Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19621 til 19640 af 92586
-
5-kant
Forumindlæghvad er formlen for en femkant (Pentagon) -
Isolere n
Forumindlæghej.. jeg har en problem med at isolere n i den nedenstående ligning.. Jeg har prøvet og flytte rundt på kryds og tværs, men det vil ikke rigtigt lykke for mig. Det er nok mest den der opløftning i n, der volder flest problem, også selv om jeg er klar over at man skal tage LOG på den modsatte... -
intergral
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, der lyder sådan: bestem arealet af det område, der begrænses af funktionen f og g. f(x)=x-4 og g(x)=0,5x^2-3x-1 Jeg tegner graferne for det to funktioner ind i TI-interactive. Grafen for f(x) ligger øverst og den er en ret linje. Grafen for funktionen ... -
Partikelfysik
ForumindlægHej allesammen Jeg har svært ved opgave B) i den vedhæftede opgaveformulering. Jeg har beregnet opgave A), vha. at slå den teoretiske middellevetid for K- mesonen, som er givet som 1.2*10-8 s. Levetiden i laboratoriet har jeg så fået til 7.65795*10-9s. Ingen problemer her. I opgave B) har jeg f... -
Opløselighed
ForumindlægBeregn stofmængden af AgBr, der ved 25 grader kan opløses i 100 mL 1.0 * 10-4 M NaBr -
Hjæææææælp
ForumindlægVis, at linjerne m og n med ligningerne: x + 2y - 10 = 0 og 2x - y = -10 er vinkelrette, og bestem koordinaterne til deres skæringspunkt. plzzz hjælp -
Diagonalen oven på en kasse?
ForumindlægHej, mig og min klasekammerat skal beregne diagonalen af toppen på en kasse, der måler 10 cm i længde, 10 cm i bredde og 3 cm i højde. Hvordan gør man?? -
Antal skriftlige eksamener?
ForumindlægJeg spørger på vegne af en lidt forvirret 1g'er. Han har en studieretning med samfundsfag A, matematik B og erhvervsøkonomi C. Derudover har han spansk A. Så han skal op i skr. samfundfag A, spansk A, matematik B, dansk A og engelsk B, ikke? Derudover skal han op i 4 mdt. fag, eftersom AT-e... -
hjælp søges
Forumindlægjeg skal op til skriftlig terminsprøve i kemi i morgen, og regner derfor nogle opgaver. http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdfOpgave 2: Dimethyldiazenjeg har lidt problemer med c,d og e.jeg har beregnet c, men jeg kan se, der er andre her inde på siden der har... -
Små rettelser
ForumindlægNogen som vil rette de få sætninger her + hjælpe med en forklaring? Opgave 6-A Gør sætningerne nægtende med not og forklar: 1. He came (NOT) yesterday 2. They drove (NOT) all the way to London 3. They will (NOT) pay the rent tomorrow 4. John knows (NOT) all the boys at the club. Opgave 6-B ... -
Opgaver om cykel og ruter. Søger hjælp.
ForumindlægJeg skal lave en projektopgave til næste torsdag der skal indeholde geometri, funktioner og statestik. Det er 10 klasse, og jeg skal have stof til at snakke i 20 min. Er virkelig ikke god til matematik, så har meget brug for hjælp. Her er hvad jeg har indtil nu. Hvad kan jeg mere finde ud af fra ... -
Dimensioner
ForumindlægJeg har valgt at lave projektopgave om dimensioner (de tre vi kan se + tiden, den fjerde og dem vi ikke kan se), men jeg har meget brug for en ekspert på dette område, som kan vejlede mig lidt, da mine lærere ikke ved noget som helst. Emnet interesserer mig meget, men det er begrænset hvor meget ... -
halveringskonstanten
Forumindlægvi har en sådan forskrift: f(t)=20*10^-0,05t, hvor t er tiden. beregn indholdet af forurening i luften efter 5 timer, og bestem halveringskonstanten. Jeg har regnet hvor mange indholdet efter 5 timer: 20*10^-0,05*5= ca.11 Men jeg ved ikke hvordan jeg kan bestemme halveringskonstanten. -
Kompleksitetskonstant vands hårdhed
ForumindlægJeg skal redegøre hvordan det kan være at calcium først binder sig til EDTA i forhold til magnesim. Kompleksitetskonstanten kk(Mgy^2-) for magnesium er 5*10^-8M^- Kompleksitetskonstanten kk(Cay^2-) for calcium er 6*10^-10M^- Er det nogen der kan forklare mig, hvorledes jeg her kan drage nogle ... -
Skæringspunkt i x-aksen
Forumindlægjeg har lige regnet linjen ligning til at være: P (3,4) og a = -2 y = ax + b y - 4 = -2(x - 3) y = -2x + 10 Hvis y = -2x + 10, hvordan finder jeg så dens skæringspunkt med x-aksen?? -
pH magnesiumhydroxid
ForumindlægHvad er pH af en (1,000 x 10^-9) M vandig opløsning af magnesiumhydroxid? -
fysk haster meget eksamen
Forumindlægemnet den nære del af universet den farligt samtale vil tage udgangspunkt i dels din præsentaion og dells i en ønsket omtale af solsystem,herunder jorden og månen er der nogen der kan forklar mig hvad man skal ved det spørgsmål : endervider ønkes en omtale af naturfænomener ... -
Beregn frekvens og bølgelængde
ForumindlægDavs :) Jeg er i tvivl om jeg har regnet denne opgave rigtigt: Ba-137* henfalder til sin grundtilstand og udsender en gammafoton. Differencen i energi for de to tilstande er 0,662MeV. Jeg skal beregne frekvensen og bølgelængden: Omregner 0,662MeV til joule: 6,62*10^5eV*1,602*10^-19J/... -
råd til fs
ForumindlægHej.. Jeg hjælper mange på folkeskoleniveau med deres lektier.. Og jeg kunne godt bruge nogle råd fra jer om hvordan de bedst kan fremlægge, når de fræmlægger... Jeg har fortalt lidt om mundtlig retorik og de taksonomiske niveauer.. Kunne I give råd ?? hvordan de kan få en god start på skolen og ... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt?
