Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 1941 til 1960 af 160038
-
hjælp til Matematik
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, hvordan kan man omskrive udtrykket for df for at finde differentialkvotienten df/dx ? -
matematik
Forumindlægnår en bold presses mod en netmaske,ændrer masken form til en cirkel med samme omkreds som kvadretet her kommer spørgelsmålet vis ved beregning ,at en fodbold med en diameter på 22 cm ikke kan passere netmaskerne -
matematik hjælp haster
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig, i min opgave skal jeg indtegne 1 i et argand diagram. Men hvordan ved jeg hvad den imaginære og realdel er? -
hjælp til matematik
ForumindlægUndersøg om den afledede af funktionen f(x)=x^4-x^2+ax+b/x er uafhængig af a eller/b. jeg har tegnet grafen for denne funktion i Nspire, og jef ved godt at a er uafhængig men hvad er argumentation på det, altså jeg i tvivl om hvad jeg kan skrive som en argument på det. på forhånden tak. -
Matematik hjælp, tak!
ForumindlægEn influenzaepidemi på en skole kan beskrives ved modellen N(t) = 800 / 1+99*e^0,5*t , hvor N(t) er antallet af personer, der er influenzaramte t døgn efter epidemiens udbrud. a) Tegn grafen for N(t) , når 0≤t ≤ 25 , og bestem antallet af influenzaramte 5 døgn efter epidemiens udbrud... -
Matematik
Forumindlæghej har lidt problemer med hvordan, jeg skal gribe de her opgaver an de er vedhæftet. -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe mig med vedhæftede opgaver. I opgave (i) har jeg svært ved at finde et a, således at opgaven passer. I opgave (ii) har jeg redegjort for, at ved at sige, at f er pr definition positiv, og da n er naturlige tal, vil den også være positiv. Er i tvivl om det er nok argu... -
Hjælp, matematik
ForumindlægHej :) Jeg har følgende opgave: En funktion f er løsningen til differentialligningen y' = 2x + 5 - y, og linjen med ligningen y = 1 er tangent til grafen for f. a) Bestem en forskrift for f. Jeg har tænkt mig til, at når der er tale om en tangent, må det være en linær funktion, altså ax+b. ... -
hjælp til matematik
ForumindlægHej har et sidste spørgsmål, hvordan løser jeg denne opgave. opgaven ligger i filen. Tak på forhånd! -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme disse integraler. Jeg kan godt finde ud at at bestemme almindelige integraler, men disse er sammensatte. Jeg har aldrig prøvet at løse denne type før, så hvis nogen lige vil vise mig hvordan de laves så vil det være en stor hjælp:-) Tak p... -
Matematik
ForumindlægHvordan beregner jeg denne opgave. 1,71 til % 3/5 til % Jeg har en til opgave! Prisen på en æske chokolade stiger fra 40 kr. til 60 kr. Stigningen i kroner er Stigningen i procent er -
Matematik
ForumindlægHej allesammen, har lige en spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. For at finde Angolas befolkningstal benytter man modellen : y=14*1,023x y = befolkningstallet i millioner indbyggere x = antal år efter 2000 Spørgsmålet lyder; hvornår vil befolkningen blive til 20 mio. Håber i kan hjælpe :-) -
Matematik, hjælp
ForumindlægBetragt den forskudte harmoniske svingning med forskrift f(t) = 0,5,5841 * sin(0,0873t + 0,5706) + 1,628 , t tilhører R a) bestemme amplituden, vinkelfrekvensen, perioden og frekvensen ?? -
matematik hjælp.. :(
Forumindlægheej alle sammen!! :-) har lige spørgsmål til jer, håber i kan hjælpe... 1) omskriv til uforkortelig brøk! A= 10 % B= 60 % C= 45 % ( hvordan kan jeg forkorte dem til brøk ? :D ) -
Matematik hjælp hurtigst muligt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering, som hedder studentereksamen d. 15 august 2012, og jeg vil gerne sammenligne mine svar med andres, inden jeg afleverer den. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har lavet opgaven, som jeg kan se? Det ville hjælpe mig rigtig meget, da jeg læser på fjernunder... -
Matematik
ForumindlægEn der eventuelt kan hjælpe mig Arbejdsløsheden i Danmark i et givet år kan tilnærmelsesvist beskrives ved følgende funktion: f(x):=30000*sin(((π)/(90))*x)+190000-100*x|0≤x≤365 ? Udført og f (x) angiver antallet af arbejdsløse x dage inde i året. a) Tegn grafen for f . b) Bestem d... -
Matematik
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe Opg A). 3b - 7 = -b +13 B= Opg B). 5 + 6 (3 - 7b) = -
Kan det lade sig gøre at gå fra bio C-A og er det dumt at tage matematik B i 3g med et års pause?
ForumindlægJeg står lidt i den situation, at jeg går i 1g og har valgt studieretningen Engelsk A, Religion B, Samfundsfag B, da jeg tidligere aldrig har været glad for naturvidenskab eller matematik (har dog aldrig været dårlig til matematik). Da jeg så startede i gymnasiet, gik det op for mig, at jeg synes... -
Mundtlig matematik eksamen A-niveau
ForumindlægHej jeg har fået stillet disse to spørgsmål til mundtlig eksamen i matematik: 1. Vektorer i planen Du skal behandle skalarprodukt og anvendelser heraf. Vektorer i planen 2. Du skal behandle determinant og anvendelser heraf. Tænkte på om der var nogle der kunne opstille nogle punkter i hver a... -
Studenter Eksamen August 2004
ForumindlægHej, brug for hjælp! Jeg mangler en stil til 'Studenter Eksamen August 2004'. Opgavens emne er "At fare vild"!Nogen der ligger ind med en stil?
