Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 19341 til 19360 af 89230
-
Vektor.. HÆLP DET HASTER
ForumindlægJEG ANER VIRKELIGE IKKE HVORDAN DENNE OPGAVE SKAL LØSES! På en figurer ses terning(vedhæftet) med hjørnerne O,B,C,D,E,F,G og H indtegninget i et koordinatsystem med begyndelsespunktet O: a) Beregn koordinatsættet til G b) Bestem en parameterfremstilling for linjen m gennem C og E -
Bestem tal i andengradspolynomium
ForumindlægOpgaven lyder: Vi ser på et andengradspolynomium f med formlen f(x) = ax^2+bx+c Bestem tallene a, b og c, når det oplyses, at f(0) = 1, f'(0) = 1, og f(2) = 15 Hvordan gør man det? -
linjes ligning
ForumindlægHej. Jeg har følgende linjes ligning: y=-3x+294 og et punkt (-109,413) jeg skal finde afstand fra punkt til linje. Jeg ved jeg skal bruge DIST-formel, men i linjes ligning ved jeg ikke ved a,b og c er. jeg mener a er -3, b = 0, c=294. Men jeg er ikke sikker?? er der nogen der kan hjælpe... -
Præstationsangst
ForumindlægHej Jeg har præstationsangst hvad gør jeg ? Hver gang jeg skal til at læse noget, så er det som om at jeg ikke gider og forstå det også tror jeg bare der er noget bedre på nettet, prøver og forstå det og forstår det ikke.. Hvordan lærer jeg og stole på mig selv ? Når jeg er oppe til eks... -
Hypergeometrisk/binominal fordeling
ForumindlægHalløj. Jeg er igang med forberedelse til mundtlig eksamen, og har fået følgende spørgsmål: Gør rede for binomialfordeling og hypergeometrisk fordeling samt anvendelse af disse. Jeg har gjort rede for binominalfordeling, men mangler hypergeometirsk fordeling. Jeg har findet lidt inde ... -
HJÆLP?!
ForumindlægHvis jeg har fået 7 i skriftlig mat og 7 mundtlig mat i årskarakter, og 00 i mundtlig eksamen og 02 i skriftligeksamen? Så ved jeg at jeg har bestået Matematik. Men når en uddannelse kræver matematik bestået, har jeg så bestået matematik selvom jeg dumpede i mundtlig? hjælp?? -
HJÆLP TIL BILAG TIL MUNDTLIG MAT A
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå dette bilag. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A niveau, og har virkelig svært ved, hvordan jeg skal forstå eller forklare dette bilag. Jeg kan forstå at det er vektorer men ikke andet end det. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.! -
gode råd til hvordan man starter en opgave
ForumindlægHej Jeg læser til SOSU-assistent og er snart færdig. Jeg skal forbedrede mig til mundligt eksamen. Jeg har bruge for hjælp til hvordan jeg kan starte min opgave.. jeg har mange ideer man mangler et skub til at starte.. Jeg har valgt at skrive om demens --> Alzheimer Hvis der er nogen der ... -
FRANSK AFLEVERING! AFLEVERES KL 9:15 I DAG!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeej allesammen! Jeg skal aflevere min fransk aflevering i dag kl 9.15 og jeg er vildt presset!!!! Nogen der kan hjælpe??? Jeg har vedhæftet afleveringen, som skal oversættes til fransk. Her er hvad jeg fik det til: La photo hausse une situation, ou 3 personne trouvent à... -
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
Kontruktion af parabel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive mine dispositioner til matematik A eksamen. Jeg skal redegøre for, hvordan jeg konstruerede en parabel, udfra nogle betingelser, jeg selv satte. Sandheden er, at jeg bare indsatte en parabel i Geogebra og rykkede rundt på den, men nu skal jeg altså finde den ma... -
Bevis: relation mellem krydsprodukt og skalarprodukt (vektorer i 3D))
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til mundtlig matematik A-eksamen, og nu er jeg kommet til et bevis, der beskriver relationen mellem krydsproduktet og skalarproduktet... Jeg ved ikke lige helt, hvordan jeg taster det ind her, så jeg har vedhæftet et billede. På billedet har jeg indrammet to ... -
Finde x-værdierne for f'(x)=0
ForumindlægHej! Er i gang med at læse op til skriftlig mat eksamen og er stødt på den her opgave. "En funktion f er givet ved f (x) = x^3 + 1.5x^2 - 6 x . Bestem monotoniforholdene for funktionen" Det skal lige siges, det er uden hjælpemidler! Jeg har forstået grundprincippet i opgaven og ved... -
Hjælp til opgave
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre i opgave c? -
Kan ikke huske hvilken formel
ForumindlægHvilke formler skulle man bruge til opgave b og c? -
Biologi og kemi opgave - hjælp
ForumindlægNogen, der kan hjælpe mig med spørgsmål b og c? :) -
b) Beregn stofmængderne n(H2) og n(l2) ved ligevægt.
ForumindlægHej jeg har virkelig svært ved opgave b og c -
lineær funktioner
Forumindlæghjælp til opgave c de andre har vi styr på <3 -
Globtik Tokyo
ForumindlægEr der nogen som kan hjælp mig med opgave b og c, som er vedhæftet her? -
matematiiik hjæælp
ForumindlægHej kan i hjælpe med den sidste opgave C) På forhånd mange tak for hjælpen:)))
