Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19421 til 19440 af 154719
-
Opgave om statisk elektricitet
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål til en opgave om statisk elektricitet som jeg håber nogen kan svare på :)Det handler om en dreng der tager sin trøje af. Drengen er isoleret fra omgivelserne, og opnår en spændingsforskel, U, i forhold til omgivelserne.Så drengen kan opfattes som den ene plade af en... -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
mit snit?
Forumindlæghej jeg vil gerne læse til tandlæge men har ikke det rigtig snit til at komme ind.har kun 7,5 (afsluttet 3.g)har tænkt på supplering og diverse udlandsophold men det er ikke nok til at komme ind.nogle der ved hvad jeg kan med det snit?andre akademiske uddannelser jeg kan komme ind på med et snit ... -
Alkohol
ForumindlægNogle der kan give nogle gode links til hjemmesider der indeholder viden om alkohol? Noget om hvad ethanol er og forbrændingen af ethanol. Og lidt om alkohols gæringsproces. Tak på forhånd! -
Matematik hjælp!!!
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med spørgsmålet her: For et radioaktivt stof aftager mængden med 2,28% pr. År. Hvornår er der 80% tilbage af den oprindelige mængde? -
lys som partikler
Forumindlæghvorfor kan vi beskrive lys som partikler? forklaring til det? -
Vektorregning: find v0 når man kender vinkel og afstand?
ForumindlægEt projektil affyres fra startsted (xo=yo=0) med farten v0 og en vinkel på 45 grader. Den vandrette afstand projektilet flytter sig inden den igen rammer jorden er 1 mi. Hvilken værdi har V0? ( jeg ved at svaret skal være v0=kvrod(32*5280) =ca. 411,05 ft/s ) -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ... -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
HJÆLP HAR KEMIPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej alle, har simpelthen prøve i Kemi imorgen, og jeg stinker til kemi skal det lige siges.. Jeg prøver at sidde og regne opgaver, men det går ligesom helt galt. jeg skal op i et emne kaldt alkhool og det der ligner: Og dertil høre der nogle opgaver.. Der er en del, er der nogen der har lyst til ... -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
sandsynlighed og poissonfordeling
ForumindlægHej, jeg vil spørge om er der nogen som kan hjælpe mig med min SRO. Øvelsen er "kast 20 terninger 50 gange" - hvor jeg skal notere hver gang jeg får en sekser. dette har jeg også gjort. men problemet er bare hvordan jeg skal inddrage poissonfordelingen. kan nogle hjælpe mig med det? -
Program til figurtegning
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved i hvilket program man kan tegne figurer som de nedenstående? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Supply-and-demand.svg/500px-Supply-and-demand.svg.png upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Eksempeloverskud.JPG -
Beregn kraftens arbejde
ForumindlægHej alle. Jeg har fået opgaven der lyder: "En kasse skubbes 4 m i den retning, hvori en kraft på 5 N virker. Beregn kraftens arbejde" Det er sikkert meget let, men jeg har ikke kunne finde svar i mine lektier. Vil I hjælpe? Tak på forhånd. :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Partikelstråling
ForumindlægHvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det. -
Integrallighed
ForumindlægJeg går ud fra, at I kender heaviside funktionen: Θ(x1-x2) = {1 for x1>x2 , 0 x1<x2 Den bliver brugt til at omforme integralerne i den vedhæftede integralligning. Men kan nogen forklare helt præcist, hvordan det sker. Jeg går ud fra, at idéen er at udvide integrationen til [t0,t] fr... -
Eksponentielt voksende funktion
Forumindlæghjææææælp! om en funktion oplyses: fucktionens y-værdier vokser med 28% ved en x-tilvækst på 3. grafen for funktionen går gennem punktet (23,230) bestem hvilken x-værdi funktionen har y-værdien 150. hvordan finder jeg a? -
jeg har virkelig brug for hjælp
Forumindlæg3) om funktionen f(x) = bax oplyses, at f(0)=7, og at funktions værdien f(x) tredobles, nr x øges med ?x=9. Bestem tallene a og b
