Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19341 til 19360 af 92738
-
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
sinus og cosinus
Forumindlæghvordan kan man forklare for værdierne af sinus og cosinus for vinklerne 60?, 90? og 120?. -
Redegør for hvordan man undersøger om et givet punkt ligger på cirklen.
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan jeg bedst muligt når omkring det, samt hvordan jeg lige gør? :( skal op til mundt. mat meget snart og kan ikke komme videre. evt. Links? tidligere spørgsmål er: spørgsmålet før lyder på) "redegør for cirklens ligning" Der har jeg så skrevet lidt om cirkle... -
Kigge i papir?
ForumindlægJeg skal til en mundtlig eksamen, hvor jeg trækker et eksamens spm. hvorefter jeg har 30 min. til forberedelse. Dertil har jeg talepapir med inde til eksamen (jeg hat først selv 7 min. til at besvare spørgsmålene). Jeg ved godt, man ikke HELE TIDEN skal se ned i sit talepapir, men det er vel hele... -
Tangens
ForumindlægTangens til en vinkel (ikke 90 grader) definires ved:tan(v) = sin(v) / cos (v)I en trekant, hvor C = 90 grader gælder derfor:tan(A) = sin(A) / cos(A) = c*sin(A) / c*cos(A) = a/bForstår ikke hvordan sin(A) / cos(A) bliver til c*sin(A) / c*cos(A) ?? -
HJÆLP! Trekanter
ForumindlægJeg sidder med opgave 5 c) Udregning af PA hedder: cos(33,25)=10/PA PA=10/cos(33,25) PA=11,95 Udregning af PQ hedder: sin(33,25)=PQ/11,95 sin(33,25)•11,95 PQ=6,55 Mit spørgsmål som jeg virkelig ikke forstår er så: hvorfor må man i udregningen af PA flytte det man vil finde (alts... -
HJÆLP - LØNUDVIKLING
ForumindlægLønudvikling: Årlig lønstigning i procent 2007 2008 2009 2010 Danmark: 4,7 4,3 3,4 2,2 Tyskland: 1,1 2,0 0,0 0,7 Sverige: 5,1 1,7 1,7 2,1 Frankrig: 2,5 2,7 1,8 1,6 a) Hvad kan forklare de store fo... -
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
Differentialligning - hjæælp
ForumindlægOpgaven lyder:Bestem det andengradspolynomium, der er er løsning til differentialligningen:y''-4y'+5y=5x(i anden)+7xJeg har forsøgt én metode, men den er enormt besværlig. Vi ved jo at:y=ax(i anden)+bx+cy'=2ax+by''=2aDisse kan indsættes i differentialligningen og hhv. y, y... -
proportionalitet
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig matematik eksamen på b-niveau på mandag er støt på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af at løse, den lyder således: Om en variabel N oplyses, at den er omvendt proportional med kvardratet på en variabel d. Bestem N udtrykt ved d? Nogle der kan hjælpe mig,... -
find vinklerne
ForumindlægMin opgave er: I en firkant ABCD er siden BC parallel med siden AD, og |AB|=|BC|=|CD|= 4,1. Firkantens omkreds er 21,4. Beregn gradtallet for hver af firkantens vinkler. Skal man ikke have bare en enkelt vinkel, for at regne de andre? Kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan det skal gøres, og... -
Differentialregning + bestemmelse af forskriften for en tangent
ForumindlægHejsa, jeg skal bestemme f´(x) for følgende funktion: f(x) = x2 + 3x - 5 f(x) = (x2)´+ 3(x)´ - 5´ f´(x) = 2x + 3 - 0 f´(x) = 2x + 3 Håber, at det er rigtigt nok :-) b) Bestem forskriften for tangenten til f for x0 = -2 c) Bestem forskriften for den tangent til f, der har hældningen 7 Vin... -
er der nogen ved hvad 3.g studentereksamen dansk stilhæfte emnerne bliver i år 2004?
Forumindlægskriv venligst. jeg ville sætte pris på det. -
Komme igennem gymnasiet?
ForumindlægHalløj! Efter sommerferien starter jeg i 1.g på et gymnasie, og jeg glæder mig sindssygt. Dog har jeg nogle få tanker der nager mig helt ekstremt, eller faktisk kun én. Kan jeg komme igennem gymnasiet, når jeg er sprunget 8. klasse over? Ved jeg så nok, til at kunne følge med? Bliver jeg for un... -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi... -
Outline eksamen hjælp!!
ForumindlægHej alle! Er der en, der kan rette min outline i engelsk for eventuelle fejl eller forkerte vendinger? Jeg har brugt lang tid på den, men den kan selvfølgelig altid forbedres! (hvilket jeg også kan lære af som jeg meget gerne vil). Mange tak på forhånd :-) ____________________________________... -
Eud tømrer
ForumindlægHej folkens jeg ville bare spørger jer om at jeg gerne vil have en eud men er bange for at jeg ikke kan få 02 i dansk og matematik men tror jeg kan det i eksamen
