Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 19441 til 19460 af 89230
-
sinus
ForumindlægHej derude! Jeg skal finde vinkel b og c i en trekant.. Men jeg kan simpelt hen ikke huske hvilken sinus relation jeg skal bruge. Jeg informationerne Vinkel A= 17 grader, siden b = 12 cm, siden c= 20 og siden a= 9 cm. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej. De er fordi jeg for 2 måneder siden havde om Sin, Cos og Tan. Jeg må desvære sige at jeg har glemt hvordan jeg bruger det. Er der nogen der vil være rare at forklare hvordan man gøre. Opgave: Hvor lang er siden b, når c = 6, A = 45 grader og C= 90 grader på trekanten? Tak. -
Kort reducering og isolering
ForumindlægHej jeg har lige 2 opgaver, som jeg er i tvivl om. Hvis der er nogen som kan vise hvordan man gør og forklare? :) 1) Isoler c i formlen: a = b/2(1+c) 2) Reducer (a-b)^2 - 2b(b-a) Jeg har ikke den store idé selv. -
elektrisk energi
ForumindlægHvis den omsatte energi er 46 kj, når der strømmer en ladning på 200 C gennem den. Hvor stor er spændingsforskellen mellem glødetrådens endepunkter? Jeg ved at man skal indsætte det i formlen U=Eel/Q, men jeg er usikker på om man skal omregne 46 kj til Joule eller om det bare skal være 46 kj/20... -
-3 i mundtlig?
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives? -
Antal eksamener?
ForumindlægSå vidt jeg har forstået skal man op i 10 eksamener i alt. Men den tæller den obligatoriske skriftlig engelsk eksamen man er til i 2.g med som en af de 10 eksamener, når man har engelsk på højt niveau, hvor man så får en skriftlig eksamen igen?Vh. Smizze -
Eksamener
ForumindlægHvor mange eksamer skal man op i 2.g? Jeg var oppe i en eksamen i 1.g, og jeg har hørt, at man skal afslutte 3 fag inden 3.g? Passer det? Eller kan man være så 'heldig' kun at skulle komme op i ét fag til sommer? -
Må man tage juice med til FSA læse/retskrivingsprøve?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl pga. vi har eksamen i morgen i læse og retskrivning (afgangseksamen), men jeg ved ikke om jeg må tage juice med (altås drikke under eksamen) ? Er der nogen, der har viden omkring dette emne? -
idrætsskader
ForumindlægHej, Jeg bliver informeret om: Varmekapaciteten af en varme/kulde-pose skal ma°les. Først opvarmes posen til 53,9 °C, hvorefter den lægges ned i en beholder med 1,31 kg vand, ved temperaturen 15,1 °C. I løbet af nogle minutter opna°r posen og vandet en fællestemperatur pa° 24,0 °... -
Temperatur opg 32
ForumindlægTemperatur opg 32 a b c d -
differentiering
ForumindlægAt bestemme konstanterne A,B,C,D så F´(x)=xcosx.Givet udtryk:F(x)=Axcosx+Bxsinx+Ccosx+DsinxJeg kan ikke komme igang..Er der nogen der kan give et skub?! -
Bestem tilvæksten?
Forumindlægdy/dx = 0,0005*y*(360-y)x = døgny = antal fluerSpørgsmålet lyder på at bestemme tilvæksten i y til tidspunkt x = 80.Men hvordan gør man lige dette når c ikke er oplyst?mvh.Nick -
mat hjælp(trekants beregning)
ForumindlægI en trekant ABC er a=7,8 b=8,5 og c=6,9Bestem længden af medianen m(a) og længden af vinkelhalveringslinjen v(A).Er der ikk en venlig sjæl, som kunne give et forslag til hvordan disse 2 længder kan findes?Tak på forhånd... -
haste svar til vilkårlige trekanter
Forumindlæghej Hvordan regner jeg en vilkårlig trekant ud uden lommeregner ? når opgaven lyder således: Vinkel A = 20° Vinkel B = 150° Vinkel C = 10° Side b = 10 cm -
Matematik problemregning spørgsmål
ForumindlægKim får at vide, at trekant ABC er ligesidet, og at den røde kurve fra A til B og den røde kurve fra B til C er cirkelbuer, hvor AC er radius. Fremstil en præcis tegning af den del af porten, der er vist med rødt på skitsen. -
Opgave med sinus cosnus..
ForumindlægTrekant ABC er retvinklet. katernes længder er anført på tegningen. b=4 a=3 vinkel C = 90 grader. Beregn tallet t = sin A + cos A + tan A. HVordan gør jeg? :D - Mange tak :D -
Bestem forskrift for andengradspolynomium gennem tre punkter
ForumindlægHvordan gør man det? Jeg har søgt overalt på nettet og jeg forstår simpelthen ikke forklaringerne. Jeg har rødderne; A(1,0), B(-2,21) og C(3,6). Hvordan bestemmer jeg forskriften for andengradspolynomiet? I må meget gerne forklare det til mig så enkelt og let forståeligt som muligt... -
Trekants beregning
ForumindlægI en trekant ABC er vinkel A=35º, Vinkel B=20º og |AB|=4,72. Beregn længden af højden C på siden AB. Nogle der kan hjælpe med denne opgave? Ville være alletiders! (: -
Areal af ABC (vektorer i rummet)
ForumindlægJeg har følgende punkter:A(0,2,-1) B(1,-2,1) C(-1,0,3)Jeg ved at jeg skal finde Vektorproduktet af 2 vektorer for at finde arealet, men hvilke?Jeg har prøvet med:|AB X AC||AB X BC||AC X BC|Intet bliver rigtigt..Nogen der kan hjælpe? -
Mængdeberegning
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med denne opgave fra kemi C. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. Ved en enalyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen. a) Beregn stofmængderne af Cu og O b)Hvad er den kemiske formel ...
