Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19321 til 19340 af 99855
  • Kvadratsætninger

    Forumindlæg
    Hej SP, Vi er lige begyndt på et nyt emne og jeg har ikke helt forstået det. Vi har nogle regnestykker for til i morgen, men jeg sidder lidt fast. Kan jeg starte med at få hjælp til denne, og evt. en enkelt forklaring? (2a + b)2 = ?
  • Enkel opg.

    Forumindlæg
    I en retvinklet trekant er A = 38.7 grader og a er 3.8 hvad er de andre sider ??Der er en facitliste i bogen hvor resultatet er:b = 4,74c = 6,08Nu mangler jeg blot udregningen og der må være nogen ude i cyberspace der kan hjælpe mig....MVH Hanzi
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info?
  • Urgent! Matematikhjælp! Skal afleveres i morgen!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg fået en opgave der lyder således: I den retvinklede trekant ABC skal du beregne de ukendte stykker, når hypotenusen c = 13,54 og kateten b = 8,597. Det er conius opgaver, og jeg fatter ikke princippet. Jeg har virkelig brug for hjælp! Tusind tak!
  • Hjælp til funktioner.?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen.
  • Mekanik HJÆÆÆÆÆLP!!

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl som kan hjælpe? En lille tung kugle slippes i højden 0,75 m over gulvet, hvorved kuglen accelererer. a) Hvor stor er accelerationen? b? Beregn hvor lang tid kuglen er om at ramme gulvet.
  • Cirklens ligning

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lidt fast med denne opgave (x-a)^2+(y-b)^2=r Den har en radius på 1.8 midten af cirklen ligger i (0;0) i koordinat systemet hvordan kan jeg skrive ligning analytisk op ?
  • KemiB-Aalborg-privatlærer

    Forumindlæg
    Jeg søger en privatlærer/kemi studerende/el lign i Aalborg området, som kan hjælpe mig i Kemi B. Jeg er naturvidenskabelig anlangt, så jeg er ikke svær at undervise. Du får betaling for din hjælp. Skriv en pb. Kim987
  • Matematik på a niveau?

    Forumindlæg
    Hej, går på KVUC enkeltfag og har lgie nu mat c. Hvis jeg gerne vil have matematik A senere som valgfag, kan jeg så godt springe direkte til det eller skal jeg have B først? PS: Hvis ja, gælder det så for alle fag? Tak
  • Baseskift lineær algebra - er det rigtigt?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er ved at læse op til en reeksamen i lineær algebra, da jeg desværre dumpede første gang :(. Jeg har haft lidt svært ved at forstå et baseskift første gang, men jeg tror, at jeg er ved at forstå det nu. Hvis én af de kloge hoveder herinde ville være villige til at kigge på fø...
  • Målrum og indikatorfunktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg har problemer med b) eftersom jeg ikke kan finde et eksempel som opfylder begge ting. Jeg ved at det muligvis skal være en indikator funktion + en anden indikator funktion for at få puslespillet til at gå op, men er ikke helt sikker. Er der nogen der kan hjælpe?
  • Omskrivning af formel?

    Forumindlæg
    Hvis nu jeg har en formel der hedder: x = (a x b ) : 100 og jeg har x og a, men skal finde b ? Hvordan er det så jeg får vendt den ? Det er vist længe siden, jeg har haft helt almindelig mat .. :)
  • Find den afledte dy/dx (implicit)

    Forumindlæg
    Find den afledte dy/dx af følgende funktion: hvor a, b og c er konstanter. Jeg tænker at man skal bruge implicit funktion til at løse den, men jeg går lidt af, når der står, at a, b og c er konstanter.
  • trekant ved hjælp af cos, sin og tan

    Forumindlæg
    Hjælp hvor er jeg dårlig til cos, sin og tan.. kan bare ikke forstår det..I en trekant ABC er vinkel c 90 grader. Desuden er a= 4 og b= 9Beregn vinklerne A og B????
  • Opløsning af en vektor

    Forumindlæg
    opg. 1744 i Mat2Hvad menes der når man skal opløse vektoren c efter vektorerne a og b?a=(1,1) b=(-5,4) c=(1,-2)Håber nogen kan hjælpe..På forhånd tak--
  • Parabel og tangent

    Forumindlæg
    Jeg sidder med den her opgave som jeg ikke helt kan finde ud af at knække.Parabel med ligning = y=0,5x^2-0,5x-3 og linjen med lingning = y=1,5x+b, derefter skal jeg bestemme b, hvor parablen og linjen har netop et fælles punkt..håber i kan hjælpe :-)
  • Proportionalitet.

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave her;P står for antal af piger & B står for antal af bamser.Skriv en sætning, der svare til ligningen:B=14P.Skal sætningen så hedde der er en bamse og 14 piger, eller 14 piger og en bamse?Eller er det komplet lige meget?
  • hjælp til et par beregninger på 3. gradsfunktion

    Forumindlæg
    Hey, jeg har følgende funktion f(x) = x^3 + x^2 + ax + b Hvor f'(-2) = 7 og f(-2) = -1 Til dette skal jeg bestemme hvad a og b er hvordan gør jeg lige dette? på forhånd tak :)
  • en funktion f

    Forumindlæg
    en funktion f er bestemt ved f(x)=x^3+bx^2+3x+4 hvor b er et tal a) bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion Det skal lige siges at opgaven er UDEN hjælpemidler. på forhånd tak :)
  • HJÆLP HURTIGT

    Forumindlæg
    Potensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau..