Søgning på: Beregn pH. Resultater: 19521 til 19540 af 48368
-
Kørt fast i eksamensopgave!
ForumindlægHej Jeg er kørt fast i følgende opgave, ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte og slutte. Håber der er nogen der kan hjælpe - helst med udregninger, da jeg gerne vil forstå problemet. Opgave: 20 g af en ikke-elektrolyt vil, når den er opløst i 1000 g vand, giver anledning til en frysepunktssæ... -
Help til aflevering
ForumindlægI en beholder på 10,0 L findes der 3,00 mol N2(g) og 2,00 H2(g) i ligevægt med 0,70 mol NH3(g) ved 400 ifølge reaktionsskemaet:3H2(g) + N2(g) <-> 2 NH3(g)a) beregn ligevægtskonstanten Kc ved 400 grader.b) Beregn partialtrykket for hver af de tre gasser i beholderen.c) Beregn ligevægtskonsta... -
Hvor mange L Co2 der teoretisk kan produceres?
ForumindlægIndsæt massen af natron og beregn derefter stofmængden. beregn de øvrige stoffers stofmængder og beregn reaktionsprodukternes teoretiske masser. Beregn desuden, hvor mange L CO2 der teoretisk kan produceres (volumen) ??? Jeg skulle lave mængdeberegninger på 4 reaktionsmuligheder (sønderdeling af ... -
Geometri
ForumindlægHej alle. Jeg har to opgaver i en aflevering jeg ikke kan finde ud af! :) Håber I kan hjælpe.. I den første trekant (ABC )har jeg kun sidelængden fra A til B som er 4,1. I den anden trekant (A'B'C) har jeg sidelængderne fra A til B som er 3,2 og fra B til C som er 5,1. 1) Figuren viser t... -
hjælp...
ForumindlægHej allesammmen... Jeg er er igang med denne opgave, men jeg er ikke sikker på at jeg har lavet det rigtig. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mine løsninger, altså mener jeg at I skal sige til hvis jeg har lavet opgaven forkerret... Håber I kan hjælpe mig.. På forhånd tak :) OPG: Du har n... -
Sandsynlighed!!!???
ForumindlægHej allesammmen jeg er er igang med denne opgave, men jeg er ikke sikker på at jeg har lavet det rigtig. Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mine løsninger, altså mener jeg at I skal sige til hvis jeg har lavet opgaven forkerret... Håber I kan hjælpe mig.. På forhånd tak OPG: Du har nu to 1... -
Verdens største ø hjælp
ForumindlægHjælp jeg sidder og knokler med den her aflevering og kan ikke komme videre, så vil i ikke være søde og hjælpe mig . Her er opgaven Det er beregnet, at en inbygger i Saudi Arabien bruger 100 liter vand om dagen. Saudi Arabien har ca. 26,5 mio. indbyggere. Det er ligeledes beregnet, at et isb... -
C-14-datering
ForumindlægDer er noget i denne opgave jeg ikke kan få til at passe: opgave d flg. informationer er givet på forhånd: halveringstiden for C-14 er 5730 år Der er 1,2*10-12 C-14-atomer pr. C-atom (det gælder både i luft, planter og dyr) ... -
Hjælp til fysikopgave
ForumindlægGivet: E1 = -10,437 eV E2 = -5,551 eV E3 = -3,734 eV E4 = - 1,598 eV E1 er atomets grundtilstand, som svarer til, at alle skallerne med mindre energi er fyldt op, og at den yderste elektron befinder sig i en skal med energien E1. - Beregn bølgelængden af den foton, som udsendes ... -
Jern
ForumindlægRåjern indeholder ca. 4 % carbon. Desuden indeholder råjernet lidt silicium, mangan, phosphor og svovl. Det ser vi bort fra i denne opgave og betragter råjern som 96 % Fe og 4 % C (masse%). Beregn, hvor mange Fe-atomer råjernet indeholder for hvert C-atom. (Opgaven kan give en idé om, hvorfor sel... -
Trigonometri
ForumindlægHej alle. jeg har problemer med to opgaver, som jeg håber i vil hjælpe med. opgave 1 beregn de ubekendte stykker i den spidsvinklede ABC samt trekantens areal T når: B=82 grader, b=7,00 og c=6,55 opgave 2 i ABC er A=32 grader, a=8, c=10 og C er stump. bestem de resterende stykker i trek... -
cosh(x)
ForumindlægHej alle jeg har en opgave der lyder således: Det oplyses at længden af grafen for f fra (a,f(a)) til (b,f(b)) er givet ved: a∫b(1+f'(x)2 dx Beregn en formel for længden af grafen for cosh(x) fra (a,f(a)) til (b,f(b)). Jeg håber, at der er en der vil hjælpe. Jeg brugt et stykk... -
varme
Forumindlæger der nogen der kan tjekke for mig om jeg har regnet korrekt Opgave 1 Fremstillingen af en opløsningen laves i 20 L skala. Opløsningen har en densitet på 1,045 g/mL og den specifikke varmekapacitet er på 4,18 J/g·K. a) Under antagelse af at der ikke er noget varmetab til omgivelserne, bereg... -
Plan
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælp mig denne opg? På forhånd tak! -
spm til fysikrapport
ForumindlægHejsa folkens:)På den sidste side på denne hj.side:http://henrik.thuesen.person.emu.dk/hth/fysplus/vejledninger/Det%20ballistiske%20pendul.docer der nogle spm, og jeg tænkte på om nogen ville kigge på dem og give et bud...på 1. og 2. spm har jeg et bud men jeg tror ikke det er tilstrækkeligt...ta... -
Jeg har virkelig brug for hjælp
ForumindlægDer er 3 delopgaver jeg ikke kan finde ud af og som jeg har brug for hjælp til. Please hjælp! Se venligst vedhæftede dokument! ¨Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om det overhovedet er korrekt det jeg har lavet.. -
ligning
Forumindlæger der ikke en der kan hjælpe.. Det er kun nummer 2. -
HF matematik c
ForumindlægHej jeg ville bare spørger om der er nogle som har lavet den her til eksamen i hf i 2008 august og som kunne hjælpe mig med den? Skal ikke lave opg 5! Hvis i ikke kan åbne den vedhæftet fil skriver i bare :) Mvh Kevi -
Hvad angiver/Hvor mange
ForumindlægHej, jeg har problemer med hvordan jeg skal lave denne opgave i hjemmeregning: For at en bakteriekultur gælder, at antallet af bakterier N(t), med tilnærmelse kan beskrives ved: N(t)=100+2t+0,4t^2, 0 < t < 24, (< er der en streg under) hvor t angiver antal timer. Hvad angiver N(0)? Hvo... -
Spørgsmål til forståelse af differensligninger
ForumindlægHej Forum Jeg har haft om differensligninger og approksimation, men har nogle spørgsmål til emnet. Jeg har skrevet spørgsmålene i et Worddokument, da det var lidt lettere, så jeg håber, at der er nogle, der kan hjælpe mig med at blive klogere :-) På forhånd tak!
