Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19461 til 19480 af 52678
-
Andengradspolynomiets forskrift
ForumindlægHej, jeg har en matematikopgave der lyder Om et andengradspolynomie oplyses, at der har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. Bestem en forskrift for polynomiet. Håber i kan hjælpe mig! -
Eksponentiel vækst
ForumindlægOpgaven lyder således: Find forskriften for den eksponentielle vækst, der er bestemt ved f(5) = 9 og f(10) = 19. Beregn f(7) og f(12). ------------------------------------------------- Nogen der kan vise mig udregningen? -
Funktioner
ForumindlægHvad er dette: f og g er lineære funktioner. Bestem regneforskriften for f, når f(1) = 7 og f(6) = 27. Bestem regneforskriften for g, når g(−5) = 12 og g(9) = 5. -
hjælp til ligninger !
Forumindlæghvordan regner man det ud er virkelig blank hvad det angår . a) x /1.625=5.874x b) 14.95x / 12.69=54.25 c)13+25x / 9=7 d) x - 5 / 2-1=x -
HASTER
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe mig med følgende: Angiv en ligning for den kugle, der går gennem punkterne: A(1; 13; 4); B(3; 9; 6); C(3; 14; 3); D(6; 14; 2) -
Ligning med to ubekendte
ForumindlægHej alle sammen, nogen der kan hjælpe mig? :-) x:3+s*1=10+t*1 y:5+s*(-2)=9+t*1 Jeg skal bare finde s og t i de to ligninger, men kan ikke lige finde ud af det :-/ -
Angiv normalvektor
ForumindlægHej. Har problemer med at løse følgende to spg (især angivelsen af normalvektor): Angiv normalvektor og to punkter på linjerne med disse ligninger: 1) 3x - 9 = 0 2) 6x + y = 3(2x - y+1) Tak på forhånd -
HJÆLPPPPPP!! DET HASTERRRRRR!!!
ForumindlægHej, Jeg har så Fysik imogen, men har brug for at vide hvordan man kan beregne en atoms ladningen? Altså vi har noget om reaktionsligninger jeg har lavet mange, men jeg ved bare ikke med sikkerhed, om de ladninger jeg har skrevet passer. Altså skal man sige Hovedgruppe -minus- atomets nr? -
Dobbelt integraler
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP i matematik og fysik på A-niveau. Mit emne er inertimomenter og jeg har fået til opgave at redegøre for definitionen af et dobbeltintegral konstrueret ud fra det sædvanlige integral, og jeg er gået helt i stå. Han har skrevet, at jeg ikke skal skrive om stringent målteori... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
AT eksamen i morgen !!!
ForumindlægHej alle sammen :) Min At-eksamen er allerede i morgen. Fagene er Fysik og Historie A, og mit emne er røntgenstråling. Jeg har nogenlunde sat mig godt ind i stoffet. Men hvad kan censor/eksaminator spørge om? 9;vil nemlig meget gerne være så meget forberedt som overhovedet muligt. så hvad er d... -
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
anden ordens differentialligning
ForumindlægHej Har lidt problemer med spørgsmål b! Der er givet en anden ordens differentialligning y9;9;-11y9;+30x=0 dertil har jeg bestemt den fuldstændige løsning, som er: C1e6t +C2e5t så kommer problemet :-) Bestem den løsning til differentialligningen, der opfylder begyndelsesbetingelserne: x(... -
Reducer
ForumindlægHvordan kan man reducer følgende mest muligt: a-2b - 3a - 2b -------- -------- 6 9 Det som jeg tror: Jeg føler, at jeg skal hæve parentesen så - bliver til +, men der ingen parentes. Siden a står alene så må a være 1, da a ikke er defineret m... -
Dobbel integral
ForumindlægHej, Jeg er igang med at forberede til Calculus 2 eksamen og jeg forstår ikke følgende opgave: Lad D betegne området i planen givet ved D = (x,y): 0 ≤ x ≤ y , 4 ≤ x^2 + y^2 ≤ 9 Opgaven lyder: lad f være en kontinuert funktion af en variable, som opfylder at ∫f(t) = 1 , hvo... -
Ligninger
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget matematik. Kunne være i havde en løsning på den.Jeg er lidt usikker på denne her, men har gjort et forsøg.1)3x - (3 + 4x) = 6 - 2xMit svar:3x - (3 + 4x) = 6 - 2x3x – 3 - 4x = 6 – 2x-1x – 3 = 6 - 2x- 3 = 6 – 2x-3 - 6= - 1x-9 = -1x-9 / -1 = -1x / -1x = 9 kan i umidd... -
Hjælp til begynder spansk :)
Forumindlæg1. Hr. Nielsen er dansker. 2. Han går ikke ud med de hollandske piger. 3. Det er vigtigt at studere. 4. Skriver de en bog til danskere? 5. Vi forstår ikke spansk. 6. Hvorfor lærer I ikke spansk? 7. Hvor bor I? 8. Hvad sker der? 9. Læser De spanske aviser? 10. Ja, men jeg forstår ikke artiklerne. ... -
Ole: Matematik opgave. Ligningen mangler
ForumindlægOle spørger sin monster om hvor gammel hun er: Hun svarer. "For 6 år siden var jeg 10 gange så gammel som dig, men nu er jeg kun 4 gange så gammel. Hvor gammel er Ole? Sporgsmålet er, Hvordan kan jeg lave en ligning og konkludere at Ole er 9 år. Jeg tror at det er andengradsligning. ... -
Hjælp til gitterligningen
ForumindlægJeg skal finde sin(Θ), hvor man varier en af tre variabler d og lambda, men jeg syns ikke at de resultaterjeg får giver megning, eks. Første eks er hvor jeg varier gitterkonstanten, og holder n og lambda konstant Jeg bruger formlen sin(Θ)=λn*1/d, jeg omregner også lambda ...
