Søgning på: matematik a eksamen. Resultater: 19721 til 19740 af 178710
-
Tysk skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle I mandags var jeg oppe i tysk skriftlig eksamen, og jeg er meget spændt på hvordan det er gået mig. Er i søde, at kommentere oversættelsesdelen i min opgave? Dansk: Den 21-årige Anneli Schinkel er jeg-fortælleren i den følgende tekst. Hun er født i Korea, men da hun var 4 måneder gammel... -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægI dag var jeg oppe til dansk skriftlig eksamen, hvor jeg valgte at skrive kronik. Jeg er typisk god til de skriftlige eksamener, men pludselig kunne jeg mærke at jeg blev varm, stresset og ufokuseret. Jeg begyndte virkelig at gå i panik... pludselig. Og idet det gik op for mig at jeg gik i panik... -
Fysik Eksamen 2.g
ForumindlægHej Jeg står nu i min eksamen, og har fået følgende til opgave. Jeg skal præsenterer emnet bølger, herunder dele af eksperimentet stående bølger på en fiskesnøre. Men emnet bølger er jo bredt. Så nogen der har gode forslag til hvordan jeg får formuleret det på en fornuftig forståelig måde På ... -
Dansk Mundtlig Eksamen ......?
ForumindlægHej, jeg skal op i Dansk Mundtlig Eksamen om en uge. Jeg skal analysere en Novelle, hvilket ikke er det helt store problem for mig, og skriftligt er det lige til et 10-tal. Men problemer er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forberede mig. ( Det er B-prøven ) Hvordan skal jeg kunne huske ... -
Bestem værdien af konstanterne a og b.
Forumindlæghey folkens jeg er virkelig lost på denne opgave, og ville høre om der er nogle kloge hoveder derude som kan gi en hånd ;) Figur 1 viser en pendel og et tværsnit omkring dens længdeakse indlagt i et koordinatsystem. Alle mål er i centimeter. Den blå kant på figur 1 kan beskrives ved funktione... -
Isolere med matematik program
Forumindlægρq1ρ-1 + ρ ((Y-p1q1)/p2) ρ-1 * - (p1/p2) = 0 er der nogen der kan isolere q1 og derefter q2? er det muligt at gøre det med hånd eller må man gøre det med et matematik program? Jeg har intet matematik program ... tak på forhånd -
Find a, b og c i 2.gradspolynomiet
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en opgave hvor jeg skal finde a, b og c i et 2. gradspolynomium. Jeg ved bare ikke hvordan man skal gøre. Det eneste jeg har lært er, at finde b og c ved hjælp af a og to rødder. Men da jeg kun har rødderne ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vedhæfter et dokume... -
Forskel på Fransk fortsætter B og A
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at vælge studieretning og ville i forbindelse med det gerne vide, hvad forskellen mellem Fransk fortsætter B og A er. Hvor meget mere kommer man til at lære, er der flere afleveringer/har man mere travlt, og hvis man vælger det på A, vil man så i sidste ende være i stand ... -
Frustration over matematik B
ForumindlægHej alle! Jeg havde matematik på C-niveau i 1. som jeg afsluttede med 10/12 - har aldrig været særlig glad for matematik, men har kunnet klare mig fint igennem. Nu, to år efter står jeg med karaktererne 4/7 på B-niveau. Selvfølgelig er der tale om de første karakterer, og der er god t... -
Gamle ekamenssæt STX Mat-A
ForumindlægHej Er der nogen, der sidder med nogle af de gamle eksamenssæt for Mat-A ? Jeg kan ikke finde dem på uvm.dk På forhånd tak Johnny -
a, b og cs betydning for toppunkt?
Forumindlæghej! jeg er virkeligt meget i tvivlt, om a, b og c i et andengradspolynomuim har nogen direkte betydning for toppunktet? tak på forhånd :) -
Find a og b ved hjælp af ekstrema?
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=a*x^3+b*x^2. Grafen for f har et lokalt maksimum i punktet A(2,2). Grafen har også et minimum i (0,0) x i intervallet )-∞;0( er aftagende og x i intervallet )0;2( er voksende og x i intervallet )2;∞( er aftagende. a) Bestem konstanterne a og... -
Reducere 8a^3*b*a
ForumindlægJeg er total lost i det der med at reducere.. Hjælp søges hurtigst muligt 8a^3*b*a -
Hvordan løses ligningen 21:a = 7,5?
ForumindlægHej alle Sidder overfor en meget drilsk ligning, og ved ikke helt lige hvordan man regner sådan en ud? Ligningen 21 : a = 7,5 Håber nogen ville hjælpe :) -
Find a og b i eksponentiel funktion
ForumindlægHej derude Jeg har fået stillet en opgave, der går ud på, at jeg skal finde a og b i en eksponentiel funktion, der skal beskrive en udvikling i installeret solenergi over en tidsperiode. Dertil ved jeg, at grafen går igennem 8 punkter (vedhæftede billede). På computeren ved jeg, at jeg kan la... -
Hjælp til matematik indskrivning på computer
ForumindlægJeg tænkte på om nogle af jer eventuelt kender et program til at tegne grafer og skrive matematiske tegn, da jeg snart skal i gang med SSO. Ved i om Microsoft Word kan sådan noget? Hvis det kan hvordan gør man så?Jeg søger et program der kan skrive alle matematiske tegn, så det ser nydeligt ud. M... -
Matematik cos eller sin?
ForumindlægKan i hjælpe mig med denne opgave. Hvilken formel skal jeg bruge og hvordan? I denne opgave er jeg blevet bedt om at finde kateternes længder. I en retvinklet trekant er den ene katete 2m længere end en anden katete, mens hypotenusen er 10 m lang. -
Aflæs a og b eksponentiel graf
ForumindlægHar de to punkter (0,8) og (3,64), jeg skal bestemme tallene a og b. Jeg har forstået man skal bruge denne formel: a = 3 - (0kvadratrod af (64 / 8) Har jeg ikke plottet værdierne korrekt ind, eller hvordan? Originale formel her: a = x2 - (y1kvadratrod af (y2 / x1) -
SRP om underernæring i kz-lejre i biologi A og Historie A
ForumindlægJeg skal skrive SRP lige om lidt omkring underernæring i kz-lejre i fagene historie A og biologi A. Jeg er dog meget i forhold til biologidelen meget generelt. Jeg har prøvet at spørge min vejleder til hjælp men synes ikke jeg får nogle konkrete svar så jeg håber måske nogen herinde kan hjælpe. J... -
Case eksamen 2007 Hjælp søges
ForumindlægJeg er gået lidt fast med lige det spørgsmål, nogen som kan hjælp? Hvordan kan den lave ledighed blive et problem for dansk økonomi? Du bedes bl.a. berøre lønniveau, inflation og konkurrenceevne.
