Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19701 til 19720 af 70316
-
Log - ln
Forumindlæga) log2 + log3 - log12 + log20 - 1/2log100 + log10^3/4 b) lne^2 + 3lne + ln1/2 - ln12 + ln18 + ln1/e Skal laves i hånden står der i opgaven! Jeg ville blive meget taknemlig hvis nogen kunne hjælpe med de her to opgaver! -
bølgelængde ?
ForumindlægEn tag-antenne til TV eller FM-radio skal have en længde der er lig λ/2, hvor λ er bølglængden for det radiosignal, man ønsker at modtage. En antenne har længden 1,50 m. • Hvilken frekvens skal et radiosignal have for at man kan modtage det med antennen? -
Hvad er frekvensen af en foton med bølgelængden 589nm
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge? Synes efterhånden jeg har prøvet lidt forskelligt :( -
Optimering
ForumindlægHej derude. Kan I hjælpe en ven i nød?:) -
Gør jeg det rigtigt?
ForumindlægDer sendes lys fra en natrium lampe gennem et gitter med 300 ridser pr. mm. Det gule lys fra lampen har en bølgelængde på λ = 589 nm 1) Gitterkonstanten i nm er d= 1/(300*106) 2) Bestem det antal af ordener der er i interferensmønstret bag gitteret. Nmax =d/ λ = (1/(300*106))/... -
Hjælp til mat A , blækregning
ForumindlægJeg har to opgaver, som jeg har ret svært ved. Håber nogle kan hjælpe :-) de er begge vedhæftet -
tal
Forumindlæg1,989E30 Hvad er E ? -
Differentialligning
ForumindlægHvordna bestemmer jeg V som funktion af t, altså løser differentialligningen:dV/dt = -0.1*V^(2/3)på forhånd tak :) -
Addition
ForumindlægHej, vil bare lige vide om den additionsreaktion her er rigtig: Addition af brom til cyclohexen C6H10 + Br ---> C6H10Br er den rigtig? -
En proton, en neutron og en elektrons masse hver for sig.
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken masse en proton, en neutron og en elektron har? (Hver fo sig) På forhånd tak :-) -
Værdien af potensfunktioner
ForumindlægHej alle Jeg har fået til opgave at angive værdien for nogle potensfunktioner. En af disse funktioner lyder fx: y=10x^(4,5) Jeg håber, der er nogen, der kan hælpe mig med at forstå opgaven, og hvordan jeg skal løse den. -
lille ligning
ForumindlægHvordan ville I løse ligningen: 3x-(4+5x) = 6-2xJeg får x til 0, men det går bare ikke op, når jeg indsætter x=0. Håber en kan hjælpe? -
Atomer - Kalium
ForumindlægHey, nogen som kan hjælpe mig? (: Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium. Massen for et kaliumatom = 39,10u I naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af hen... -
Matematik
ForumindlægHej En opg lyder sådan her: Hvor mange procent udgør 3 kr af 50 kr, hvordan kan jeg gøre det? En anden opg. Beregn værdien af hvert af udtrykkende når x = -4 x + 5= 2x -2 = 16 + 2 x= Og hvordan kan jeg regne 8 2/5 + 3 1/2 ud Tak -
Nanokemi
ForumindlægHvis man har et molekyle, hvordan kan det så laves mindre. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad nano er. -
Udregn?
ForumindlægUdregn: (2/8 + 1/4 - 7/2)^2 * log10/3^2 -------------------------------- 2^4/4 : 1/4 Nogle der kan hjælpe? den stiplede linje er brøk streg. -
Nulreglen ?
ForumindlægHej, Jeg har fået følgende opgave (skal løses uden lommeregner) Løs ligningen: (x^2-100)*(x^2-37)=0 Jeg tænker at den skal løses ved hjælp af nulreglen og bare tage kvadratroden af hhv. 100 og 37 - er dette korrekt tænkt? :) -
Banebevægelse og ubestemthed i hydrogen
ForumindlægHej Er der en der kan hjælp med denne opgave? Man kan vise, at den kinetiske energi af en elektron (udfra et halvklassisk forestilling om hydrogenatomet) i et hydrogenatom i grundtilstanden kan skrives a) Vis, at farten v... -
Hjælp til at bestemme ligning
ForumindlægFra kemi kender jeg at pH=-log[H30+] og pOH = -log[OH-] Samtidig ved jeg at [H30+] * [OH-] = 10-14 Mit problem ligger i i at bevise at: pH + pOH = 14 Er der nogle som kan hjælp med at bevise det? Umiddelbart skyder jeg på at tage logaritmen på begge sider af lighedstegnet og så hvad? :) -
Strømstyrke
ForumindlægOpgaven lyder: et lyn transporterer en ladning på 20C fra en sky til jorden på 1,5ms. Hvor mange elektroner vsraer det til, og hvad bliver strømstyrken. Strømstyrken bliver 20c/0,015s=13333,3A men hvordan omregner jeg dette til elektroner?
