Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19361 til 19380 af 41162
-
Fremskridtpartiets 1.program 1973
ForumindlægJeg har ikke samf., men jeg har en kilde i historie som jeg læser. Vil gerne spørge hvad hvad de økonomiske og politiske konsekvenser af Fremskridtpartiets 1.program 1973 kunne være blevet bl.a. mht. fx. afskaffelsen af indkomstskatterne og anskaffelse af skatter på forbrug. -
Hvad betyder J'y?
ForumindlægHvad betyder "j'y suis reste" ? Har prøvet at oversætte det på forskellige måder, men er ikke rigtig kommet til hvad det HELT præcist betyder... altså det jeg ér kommet frem til er: 1. Jeg slapper stadig af.. 2. Jeg slapper allerede af.. 3. jeg slapper af 4. Her er jeg.. (... -
tillægsords bøjning-søger en til at skimt min oversættelse igennem (har rettet den grundigt)
Forumindlægover sæt:1. Han er lykkeligere end sin bror.2. Det er den smukkeste blomst i gartneriet.3. Het er de billigste engelske lommetørklæder, vi kunne skaffe.4. Han har det vanskeligste job på skolen.5. Huset er meget stort, det er meget større end naboens.6. Det er en dårlig nyhed. Den er værre end ny... -
aaa
Forumindlægaaa -
Oversættelse rettelse..
Forumindlæg1. ”Warum bist du so traurig?” will Frau Meyer wissen.2. „Ich weiß nicht. Die wein-abteilung ist ganz anders jetzt.“3. „Sie müssen nett zu ihr sein.“4. „Dann soll sie nicht alles auf den kopf stellen.“5. „Etwas Neues kann oft nützlich aufgegeben werden“, Finde Frau Meyer.6. „Sie kennen immer alle... -
Vær sød og kigge denne oversættelse igennem for små fejl.
ForumindlægIt is June 8 o’clock and the weather is nice. It has cleared up after a couple of heavy showers in the morning and in the early afternoon. The air is cool, but bracing, and quite a few children and adults are taking a stroll, fishing near the wharf or are talking together in smaller groups on the... -
Rettelse...PLEEASSE
ForumindlægKunne nogle ikke være så søde at rette det her (eller bare noget af det) for mig :)Der Staat anerkennt dich nur als ein Teil die Nationale Minderheit, wenn du ein Staatsbürger bist. Es ist ein großes Problem in viele Lande damals man keine Minderheitsrechte bekommen. Dann bist du nur als einer Ei... -
Er det ok at bruge brutalitet, når man forhører krigsfanger?
ForumindlægVi skal have debat i klassen og jeg havde tænkt mig at provokere ved at være for tortur :D Men mangler nogen gode argumenter. Nogen der kan hjælpe?` -
DEN AMERIKANSKE IDENTITET
ForumindlægHEJ Jeg har fået til opgave at redegøre for den amerikanske identitets opståen, samt for de værdier der kendetegner den........ har du nogle ideer ???? -
kommaer...????
Forumindlæghejsa jeg har lige lidt svært ved at sætte kommaer i de 3 sætninger nedenunder....håber i kan hjælpe..jeg har lige selv prøvet, men det er sikkert ikke rigtigt.....:\n\nOfte vil det navnlig i lange og indviklede sætninger være nødvendigt med kommaer, for overhovedet at forstå hvad der står. \nSå ... -
rettelse
ForumindlægHi jeg er skide dårlig til tysk.. kan i hjælpe med at rette den??\n\nSpg. 2.\nDas Internet Spieler eine groß Rolle in meinem Alltag. Wenn ich in der Schule bin, brauche ich das Internet, und wenn ich zu Hause bin bin, baruche ich auch das Internet. Das Internet mit dem Computer ist ein von den wi... -
hjælp mig med de her opgaver skal bruge dem nu på fredag
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for jeres hjælp de har spørgsmål skal jeg fremlægge på fredag. og jeg forstår ike rigtig bogen. så vil i ike nok hjælpe mig :) så spørgesmålene ommer her De jagtede hvorfor har de et godt fælleskab hvorfor foretrækker de at være alene hvorfor har de et... -
hjælp til rette
ForumindlægNogen der gider kigge det igennem :) 1. Teksten „Marthas kleine Reise“ handler om en kvinde, som har slået sin mand ihjel. Der Text ,,Marthas kleine Reise’’ handelt von einer Frau, die ihren Mann getötet hat. 2. Hendes mand slog hende ofte, når han var fuld. Ihr Mann schl... -
Universalromantikken
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med en opgave om romantikkens grene (Universal, romantisme, national romantik, Biedenmeier) Men jeg er gået i stå ved Orgnanisme teorien. Ånden sover i stenen Drømmer i planten Vågner i dyret Skaber mennesket Er der nogen der kan uddybe eller definere teorien? -
økonomi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at besvare disse to spørgsmål? Hvis skatten sættes ned på lønindkomst, hvordan vil det så påvirke samfundsøkonomien? Hvis renten på udlån sættes ned, hvordan vil det så påvirke samfundsøkonomien? -
De ’hvide’ og magten/rigdommen i samfundet
ForumindlægWASP er en saga blot. De tider, hvor hvide angelsaksiske protestanter var de magtfulde og dagsordensættende, er forbi. Hvis du ikke tror mig, så prøv engang at tænde for dit fjernsyn. Hvis vi lægger ud med CNN eller BBC, så vil du formentlig bemærke, at sandsynligheden for, at nyhedsværten er ’hv... -
oversættelse ( a mistake)
ForumindlægEr her nogen der gider at kigge minaflevering igennem?? \n\n A mistake \n\nTwo brothers who always was in debt, was one time in a association, where they amuse oneself very well, until the elder by looking out of the window discovered policeman who came walking \nTowards the house. “Fre... -
5små spørgsmål, inden terminsprøve imorgen
ForumindlægHola! :-D jeg skal til spansk terminsprøve imorgen, og der er lige nogle ting, som jeg godt vil have afklaret.. 1. Hvordan laver man "man-konstruktioner" på spansk? Skal man bare bruge se? Hvis jeg f.eks skal sige: Man kan se en mand på . . .. = Se puede ver un hombre en la ... 2.... -
Stalin
Forumindlæg\n\n\n \nEr der nogen der ved hvad det væsentligste er ved Sovjetuniones politiske udvikling,under Stalins magt? ved slutningen af 1920' til starten af 1940'erne ...?? \n -
Lidt hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil være glad for hvis der vr en der kunne hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk:) 1. Sangen handler om et mord der er blevet begået og som skal opklares. 2. Hun ser en tegning som er tegnet af pernille som forestiller pindsvin som viser sig at være biller. 3. Han bruge...
