Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 19361 til 19380 af 75430
-
Møde ? Hjælp
ForumindlægHej :) Jeg er blevet kaldt til møde her idag pågrund af ringe årskarakter og dårlig eksame;( Jeg havde dansk Eksamen her idag, men besluttede mig for at melde mig syg på grund af opkast og dårlig mave. Det værste var at jeg idag blev ringet op af min studievejleder som åbenbart men... -
Fransk eksamen - hvordan?
ForumindlægHejsa...Nu har jeg endelig afsluttet min fysikeksamen, men skal desværre i gang igen med en franskeksamen... Der er bare det at jeg ikke helt ved hvordan eksaminationen foregår... Jeg mener efter man har oversat og refereret på dansk, og man skal igang med den kendte tekst, hvad så? Vi har opgive... -
Kim Fupz Aakesons forfatterskab.
ForumindlægJeg har idag trukket emner til min FSA eksamen i dansk, og jeg trak selvfølgelig Kim Fupz forfatterskab (den som jeg frygtede lidt, da den er svær at imponere med). Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i ville analyse og ikke mindst lægge vægt på. Min pensum liste er som følger: "jomfruen&q... -
hjælp til integrale
Forumindlægbestem tallet a, sådan så:intgralet: S(kva x + a/kva x)dx = 12øvregrænse er 9, og nedregrænse er 3s = integraletegnDet er ret svært at skrive den op, men håber der er nogle der kan hjælpe med nogle råd. -
rettelse af Intervaller
Forumindlæga) [-5;8] n [1;10[= [1;8]b) ]2;6] u ]-1;4[= ]-1;6]hvordan beregnes:c) [3;9[ \\ ]5;12] -
substiution eller partiel integration??
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvad metode jeg skal bruge for at løse denne... det bestemte intergral med grænserne 5 og -5f(x)= 9-(9/25)x^2jeg har prøvet med substitution men fik ikke det rigtige. Har jeg gjort noget forkert der eller skal jeg bruge partiel og hvis ja hvordan det?? -
Lidt mat hjælp
ForumindlægHej, sidder med en opgave, hvor jeg skal bruge f 9;(x)=0. Det er bare sådan, at jeg ikke ved hvordan jeg gør det.???? P.s. mit f9;(x) = 3x2 - 6x - 9 -
stamfunktion
Forumindlæghej kan jeg få hjælp til disse opgaver:1)angiv stamfunktion f(x)= pi2)vha integrationsprøven undersøges om det udsagn er rigtigt eller falske^2x dx=2e^2x +9 -
Cirklens centrum, radius
ForumindlægJeg er gået i stå i denne opgave. Jeg skal bestemme centrum og radius for cirklen b) 16 x2 + 16y2 – 16x + 24y + 9 = 0 Håber der nogen der kan hjælpe -
101
Forumindlæg101. Vis, at F(x) = (4/3)xsqr(x) – (1/3)x^2 + 9 er en stamfunktion til f(x) = 2sqr(x)-2/3xF’(x) = (4/3)*sqr(x) + 4/3x*(1/2)x^-½ - (1/3)*2x = 4/3sqrx + -
angiv en forskrift? sidste opgave hjælp!
ForumindlægOm den eksponentielle udvikling f gælder, at f (2) = 1 og f (-2) = 81. Angiv en forskrift for f. jeg har regnet ud at a = 1/3 og b = 9 hvordan angiver jeg så forskriften? -
Matematik ... Hjælp...
ForumindlægHeeejsa.. jeg vil lige spørge igen... ved jeg har spurgt før, men hvordan er det man: -Omskriver 4x^2-12x+9 til formlen (ax^2+b)^2 Kan nemlig ikke finde ud af det.(selvom har spurgt om der før) TAK -
kemi
Forumindlæg8. Opskriv dernæst reaktionsskemaet med stofformler for reaktionen mellem natriumchlorid og sølvnitrat - husk at sætte tilstandsformer efter hver ion (aq eller s). 9. Angiv hvilke ioner der er tilkuerioner i reaktionen ovenfor -
Omskriv ligning til formen (ax+b)^2
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder: Omskriv 4x^2 - 12x+9 til formen (ax+b)^2 Jeg har brug for en god ide? Jeg kan se, at ligningen er et tredjegradspolymonie, men jeg sidder lidt fast :( -
Hvordan udtales datoer på tysk?
ForumindlægHej alle Jeg står og skal til tysk eksamen i morgen og er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal udtale en dato på tysk. Jeg skal fortælle om berlinermuren, hvor datoerne 9. november og 23. august indgår. Håber der er nogen, som vil hjælpe :) - Tak -
BLÆKREGNING-RENTER !
ForumindlægHansen indsætter 65.550,00 kr. i en bank, der giver 9 % p.a Beregn den årlige rente. Hvor meget kan Hansen ialt hæve, hvis han tager pengene ud efter et halvt år ? -
løs ligningen
ForumindlægJeg sidder og laver aflevering . Har fået en opgave uden hjælpemidler som jeg ikke lige kan hitte ud af. løs ligningen 3 (2x+1)=4x+9 Er der nogle, som kan hjælpe med dette?? -
Bestem a værdien så ligningen har præcis en løsning?
ForumindlægHej er der nogen som vil komme med en gennemgang samt svar til dette. ligningen lyder således: ax^2+12x+9=0 Ved det enten skal være a=1 a=4 a=5 a=3,5 a=6 -
snit !
Forumindlæghej jeg vil bare spørge om når man begrener sit endelig snit bruger man så 7 trinsskalaen eller om man bruger den gamle skale ? fx. hvis jeg nu fik 7 og 7 bliver mit snit så 7 eller bliver den 9? og hvilken af dem bruger man så? tak på forhånd -
PLEASE. HJÆLP MED DIFFERENTIALREGNING
ForumindlægEn eller anden som kan hjælpe mig med den her???? PLEASE Det oplyses, at (f+g)9;( 2) = 1 og (f-g)9;(2) = 9. Bestem f9;(2) og g9;(2)
