Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 19581 til 19600 af 73947
-
Elektronstråler
Forumindlæghej jeg sidder med denne formel, men jeg kan ikke finde ud af hvad e og E står for. -
Diskussion af relevans af jobtilfredshed
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skulle besvare følgende spørgsmål: "Diskuter med udgangspunkt i fagets pensum relevansen af jobtilfredshed fra en leders perspektiv. " Det ligger helt klart for mig hvad jobtilfredshed er, hvordan man skaber det og hvorfor det er vigtig fra en leders p... -
Hjælp til en opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej Jeg har en opgave, der lyder: En kugle er givet ved ligningen: x2+6x+y2-14y+z2+2z+23 = 0 Bestem koordinatsættet til kuglens centrum og kuglens radius Jeg ved ikke, hvordan man griber sådan en opgave an. Er der ikke nogen, der lige kan forklare så præcist som muligt? Mvh -
Find toppunktet
ForumindlægHej. Der er noget som har gået og irriteret mig i lidt tid som jeg simpelthen ikke kan få til at give mening. Det er højst sandsynligt mig der har overset noget eller har regnet forkert, men det ville være dejligt, hvis nogen kunne forklare. Jeg skal finde toppunktet i f(x)=3x^2+12x+2. Det fung... -
fysik
ForumindlægHej, håber nogle kan hjælpe? :-) -
Bogstave - regning
ForumindlægHar aldrig i mit liv haft opgaver som disse, er der nogen venlige sjæle som vil regne ud og forklare hvordan man gør´? (2x + 3)2 (3x – 5y)(3x + 5y) (ax – by)2 (d + yx)(d – xy) -
hjælp?? :(
ForumindlægEr gået i stå med en opgave. er der en venlig sjæl der kan hjælpe I en trekant abc er IABI=x , IBCI=x/3 og IACI=3x/4 a) bestem <A b) bestem x, når arealet af trekanten er 13 På forhånd tak -
Hjælp til reducering:
Forumindlæg -
PH
ForumindlægNogen, der kan hjælpe? -
Hjælp, det haster!!!
ForumindlægMin opgave lyder således: " Linjerne m og n går begge gennem (2,5). Desuden går m gennem (5,-3), mens n går gennem (5,5). Bestem y-værdien til de to punkter på linjerne, for hvilke x=9. " Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skal løse denne opgave? Er det ved at finde A og B, vha. af for... -
Gange over kors i denne ligning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en ligning jeg har svært ved at løse, hvor man skal gange over kors. Jeg kan simpelthen ikke huske alle de regler, så hvordan regner jeg denne her ud? :) -
Bestem højden h
ForumindlægSå har sidet og har en del problemer med den her opagve hvor man skal finde højden af h. -
Hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare mig hvordan man løser opgaven på vedhæftede billede? Evt. på en pædagogisk måde. Jeg har lidt svært ved at vide, hvor jeg skal starte med at tælle og er der et skema, hvor man har et overblik over alle aldoser mm? På forhånd tak -
Spørgsmål og en smule hjælp.
ForumindlægHar denne opgave også, og tilstår ærligt, ved ikke lige hvordan Jeg regner den ud ? Opgaven lyder: Hvis men trækker 24 fra et tal, får man samme resultat, som hvis man trækker tallet fra 100. Hvilket tal er der tale om? 1. Opstil en ligning ud fra oplysningerne og besvar spørgsmålet ved at lø... -
differentialregning
ForumindlægHalløj Sidder med denne her opgave og er tvivl om hvordan man laver del b), har vedhæftet opgaven. -
transitive, refleksive og symmetriske afslutninger
ForumindlægHej jeg kan ikke få antallet af elementer stemme overens med valgmulighederne, bortset fra a). opgaven er vedhæftet som et billede. Er det korrekt at a) er lig med 5 -
Differentiering/optimering af kommunale projekter
ForumindlægDet er lidt aergerligt at skulle spoerge, for jeg kan se, at netop disse opgaver har vaeret oppe at vende foer paa siden. Jeg foeler dog ikke, at jeg er blevet meget klogere. Differentialregning er ved tage at livet af mig, og risikoen for at traekke dette emne til eksamen skraemmer mig fra vid o... -
Cirkel og punkter
ForumindlægHej SP Jeg har kigget lidt her og der på denne opgave og prøvede at finde ud af hvordan jeg kan beregne mig frem og kan ikke se at der nogen steder i min bog står hvordan man kan løse lignende. Opgaven lyder: En cirkel har centrum i (−7,2) og radius 17. Afgør ved beregning om punkterne P(... -
Katalysator
ForumindlægUden at sætte mig for meget ind i menet, hvordan virker en katalysator så?Hvad er hele ideen med at tilsætte en katalysator, hvis den alligvel ikke bliver brugt?Hvis den på en eller anden måde har en indvirkning på reaktionen (og det har den jo...), hvilket 'plan' skal man så kigge på? El... -
SRP-mandelbrotmængden
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad et fikspunkt helt præcist er og hvad den kan fortælle mig om den bane jeg får, mht. mandelbrotmængden. Hvis jeg kender fikspunktet, er min bane så periodisk, og dermed kendt for altid? Eller hvordan skal jeg lige forså betydningen af fikspunkte...
