Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19581 til 19600 af 23489
-
ord....
ForumindlægEr der nogle der kan komme med andre ord for prioritere.. -
Afstemning af reaktionsskemaer HJÆLP TAK!
ForumindlægSkal afstemme disse 3 reaktionsskemaer og kan virkelige ikke finde ud af det, en venlig sjæl der vil hjælpe og forklare hvordan man gør til en anden gang? 4Mg + 2H+ = 2Mg2+ + H2 Ag+ + 2Mg = Ag + Mg2+ Au2+ + Ag = 2Au + Ag+ -
Rettelse af 4 sætninger
ForumindlægHejsa (:Nu er det sådan at jeg er ret dårlig til tysk, og vil derfor høre ad, om nogen lige ville kigge 4 sætninger igennem:Ich war in Bangkok in Jahren 2001 und 2002.Bankok ist in Thailand und Bangkok (betyder Englenes By?)Mein Fater wohnt in Bangkok, und ich hatte meinen Bruter mit.Ich finde(? ... -
Komplekse tal - hjælp
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med nogle Komplekse ligninger af anden og tredjegrad?Er ikke sikker på jeg håndterer dem rigtigt...På forhånd tak... -
Stil om livsforståelse og erindring
ForumindlægHej!Jeg skal i morgen aflevere en stil om livsforståelse og erindring, men er fuldstændig blank. Det er vigtigt at det bliver en aflevering over middel, da den sidste gik dårligt! Kan du hjælpe? Har du evt. en aflevering fra sættet? eller vil du læse det igennem som jeg har plottet ned indtil vid... -
Gitterligningen
ForumindlægHej folks Jeg skal fremlægge i fysik om bølger i morgen, og som udgangspunkt forstår jeg godt, hvad det handler om. Der er dog et par illustrationer jeg ikke helt har styr på, og derfor håber jeg at I kan hjælpe mig. 1) I min bog er der følgende to illustrationer: http://peecee.dk/upload/view/... -
En moské i DK
ForumindlægDet må da være på tide at muslimerne fik en moske i DK, hvad synes i?http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=434421 -
Skrifte gymnasium
ForumindlægHej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen... -
Mængdeberegning og pH - Hastig hjælp?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal lave nogle opgaver i ovenstående emne som lyder: 1 Glucose har forlmen C6H12O6. Beregn massen m, af 8,53 mol glucose 2. Se på følgende forbrændingsreaktion: C7H16(g) + 11O2(g) -> 7CO2(g) + 8H2O(g) Ved denne forbrænding bruges der 75 g C6H17(g) - beregn ... -
Elektrisk felt :(
ForumindlægHej! Kan nogen hjælpe med at besvare dette spørgsmål: Hvis en pladekapacitor oplades og de to plader isoleres fra omgivelserne. Hvis så pladerne rykkes tættere sammen, hvad sker der så med kapacitorens kapacitans, med ladningen på hver plade og med spændingsforskellen mellem pladerne og m... -
Definitionsmængde
ForumindlægHej,Jeg har fået opgaven som lyder således:Bestem definitionsmængden for hver af følgende funktioner:f1(x) = Kvadratrod xf4(x) = Kvadratrod x^2 - 4x + 3f5(x) = (1/x)f7(x) = (1/x^2-5x+4) (Brøk)f8(x) = (7/kvadratrod 2x-4) (Brøk)Håber der er nogle der kan fortælle hvordan jeg skal takle disse.. -
Et frit fald
ForumindlægHejsa Vi har lavet et forsøg, hvor vi har iagttaget nogle bolde i et frit fald. Det første spørgsmål lyder: Vis hvordan boldene opnår en konstant hastighed, Vmax. Jeg ved, at denne hastighed kaldes terminalhastigheden. Men hvordan kan jeg vise det? -
"kredsproces, ottomotor"
ForumindlægHej Er der nogle, som kan finde ud af at regne på "kredsprocesen, Ottomotor".Jeg er helt lost, når jeg sakl regne på de forskellige tilstande. "Kredsproces, Ottomotor"Der tænkes gennemført en reversibel kredsproces i en en-cylindret Ottomotor med tør atmosfærisk luft. Kredspro... -
Farver ved tungtopløselige salte
ForumindlægVi har lavet det meget simple forsøg i kemi, hvor man skal påvise, at der er halogenider i en opløsning (helt præcist var det saltvand, hvor vi titrerede sølvnitrat ned for at bestemme, hvor meget Cl- og andet, der var i opløsningen. Vi tilsatte K2CrO4 som indikator).Mit spørgsmål: Hvorfor er søl... -
Reducer
ForumindlægHvordan kan man reducer følgende mest muligt: a-2b - 3a - 2b -------- -------- 6 9 Det som jeg tror: Jeg føler, at jeg skal hæve parentesen så - bliver til +, men der ingen parentes. Siden a står alene så må a være 1, da a ikke er defineret m... -
Skal kunne de 20 første grundstoffer?
ForumindlægJeg spørger på vegne af min ven, der har kemi A:Er det et krav, at man skal kunne de 20 første grundstoffer?Eller er det bare en _meget_ god ide at kunne? -
Formelsamling - til alle der har matematik!
ForumindlægHej alle brugerer som går på gymnasiet. Jeg er ved at lave en formelsamling med en masse små huskeregler og har tænkt mig at ligge den op på nettet og linke til den. Er der noget I vi have med? Indtil videre har jeg: - potensregneregler - kvadratsætninger - løsning af andengradsligning (ved brug ... -
Brug af ligninger
ForumindlægEn ligebenet trekant skal have arealet 5, og vinklerne ved grundlinjen skal være 72 grader. Bestem sidelængderne af trekanten. Nogen der kan hjælpe med den opgave? :-) -
ligninger
Forumindlægløs ligningen. 4x2=100 -
Graf og nulpunkter
ForumindlægBetragt funktionen: f(x) = 2 * sin((x-π)/2)+2, hvor 0 ≤ x ≤ 4π a) Bestemt funktionens nulpunkter, og skitser grafen for funktionen. b) Gør rede for, at funktionen har et maksimum, og bestem x-værdien. Først og fremmest vil jeg bare have hjælp til a. Jeg har skitseret den, men jeg kan...
