Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19501 til 19520 af 31756
-
Mat hjælp! polynomier igen!
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaveeeen Opgaven er vedhæftet!! -
Abstract kommenter plz =)
Forumindlægen eller flere som vil læse det igennem og kommentere om det lyder for dårligt eller er brugbart? This is a paper about the Irish emigration to America. The paper starts out with explaining why the Irish emigrated to America in the years ca. 1840-1900. It explains how the British treated the Iri... -
find radius og centrum
ForumindlægHej jeg har lige 3 opgaver jeg gerne vil hjælpes igang med. -
Hjælpp... Lost
ForumindlægHej .. Jeg har brugt ca en time for at løse dette opgave - men jeg er totalt lost... I Knuthenborg Park & Safari er der 6 sibiriske tigre, en han og fem hunner. De lever i Tigerskoven, der er et lukket område på 3 ha. I naturen hersker en hantiger over et område på 40 - 100 km2 og... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Hvordan isoleres x, når x både står i tæller og nævner
ForumindlægHvordan isoleres x i nedenstående ligning? y = 1-x/x+2 -
Differentiation?
Forumindlægx+xy=2y Så skal jeg finde differentialkvotienten. Jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre? x+xy-2y = 0 og hvad mere? -
Udregning af radius
ForumindlægJeg har følgende formel: V=(2*pi*r3) :3 V = rumfang, som er oplyst til at være 16,75 m3 altså 16,75=(2*pi*r3) :3 Hvordan kommer jeg vidre, når jeg skal finde radius, som jeg godt er klar over er r i formlen...?? Kan en venlig sjæl hjælpe en mor, der prøver at hjælpe sin datter?? Med venlig hilsen... -
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
Mat A skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger opgaver og øver til min eksamen . Men synes der er så meget og tror ikke jeg vil kunne huske det hele ?? så jeg tænkte om i kunne hjælpe med gode råd omformuler og opgaver som i tænker vil være en god ide at fokusere på -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
reelle tal hvilke er det ?
ForumindlægHej jeg har tænkt på hvad er de reelle tal egentligt for nogle ? sådan en simpel definition er hvad jeg er ude efter .. her er nogle af spørgsmålene som jeg vil have opklaret. jeg har forstået det sådan at alle tal fra 1 og op er relle tal 1- spørgsmål : hvad med kommatal ? f.eks 1,5 er det ree... -
Bliver standpunktskaraktererne lagt sammen?
ForumindlægHalløj studieportal :-).. kunne ikke finde en tråd med dette, så lad os da slå den op:) Jeg startet på STX, 1.G efter sommerferien og var skoleklar. Så i starten af året dør en nær fra familien, og jeg går rundt og har ikke lyst til at være i skolen, men bare derhjemme og være " ked af det ... -
hjælp til hvad jeg kan komme i prøve
Forumindlæghej, jeg skal snart til en optagelses prøve til stx, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forberede mig i eller hvordan. Derfor vil jeg gerne spørger om nogle af jer ved hvad jeg kan komme op i og hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har fået at vide at i Dansk er det godt at have styr på de fors... -
Forskel på fysik fra folkeskole til gymnasiet
ForumindlægDet er min overskrift jeg gerne vil have svar på! :-) :-D Mange tak på forhånd! I er nogle gode hjælpere her på portalen! :-) -
Gryn-formlen
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg issolere de forskellige bogstaver i Gryn-formlen. Således at jeg mundtligt kan forklare om det. På forhånd mange tak :) -
Valg af studieretning på STX - please hjælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal starte på en STX næste år, og jeg er allerede begyndt at tænke på hvilken studieretning jeg godt kunne tænke mig... Jeg har så fundet frem til at jeg syntes at det kunne være spændene at have Samfundsfag A - Engelsk A - Matemetik B. MIt problem er så bare at da jeg ikke... -
Læge el ingeniør
ForumindlægEr medicinstudiet meget hårdere end ingeniør stdudiet??? -
Valg af gymnasium: STX eller HTX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en 15-årig dreng, der snart skal til at vælge gymnasium. Jeg går meget op i skolen og vil gerne læse medicin efter gymnasiet, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HTX. Er der nogen, der kan hjælpe mig og har erfaring med STX eller HTX? Evt. nogen der læser medici... -
12 i problemregning
ForumindlægHvor mange fejl må man have for at få 12 i FSA problemregning?
