Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19681 til 19700 af 101232
-
AT EMNEVALG. H J Æ L P
ForumindlægHej derude. Jeg sidder ligesom alle jer andre og kæmper med emnevalg i AT Jeg vil gerne skrive i Dansk, historie (med samfundsfaglig vinkel) Er der nogle der har nogle gode ideer? jeg er virkelig helt lost. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om -
Transgene dyr
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål vedrørende transgene dyr: Hvilke nye muligheder kan transgene dyr give indenfor avlsarbejde med husdyr?Hvilke fordele og ulemper kan der være ved at producere lægemidler ved hjælp af transgene husdyr i sdetdet for ved traditionel udvinding fra menneskeblod? Hvorfor skal i... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Ekstra højniveau gl. reform vs. ny reform
ForumindlægHej Jeg vil lige sikre mig, at jeg har forstået reglerne rigtigt omkring ekstra højniveau korrekt. Jeg tog selv studentereksamen og blev færdig i 2007 med et ekstra højniveau, der gav mig ret til at gange med 1,03. Som jeg har forstået reglerne nu, kan jeg ikke længere gange mit snit med 1,03, da... -
13-tallet (Haster)
ForumindlægNogen som kender nogle hjemmesider hvor man kan læse sig frem til noget som kan skaffe et 13-tal hjem?Skal op i morgen, ved godt jeg er lidt sent ude, men jeg har været på nogle hjemmesider og læst, men ville høre om I kender nogle? -
Finde forskrift for vendetangent
ForumindlægHejsa. Jeg skal finde forskriften for vendetangenten i funktionen -x3 +8x2 + 20x Jeg har differentieret den og fundet vendetangenten til at være -6x + 16 men ellers går jeg i stå. Jeg skal nemlig finde vendetangenten ved beregning og uden lommeregner eller lignende. Nogle der kan hjælpe? -
atomers opbygning
Forumindlægjeg underede mig over hvad grunden til at atomer har 2 i inderste skal 8 i anden osv. er.. -
vektorregning
ForumindlægHej Jeg ville lige høre, om der var en, som kunne hjælpe mig med vedhæftede opgave vedrørende vektorer? Mvh, Mogensen -
landolts forsøg. 2 spørgsmål til resultater.
ForumindlægHej gutter.Sidder med sidste kemi rapport i hele gymnasie forløbet, så håber på lidt hjælp.. Jeg synes, at det er ret svært nemlig det emne vi er igang med, nemlig reaktionshastighed.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------... -
Sandsynlighed
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til denne matematikopgave, som handler om sandsynlighed: Fra et spil kort lægges de 12 billedkort på et bord med bagsiden opad. To kort vendes tilfældigt. Du vinder ved at trække 2 ens – dvs. 2 bønder, damer eller konger. - Hvor stor er chancen for at vinde s... -
Svær opgave!
ForumindlægJeg er i gang med fysik og er gået i stå med denne opgave, som jeg synes er ret svær:\n\n----\nEn laser med bølgelængden 805 nm sendes gennem et gitter. Der ses netop 7 pletter på en skærm (tegn evt. en tegning)\n1) Hvor stor skal gitterkonstanten d mindst være?\n2) Hvad er det mindste antal linj... -
kontrolvariabel
ForumindlægHej! Jeg læser 1 semester på statskundskab og vi har lige nu i samfunds metode 1 noget omkring kontrol variabler. Jeg kan simpelthen ikke få en korrekt forståelse for, hvad det helt konkret er og hvordan den tages i brug, i forhold til en uafhængig og afhængig variabel. er der en venlig sjæ... -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
Induktion - magnetisme
ForumindlægHej Imorgen skal jeg op i fysik og mangler stadig at forberede emnet "magnetisme, induktion og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad induktion er. Er der nogen der kan give en god og præcis beskrivelse af hvad induktion er? På forhånd tak Mvh Nicklas -
Energi
ForumindlægUnder et overordnet emne, der hedder "Energiformer" (til eksamen).. Hvilke energiformer er vigtige at nævne? Og hvad kan der fortælles om dem? Hvis nogen evt. har gode links eller bare ideer =) På forhånd tak. -
differentialregning
ForumindlægHvorledes differenceres dette udtryk?:250|cos(0.004189x+0.3141)| -
euripides elektra..
Forumindlæg....hej..j skal op til old på fredag dvs 09--06-06...men j ka slet ikke forstå bogen...hjælpe mig med et referat..? -
Hvad betyder 1.g?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg har et ret simpelt spørgsmål jeg håber du vil hjælpe mig med. Jeg har klaret det dårligt (i hvert fald under forventning) her i de to første standpunktskaraktere på stx, 1.g...Det har slidt på min selvtillid og motivation. Jeg får af vide at jeg bare skal gøre det bedre ... -
Mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej studieportalen. Ville lige høre om der var nogle af jer, der vidste hvad lærer og censor vurdere en på, altså må de skal votere, hvad er voteringkriteringerne? så jeg har noget at fokusere på og forhåbentlig få en god karakter. tak på forhånd. -
Orden?
ForumindlægHej allesammen. Jeg ligger ikke så højt oppe indenfor dansk og mat. skriftlig fremstilling i ORDEN !. Og har på INGEN måder nogle anelser om hvordan jeg kan gøre det bedre?. For i dansk, de ting jeg tænker meget på når det indenfor orden. øverst oppe : fag, sidetal, navn etc. Så er det margin (...
