Søgning på: spansk eksamen skriftlig. Resultater: 19661 til 19680 af 43849
-
Udtryk h ved x.
ForumindlægHej alle. Har virkelig brug for hjælp til denne opgave. En rektangulær legemadras kan foldes på midten og danne en hule, som vist på figuren. Hulens indgang får herved form som en ligebenet trekant med højden h og grundlinjen 2x . a) Udtryk h ved x , og gør rede for, at rumfanget R so... -
Potensregression ???? ! hvad er det???
ForumindlægJeg har fået et opgave spørgsmål, der lyder: Grafen for en potensfunktion går gennem punkterne (2,16) og (5,250). Benyt potensregression til at bestemme a og b i: y=b·xa Benyt derefter funktionsudtrykket til at bestemme funktionsværdien af x=3. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.... -
Snyd...
ForumindlægHej Jeg håber at nogen her på Studieportalen har mulighed for at komme med et kvalificeret bud på mit spørgsmål! Det skal siges at jeg ikke behøver svar omhandlende hverken moral, eller etik. - kun et "ja" eller et "nej", samt en begrundelse for svaret i en kort formulering! ... -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
Afstemning af redoxreaktioner
ForumindlægHej! Håber I kan hjælpe mig med at afstemme disse to redoxreaktioner, som jeg af en eller anden grund ikke kan få til at gå op. 1. SO3(-2) + MnO4(-2) --> SO4(-2) + MnO2 PH-værdi = 9 2. Fe(+2) + Cr2O7(-2) --> Fe(+3) + Cr(+3) PH-værdi = 2 På forhånd tak! :-) -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
Videregående uddannelse tandlæge
ForumindlægHej Alle, er der andre herinde som har søgt tandlæge ? Og er der muligvis folk herinde som allerede læser tandlæge ? :) -
IB (international baccalaureate)
ForumindlægHej. - Jeg sidder og overvejer min fremtid. Vil gerne studere jura i U.S.A. og tænker det vil være en virkelig god idé at tage en IB, for at forbedre mit engelsk endnu mere. - Jeg går på en helt almindelig dansk folkeskole, men har klaret alle mine prøver, stile osv. med topkaraktere og ha... -
SSO- omfang
ForumindlægJeg har læst at SSO skal fylde omkring 15 sider...Men er minimum ikke 12 sider? vil bare li være sikker... -
Buens bredde
ForumindlægI en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211,4885-104801·(e0,0329x+e-0,0329x) Hvordan finder jeg buens bredde? -
Parameterfremstillinger
ForumindlægSe vedhæftet fil. Det er opgave b og c, jeg gerne vil have hjælp til. Opgave b) Jeg benytter en formel, der står i min bog (har dog ikke løst sådan en opg. før), hvor det lyder: hvor der står at, P0 er et tilfældigt punkt på linjen, så findes afstanden fra P til l ved dit(P,l) = |P0P&ti... -
definitionsmængden
ForumindlægKan nogen fortælle mig hvad definitionsmængden for f'(x)=(2x-x2)*e-x er..? -
Differentialregning
ForumindlægHej alle! Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan man løser følgende opgave? Grafen for funktionen med forskrift: f(x)=ln(x)+2x har en tangent t med stigningstal 4. Bestem ved håndkraft en ligning for tangenten t. -
Gråsten slot
ForumindlægVis , at halvcirklerne han en diameter på 15 m -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Medicin kvote 2 år 2015
ForumindlægHej SP, Jeg har netop for ikke så længe siden fået mine årskarakterer for 3.g og gennemsnittet ligger på næsten 10,00. Dog er det ikke godt, fordi min gennemsnit for 1 og 2.g ligger på ca. 7,5 - hvor jeg ikke tog alt seriøst. Derfor vil jeg høre hvad jeg skal gøre for at studere medicin gennem ... -
Integralregning
Forumindlægjeg har fået at vide at 2 funktioner f og g er bestem ved f(x)=2x3,5+x2+10 og g(x)= 7x2,5+2x om f er en stamfunktion Jeg har kun haft en dag om imtergralregning ... Jeg tror at man skal intergrer , men ved ikke hvordan man kan integrer dette to funktioner -
Præstationsangst
ForumindlægHej Jeg har præstationsangst hvad gør jeg ? Hver gang jeg skal til at læse noget, så er det som om at jeg ikke gider og forstå det også tror jeg bare der er noget bedre på nettet, prøver og forstå det og forstår det ikke.. Hvordan lærer jeg og stole på mig selv ? Når jeg er oppe til eks... -
Hypergeometrisk/binominal fordeling
ForumindlægHalløj. Jeg er igang med forberedelse til mundtlig eksamen, og har fået følgende spørgsmål: Gør rede for binomialfordeling og hypergeometrisk fordeling samt anvendelse af disse. Jeg har gjort rede for binominalfordeling, men mangler hypergeometirsk fordeling. Jeg har findet lidt inde ... -
HJÆLP TIL BILAG TIL MUNDTLIG MAT A
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at forstå dette bilag. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A niveau, og har virkelig svært ved, hvordan jeg skal forstå eller forklare dette bilag. Jeg kan forstå at det er vektorer men ikke andet end det. Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd.!
