Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19521 til 19540 af 119569
-
Polynomier forskriften
ForumindlægVi er lige startet på andengradspolynomier. Jeg har lært at forskriften for polynomier er f(x) = an * xn + an-1 * xn-1 + ... a1 * x + a0 Jeg kan overhovedet ikke forstå denne forskrift. Hvad er n og hvor kommer tallene a1 og a0 fra? Og hvorfor står der ... midt i ligningen? -
Florian - stil.
ForumindlægHej, nu har jeg adskillige gange læst min stil igennem og kan ikke finde flere fejl. Og det er jo tit, de overses :( - og jeg håber virkelig, nogen vil rette den. Jeg er lige begyndt i 2.g og har tysk på B-niveau. Der Text „Florian oder die Sonne – Eine Fussballgeschichte“ ist... -
1118* Løs følgende ligninger
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og er kørt lidt død i nogle delopgaver. 1. lnx+ ln?(x+2)=3*ln2 2. log?(3-x)-logx=-2 3. log?(1+1/x)+log?(x+4)=0 4. ln?(x-1)-2lnx=3 De skal udregnes uden brug af cas. Håber der måske er nogen derude der ønsker at hjælpe! :-) -
Rette Linjer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dem her? Er på bar bund. Var syg da vi havde om det -
Hvordan finder jeg dybden i cylinderen?
ForumindlægJeg har en opgave i matematik som jeg har svært ved at løse. Jeg skal beregne dybden i cylinderen, men ved ikke hvordan jeg skal finde frem til det. De eneste informationer jeg har er: - Radius: 2,25 m. - Liter vand i cylinderen: 14.310 liter - Omkreds: 14,14 m. Ved virkelig ikke hvad j... -
Monotonisætningen, middelværdisætningen og Rolles sætning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal til mundtlig matematik i næste uge, og har et problem med at gennemskue sammenhængen i de tre sætninger; monotonisætningen, middelværdisætningen og Rolles sætning. Mit udgangspunkt er, at jeg skal bevise monotonisætningen (her kun den voksende funktions monotoniforhold... -
Polymonier - Årsprøve
ForumindlægOveremnet er polymnomier: "Redegør specielt for andengradspolynimers rødder og faktorisering. Omtal polynomier af højere grad end to." Er lidt på bar bund mht. hvad der helt specifikt menes med spørgsmålet. Håber på lidt hjælp eller nogle gode ideer til at svare på spørgsmålet - skal ... -
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
Retvinkelt trekant
ForumindlægHar en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c? -
Linjestykket lABl
ForumindlægHej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina -
Beskrivelse af funktion
Forumindlægf(x)=x^4-2x^2-17 a) angiv definitionsmængde b) bestem nulpunkterne c) angiv værdimængden sidder lige og laver matematik og kan ikke huske hvordan man regner dette ud? Håber nogen kan hjælpe:) -
Bevis for cosinusrelationerne i en retvinklet trekant
ForumindlægHejsa allesammen :) Jeg skal op i mundtligt Matematik B, jeg skal bevise cosinusrelationerne i en retvinklet trekant, og ville derfor høre jer ad, om denne video også er det bevis for en retvinklet trekant? Hvis det ikke er, kan i så hjælpe mig med den jeg skal bruge? https://www.youtube.com/w... -
Optimeringsopgaver - HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens .. Jeg skal lave et matematik projekt om optimeringsopgaver, og har virkelig brug for hjælp. De opgaver det drejer sig om er opgave B og C.. Håber der er nogen som vil hjælpe mig!! :-) - Tak på forhånd.. (dokumentet med opgaver er vedhæftet) Hilsen Stine -
Hjææælp!!!
ForumindlægJeg har fået denne opgave i matematik, men er helt lost. Vi skal bruge Pythagoras. I et koordinatsystem afsættes punkterne A (3;2), B (7;9) og C (10;2) a) Beregn trekantens omkreds og areal. b) Beregn ha og hc -
ALT Geometri + Trigiometri..
ForumindlægHej SP Jeg skal til "prøve" i matematik (på højniveau)i morgen. Det er kun noget med Geometri g Trigiometri, dvs. Pythagoras, cos, sin og tan, og de co-si-ta-relationerne mm. 1. Del må vi ikke bruge hjælpe midler. 2. Del må vi bruge alt (bortset fra nettet + snakke med hinanden) .. M... -
HTX Vibenhus ?
ForumindlægHej Folkens Jeg vil gerne spørge jer om hvilke gymnasier er bedst, da jeg har valgt at tage HTX. Er HTX Vibenhus eller Sukkertoppen nogle gode gymnasier ? Altså er mennesker og lærerne racister ? Hvordan er miljøet derovre? Hvordan er det med undervisningen, får man noget ud af den ? F... -
ligning
ForumindlægHej jeg skal løse følgende ligning, men det er længe siden jeg har prøvet det efterhånden. Er det noget med at man skal finde diskriminanten? y2 + 5y – 36 = 0 -
Immunreaktion
ForumindlægHejEr der nogen der har en overskuelig oversigt eller tegning over immunforsvaret reaktion ved henholdsvis en bakterie infektion og en virus infektion. Eller andre gode overskuelige noter til immunforsvaret, mangler et overblik i mit hoved, hvis i kender det !? -
Bestem forskriften for f
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder sådan her: Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(2,9) og Q(4,5) Bestem en forskrift for f Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an Matematik er ikke lige min stærke side (: Tak på forhånd -
sin og cos!
ForumindlægJeg skal til skriftlig årsprøve i matematik på mandag. NU har jeg så fundet alle min dejlige notater frem, MEN cosinus og sinus relationerne? Nogle der evt lige kan risse det vigtigeste op for mig!?
