Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19561 til 19580 af 135324
-
pH-beregning ud fra diskriminantformlen.
ForumindlægHej, jeg har en opgave som skal løses vha. kemi/matematik. [H3O+]2+Ks*[H3O+]-Cs*Ks = 0 Vha. diskriminantformlen: d = b^2-4*a*c vil udtrykket se således ud: [H3O+] = (Ks/2)+√(Ks/4)+Ks*Cs Jeg ved at jeg skal bruge diskriminantformlen til at løse opgaven, men jeg kender ikke mellemre... -
Optimering af sekskant
ForumindlægHar fået en opgave for i matematik, hvor vi skal optimere en sekskant. Vi har fået det gennemgået på tavlen flere gange af vores lærer - problemet er bare, at hun regner det forkert i forhold til resultatet som står på systime. Her er opgaven: Et symmetrisk 6-kantet isbæger skal designes sålede... -
En lille opgave jeg virkelig har brug for hjælp til
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været i gang med en matematik aflevering siden jeg kom hjem fra skole. Jeg er færdig med min aflevering, men mangler dog at få en enkelt opgave lavet, da jeg har problemer med den og ikke kan finde ud af den. Har kigget på den i meget lang tid og prøvet mig fra til alt ... -
lineær vækst
Forumindlæghej jeg har en opgave for i matematik på c niveau, og jeg har svært ved den, jeg har uploaded en model tilhørende opgaven,.... Sammenhængen kan altså beskrives ved modellen y = a?x + b, hvor y er præmiepengene, og x er antal år efter 1980. b)Bestem præmiepengene i 1993. c)I ... -
Funktioner af to variable mat A 3.g Hjælp!
ForumindlægHej i plejer at være rigtig gode til at hjælpe med matematik. Har denne opgav, jeg har svært ved om funktioner af to variable. Billede af opgaven er vedhæftet. For en funktion f(x,y) gælder, at ∂/∂x (f(x,y))=3x^2-2y ∂/∂y (f(x,y))=2x-4+4y 1. Bestem en mulig regneforskrift f... -
løs ligningerne?
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem her midt i min matematik aflevering. Opgaven lyder således: Løs ligningerne f(x)=14 og f(x)=-5 I mine øjne har vi jo bare 2 ligninger med 2 ubekendte, men så kommer mit problem. Jeg kan ikke finde ud af det når de 2 ubekendte er på samme side? Vi sk... -
Hjælp til potenser
ForumindlægHej, har lige siddet og kigget på denne potens og kan ikke forstå den: F = (2/3)^4 (3/2)^4 Den skulle gerne ende med at give 1 men hvordan kommer man frem til det med mellemregninger? Mvh Christian -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægEr lidt nysgerrig og vil gerne høre, hvordan tror I egentligt man bliver bedre til noget, hvis man kun har sig selv til hjælp? Hvordan ville I komme fra 6. klasses niveau til 1.g? Tror I det er muligt, når man skal lære det helt selv? -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
umuligt integral- uden hjælpemidler!
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med en opgave som jeg simpelthen ikke kan løse, uden hjælpemidler. Det integralregning og jeg undskylder meget jeg ikke kunne finde ud af ligningsystemet, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg håber i kan hjælpe, Sofia -
Bestem E(x) og værdier af p
ForumindlægHjæææælp -
Bestemmelse af toppunkt
ForumindlægHej! Hvordan løser jeg denne opgave? Jeg skal findekoordinaterne til toppunktet af den vedlagte foreskrift. Billedet af forskriften er lagt i bilag, hvordan man får det ind i selve boksen her, har jeg ikke luret endnu, men tager meget gerne imod hjælp. Hilsen Silje -
DET HASTER - Hjælp med at give mig et resume
ForumindlægHej Er der nogle, som kan give mig et resumé af ´´Overgangsalderen´´af Vita Andersen? Jeg er ved at være træt med at finde det, da jeg slet ikke kan finde nogle materialer under dette specifikke digt. -
samme spørgsmål
Forumindlæghej, alle, jeg har lige fået hjælp af jer for en opgave, mange tak for det, men altså, jeg tror ikke at jeg har helt forstået det. :/// er der kan forklare lidt dybt og lidt detaljeret måske? tak for alle som hjælp før:))) -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
mat årsprøve.?
Forumindlæghej allesammenjg ska snart op i mat årsprøve i 1g og går gerne efter et 11 tal. men jg er ikk helt sikker på hvordan det foregår:(kan komme op i følgende: ligninger og uligheder, analytisk geometri, trigonometri, vigtige funktioner (kun 3 af dem), trigonometriske funktioner.hvordan kan et spørgsm... -
Bestemme antal løsninger til f 39;(x)=0
ForumindlægHej. Jeg har stirret mig blind på denne opgave, og jeg kunne godt bruge noget hjælp for at få den lavet. Den lyder således: En funktion f er givet ved f(x)=a*x3+b*x2+12x+10, hvor a og b er konstanter. a) Bestem antallet af løsninger til ligningen f 39;(x)=0, når a=3 og b=20. b) Bestem a... -
Hvor høj bliver bunken af sand?
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg er på totalt dybt vand. -
log - hurtig en
Forumindlæghej hvordan løser jeg følgende opgaver - det skal gerne være lidt forklarende. log(3x+6)=-0,3010 tak. -
Ligning
ForumindlægHvad er udregningen på denne her: (a+3)i anden (ved altså ikke hvordan man skriver i anden på computeren)
