnasielærer. Det er nu mange år siden jeg blev færdig. Sagen er den, at den lærer altid har tvivlet på mine færdigheder - og om jeg overhovedet ville nå langt i fremtiden. Jeg er idag komme... -
1 sætning :)
ForumindlægHvordan siger man Fokusere på alle jeres produkter, og tænk på hvad jeres kunder ønsker og forventer fra jer. på enegelsk ? :) Er ved at lave en afl, og er gået i stå..........
